هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مراحل ساخت سایت با استفاده از وردپرس

برای ساختن یک سایت با استفاده از وردپرس، باید به نکات فراوانی توجه داشت. به نظر بنده تا زمانی که درباره کار خود توجیه نشده اید، دست به هیچ کاری نزنید، چون به غیر از ضرر چیز دیگری نصیب شما نخواهد شد. باید دانست که ساخت سایت با استفاده از وردپرس به این مراحلی که در این مقاله اشاره خواهند شد ختم نمی شود و اصول زیادی است که شما باید آنها را در نظر بگیرید. ولی مراحل ساخت سایت با استفاده از وردپرس به صورت کلی در اینجا آورده شده است.

ساخت سایت با استفاده از وردپرس چندان هم که می‌پندارید سخت و طاقت فرسا نیست، البته اگر به تمام مراحل کار اشراف داشته باشید. اگر فاقد اطلاعات کافی هستید عجله نکنید و برای کمی هم که شده مطالعه داشته باشید. ولی اگر از این موضوع از ذهنیت خوبی برخوردارید، می توانید شروع کنید.

در زیر مراحل ساخت سایت با وردپرس را ذکر کرده ام، اما لزوماً این مراحل برای تمامی افراد صدق نمی کند، نه اینجا بلکه در همه جا. شما باید با توجه به هدف خود مراحل راه را تشخیص دهید، ولی در کل این مراحل به صورت عمومی لازم برای راه اندازی سایت با وردپرس است.

۱- تعیین هدف

در جایی ندیدم که در مورد این موضوع به این مهمی سخنی به میان آورده باشد. اول از هر کاری شما باید هدف خود را از راه اندازی وبلاگ یا سایت با وردپرس تعیین کرده باشید. مراحل کار برای ساخت یک سایت شخصی با راه اندازی یک سایت تجاری کاملاً متفاوت است، و شاید در برخی مواقع مراحل ضد و نقیض باشند. پس به شما پیشنهاد می کنم که در اول هر کاری اول هدف خود را از انجام دادن آن کار تعیین کنید.

۲- تامین نام دامنه و فضای میزبانی

این موارد از ملزومات راه اندازی سایت با وردپرس هستند. در تمامی موارد شما باید یک دامنه و هاست (Host) داشته باشید. اما بسته به هدف، کیفیت آن می تواند متفاوت باشد. مثلا برای یک سایتی که از منابع سرویس دهنده (Server) به طور سنگین استفاده می کند، باید یک فضای میزبانی (Host) قوی تر تهیه کنید. ولی اگر سایت شما دارای بازدید آنچنانی نیست، از فضاهای اشتراکی که هر شرکت ثبت دامنه ارائه می دهد می توانید بهره ببرید. برای ثبت دامنه هم می توان از همان محلی که فضا را خریداری کردید، در کنارش دامنه یا آدرس سایتتان را هم بخرید.

آموزش راه اندازی سایت را وردپرس

مراحل کار ساخت سایت با وردپرس

دقت کنید که فضایی را که می خرید، حتما باید مشخصات لازم برای نصب وردپرس را داشته باشد. در غیر این صورت شما قادر به راه اندازی سایت با استفاده را وردپرس نخواهید بود. قبل از خریداری این موارد حتماً پرس و جوی لازم را داشته باشید.

۳- نصب وردپرس

در این مرحله پس از تامین منابع لازم بایستی وردپرس را بروی سایت خود نصب کنید. گاهی اوقات در پنل مدیریت فضای میزبانی شما که معمولاً Cpanel است، قسمتی به نام Fantastico وجود دارد که اسکریپت های رایگان مانند وردپرس را تنها با یک کلیک نصب می کند.

ولی در خیلی مواقع این کار را باید به صورت دستی انجام دهید که چندان هم سخت نیست. برای نصب به مقاله نصب وردپرس مراجعه کنید.

۴- انتخاب قالب

در وردپرس شما با استفاده از قالب ها می توانید ظاهر سایت خود را تغییر دهید. برخی قالب ها هم امکانات اضافی را برای مدیر سایت و بازدید کنندگان فراهم می کنند. در این قسمت شما باید قالب وبلاگ یا سایت خود را تعیین کنید. قالب های رایگان زیادی در وب برای استفاده رایگان موجود است که بسته به نیاز خود می توانید آنها را دانلود و بروی وردپرس نصب کنید. نصب آنها به سادگی چند کلیک می باشد. ولی اگر می خواهید قالبی اختصاصی و پیشرفته تر از قالب های رایگان داشته باشید، یا باید خودتان دست به کار شوید و قالب سایتتان را خودتان طراحی کنید، و یا با پرداخت هزینه دیگران را برای ساخت قالب اجیر کنید.

نکته ای که باید در مورد قالب ها ذکر گردد این است که، حتماً به این موضوع توجه داشته باشید که نوع قالب در موفقیت سایت شما بسیار تاثیرگذار است. هم از لحاظ زیبایی و کاربرپسند بودن، و هم از نقطه نظرات فنی مانند بهینه بودن برای موتورهای جست و جو.

۵- تنظیم پیوند یکتا

تنظیم پیوند یکتا آنقدر مهم است که یک مرحله را به خود اختصاص می دهد. ولی باید بدانید که در این مرحله کلاً باید تنظیمات سایت را به درستی انجام دهید، تا بعدها مجبور به تغییر آنها که بروی سایت اثر می گذارند، نباشید. یکی از این تنظیمات، پیوند یکتا است که همین ابتدا مطالعات لازم را داشته باشید تا بهترین نوع پیوند یکتا را انتخاب کنید.

۶- افزودن افزونه های مورد نیاز

افزونه ها برنامه های الحاقی کوچکی هستند که در کنار وردپرس برای افزودن امکانات جانبی بروی سایت شما نصب می شوند. بسته به نوع سایت، شما می توانید افزونه هایی را نصب و از آنها در جهت پیشبرد اهداف خود استفاده کنید. بسیاری از افزونه های وردپرس رایگان هستند و می توانید تنها با چند کلیک ساده آنها را بروی سایت نصب کنید، ولی از زیاده روی اجتناب کنید.

۷- صفحات اساسی سایت را بسازید

صفحات اساسی همان صفحات غیر پویای سایت شماست، مانند صفحه “درباره ما”. باز هم بسته به نوع سایت و وبلاگ، صفحات اساسی فرق می کنند و شما می توانید از قسمت پیشخوان وردپرس این کار را انجام دهید. در اینجا تنظیمات دیگری هم هست که باید بروی سایت انجام دهید.

۸- وبلاگ نویسی را شروع کنید.

منظور از وبلاگ نویسی، ارسال مطلب به سایت یا وبلاگ است. پس از این که تمامی مراحل بالا را به نحو احسن طی کردید، حال وقت آن است که به انتشار محتواهای خود اقدام کنید. این محتوا است که نقش اصلی را برای رساندن شما به هدف مورد نظرتان بازی می کند، پس در ارسال مطالب بسیار دقت کنید.

این مراحلی که در بالا به آنها اشاره شد، برای ساخت یک سایت یا وبلاگ با استفاده از وردپرس لازم و ضروری بود. در نوشته های دیگر درباره جزئیات هر بخش مقالات کاملتری را ارائه خواهم کرد که شما را در این امر اندکی هم که شده یاری کنم. پس اگر فکر می کنید مقدمات کار را از قبل فراهم کرده اید، معطل نکنید و زمان را غنیمت بشمارید.

  1. به موضوع بسيار خوبي اشاره كرديد
    عالي بود
    فقط لطف كنيد اين مطالب گفته شده رو تو سايت خودتون اجرا كنيد

  2. سیداحمدرضا هاشمی

    با سلام
    تقاضای راهنمایی و آموزش جهت بهینه سازی سئو و …. سایتم را دارم
    با تشکر
    هاشمی

  3. با سلام یه مشکلی واسم پیش اومده اونم اینه که هر اسلایدری در سایت با استفاده از do shortcode میزارم نمایش نمیده باید چیکار کنم
    مرسی

  4. با سلام
    ممنون از وب سایت فوق العاده تون

  5. چی بود اصلا؟! 😉

  6. سلام بنده یک سوال داشتم و جایی رو پیدا نکردم که بتوانم سوالم رو بپرسم لطفا کمکم کنید . یه مشکل برام پیش اومده . نمی تونم وارد کنترل پنل سایتم بشم ،اصلا صفحه ورود باز نمی شود. لطفا کمک کنید . http://itimes.ir/wp-admin

    • سلام، الان که باز میشه (ببخشید که دیر پاسخ داده شد)! افزونه‌های امنیتی ممکنه که برای ورود به وردپرس مشکلی رو هم ایجاد کنند.

  7. مطالب سایتتون رو بیشتر کنید ممنون

  8. بسیار عالی بود سپاسگزاریم 😛

  9. ممنون از مطابتون، خیلی خوبه
    من یک وردپرس کار تازه کارم، واسه سایتم نتونستم یه افزونه آمار نصب کنم 🙁 😥
    لطفا میشه یه افزونه آمار سایت معرفی کنید این آدرس سایت من هست:
    karincrane.com و karincrane.ir
    مرسی

    • افزونه های زیادی برای آمار وردپرس وجود دارند. اما از اونجایی که منابع زیادی چنین افزونه ها مصرف می کنند، بیشتر وبمسترها ترجیح میدن از آمارگیرهای خارجی استفاده کنند. اما افزونۀ WP Statistics یکی از بهترین افزونه های آمارگیر وردپرس است. میتونید از این استفاده کنید.

  10. سلام
    اگر آموزش خصوصی دارید لطفا با من تماس بگیرید
    شیرمحمدی
    ۰۹۱۲۷۵۵۹۶**

  11. عالییییییییییی

  12. سلام
    من انجام دادم ولی وقتی آدرس رو میزنم که وارد ادمین بشم خطا میده
    xn--pgboj2fl38c.net

    • سلام؛ شما یا یک سیستم دیگری رو روی همون فضای میزبانی نصب کردید که تداخل داره و یا htaccess رو تغییر دادید که این طوری میشه.

  13. خیلی عالی بود ممنونم

  14. سلام ، من وردپرس رو به نسخه جدید (۴.۶) بروزرسانی کردم اما وقتی میخوام وارد داشبورد بشم ، این ارور رو میده
    http://academyit.net/uploads/2016/08/1471997207212.PNG
    لطفا راهنمایی کنید

    • سلام؛ میگه نام کاربری تون رو اشتباه وارد کردید.
      باید از طریق پایگاه داده وارد بشید و نام کاربری و یا حتی رمز عبورتون رو تصحیح کنید.

  15. با اهدا سلام
    این جانب چندی قبل از یک طراح قالب برای سایت خریداری کردم ولی متاسفانه ایشان کار را نیمه تمام رها کردن لطفا در صورت تمایل اتمام این طرح (مگامنو)با ایمیل این جانب پاسخ دهید.

  16. سلام میشه برای یادگیری حرفه ای وردپرس منبعی رو پیشنهاد کنید: کتاب وبسایت و…


  17. سلام “جمله ی با افتخار نیرو گرفته از وردپرس ” رو چطوری از پایین صفحات وردپرس حذف کنم. در قسمت تنظیمات چیزی پیدا نکردم 🙄

    • سلام؛ توی قسمت تنظیمات سایت نیست. باید فایل footer.php از توی پرونده های قالب رو ویرایشش کنید. توی هر قالب هم کدهاش فرق می کنه.

  18. سلام مطالب تون خیلی خوبه با اجازه شما با ذکر منبع در سایت خودم منتشر کردم

  19. خیلی خوب بود.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!