هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

پیوندک وردپرس چیست ؟

همۀ ما می‌دانیم که پیوند همان لینک است که یک برچسب HTML است که صفحات مختلف اینترنتی را به هم مرتبط می‌کند. الان درون همین صفحه ده‌ها پیوند وجود دارد. اما در وردپرس ما مفهومی با عنوان پیوندک داریم که شاید اولین بار توسط تیم وردپرس فارسی این کلمه ابداع شد! این کلمه معادل Short Link در وردپرسِ انگلیسی است که البته به پیوند کوتاه هم ترجمه شده است. در این مقاله می‌خواهیم راجع به پیوندک وردپرس بیشتر بدانیم.

پیوندک وردپرس چیست

پیوندک وردپرس چیست؟

صفحات سایت وردپرسیِ ما، مثل هر نوع صفحۀ اینترنتی دارای یک آدرس است. این آدرس با http شروع شده و جالب اینجاست که ما در وردپرس با استفاده از ساختار پیوند یکتا (PermaLink) می‌توانیم نوع نشانی اختصاص داده شده به صفحات مختلف سایت یا وبلاگ‌مان را تغییر دهیم. اصلاً بخشی با عنوان تنظیمات پیوندهای یکتا داریم.

پس گاهی از اوقات ممکن است به سبب ساختار پیوند یکتایی که ما برای سایت خود تعیین کردیم، نشانیِ صفحات بسیار طولانی شده باشند. مخصوصاً اگر از نامک (Slug) فارسی برای هر نوشته استفاده کرده باشید که حروف فارسی در نشانی به معادل‌های طولانیِ خود تبدیل می‌شوند.

گاهی اوقات نیاز است که به جای استفاده از نشانی بلند و اصلیِ نوشته، از یک نشانی کوتاه استفاده کنیم که با وارد کردن آن در نوار نشانی مرورگر، به نشانی اصلی ارجاع (Redirect) داده شود. این قابلیت را خود وردپرس دارد که این همان مفهوم پیوندک وردپرس است. همانطور که گفتم با عنوان پیوند کوتاه هم شناخته می‌شود و اصلاً از همین نامش می‌توانیم به کارکردش پی ببریم.

ساختار پیوندک در وردپرس

برای اینکه موضوع پیوندک وردپرس را بیشتر برای شما باز کنم، بهتر است نیم نگاهی به ساختار پیوندک وردپرس بیاندازید. هر نوشته یا صفحه از سایت شما دارای یک پیوندک به این صورت است:

http://example.com/?p=1234

به جای example.com نشانی سایت وردپرس و به جای ۱۲۳۴ باید ID یا شناسۀ نوشته را جایگزین کنید. اگر چنین آدرسی را در مرورگر باز کنید، مشاهده خواهید کرد که به صورت خودکار به نشانی پیوند یکتای نوشته ارجاع داده خواهید شد. پس همین جا باید عرض کنم اگر خواسته باشید از این به بعد از پیوندک ورپرس استفاده کنید، همین ساختار را هم خودتان می‌توانید بسازید.

پیوندک وردپرس کجاست؟

در نسخه‌های قبل از وردپرس ۴.۴ دکمه‌ای برای دریافت پیوندک وردپرس در بالای صفحۀ ویرایش نوشته وجود داشت که با کلیک روی آن یک پنجرۀ محاوره‌ای کوچک باز می‌شد و می‌توانستید پیوندک وردپرس را بردارید (کپی کنید). اما در نسخۀ ۴.۴ این قابلیت حذف شده و برای اینکه این مشکل را برطرف کنید می‌توانید مقالۀ دریافت پیوندک نوشته وردپرس در نسخه ۴.۴ را مطالعه نمایید.

شرایط استفاده از پیوندک وردپرس

از شرایطی که می‌توانیم از پیوندک به جای نشانی اصلی نوشته یا صفحه در وردپرس استفاده کنیم، می‌توان به اشتراک گذاری نوشته در شبکه‌های اجتماعی اشاره کرد. به جای اینکه از نشانی اصلی نوشته استفاده کنیم، پیوندک وردپرس را درون شبکه‌های اجتماعی مختلف مثل گوگل پلاس، فیسبوک، توییتر و حتی شبکه‌های اجتماعی موبایل مثل تلگرام، لاین و … به اشتراک بگذاریم.

با این توضیحات الان دیگر به طور کامل می‌دانید که پیوندک وردپرس چیست و چطور می‌توانیم از آن استفاده کنیم و نوشته‌های خود را بهتر و راحت‌تر به اشتراک بگذاریم.

  1. سلام آیا میشود در سیستم عامل اندروید از وردپرس استفاده کرد؟

    • یعنی چی؟ شما میتونید با گوشی اندروید خودتون سایت وردپرس رو مدیریت کنید. حالا چه از طریق اپلیکیشن وردپرس که برای اندروید نوشته شده و چه از طریق مرورگر اینترنتی مثل مرورگر رایانه.

  2. الان یه برنامه اومده وردپرس برای اندروید …. که روی اندروید نصب میشه
    منظورم اینکه که اگه بخوایم روی اندروید نصب کنیم همین برنامه اندروید رو باید رو هاست اپلود کنیم؟

    • این برنامه اندروید رو نیازی نیست روی هاست نصب بشه!! با این برنامه اندروید، وردپرسی که روی هاست نصب شده رو میشه مدیریت کرد.

  3. با سلام و احترام
    من برگه ی درباره ما رو در قسمت برگه ها ایجاد کردم و از پیوندک اون هم برای ایجاد لینک در بخش فهرست ها استفاده می کنم ،ولی هر وقت که روی گزینه درباره ما کلیک می کنیم صفحه درباره ما نمایش داده نمی شه و میگه که برگه وجود ندارد،امکانش هست راهنمایی بفرمایید؟ لازم به ذکر که دارم از پوسته Enfold استفاده می کنم.
    ممنون

    • سلام؛ پوستۀ Enfold دارای تنظیمات خاص خودشه. اما استفاده از فهرست ها دارای یک قاعدۀ کلی است. شما برای اینکه پیوند صفحۀ درباره ما رو به فهرست مورد نظرتون اضافه کنید، لازم نیست لینک اون رو دستی به فهرست اضافه کنید. توی صفحۀ فهرست ها قادرید از جعبه های سمت چپ اون صفحه رو به فهرست مد نظرتون با یک کلیک اضافه کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!