هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

دریافت پیوندک نوشته وردپرس در نسخه ۴.۴

پس از مدتی نسخۀ ۴.۴ وردپرس هم از راه رسید و در این نسخه هم مثل ویرایش‌های قبلی ما باید تغییراتی را می‌دیدیم که این طور هم شد. ما قصد نداریم با تمامی تغییرات موجود در نسخه‌های جدید آشنا شویم؛ چرا که شاید همۀ آنها به کار ما نیاید. اما گاهی اوقات می‌بینید به دلیل حذف قسمتی از وردپرس یا جابه‌جا شدن مکان آن، وبمسترها دچار سردرگمی می‌شوند که در چنین مقالاتی سعی در روشن کردن موضوع داریم. در این نوشته هم می‌خواهم به نحوۀ دریافت پیوندک نوشته وردپرس در نسخه ۴.۴ اشاره کنم که به دلیل حذف شدن دکمۀ دریافت پیوندک از بالای صفحۀ انتشار نوشته، شاید شما هم به دنبال راه حل این مشکل باشید.

در نسخۀ WordPress 4.4 دکمۀ دریافت پیوندک حذف شد و شاید دلیل آن عدم استفاده ازاین قابلیت توسط جمع کثیری از استفاده کنندگان وردپرس باشد. اما به هر حال پیوندک به دلیل اینکه ساختار ثابت، آن هم برای همیشه را دارد، در خیلی از مواقع به کار ما خواهد آمد. مثلاً فرض کنید نشانی اینترنتی یک نوشته در وردپرس، به سبب نوع پیوند یکتایی که انتخاب کردیم، خیلی طولانی است و ما امکان استفاده از پیوند بلند را در مکانی نداریم. اینجاست که می‌توانیم از پیوندک یا Short Link وردپرس استفاده کنید.

گاهی اوقات هم به دلیل اینکه مممکن است نشانی نوشته در آینده تغییر کند، ولی پیوندک تغییر نمی‌کند، استفاده از پیوندک خیلی عاقلانه‌تر است. توجه داشته باشید که پیوندک همیشه به نشانی اصلی نوشته ارجاع داده خواهد شد (Redirect می‌شود). پس هیچ مشکلی از نظر SEO هم وجود ندارد. در ضمن پیوندک معمولاً به این صورت است: http://example.com/?p=1234

طریقۀ دریافت پروندک وردپرس

در نسخه‌های قبلیِ وردپرس، در بالای صفحۀ انتشار نوشته یک دکمه با عنوان “دریافت پیوندک” وجود داشت. اما الان دیگر آن را نخواهیم دید. پس باید چه کار کنیم؟ راه حل دریافت پیوندک یا پیوند کوتاه نوشته، در تصویر زیر نشان داده شده است.

دریافت پیوندک نوشته وردپرس در نسخه 4.4

دریافت پیوندک نوشته وردپرس در نسخه ۴.۴

کافی است روی دکمۀ پیش نمایش راست کلیک کنید و گزینۀ Copy Link Location را در مرورگر فایرفاکس انتخاب کنید تا نشانی آن پیوند در حافظۀ موقت رایانۀ شما ذخیره شود. در مرورگرهای دیگر هم به همین شکل است. فقط شاید نام دستور کپی نشانی، اندکی فرق کند.

حالا باید هر کجا که می‌خواهید از پیوندک آن نوشته استفاده کنید، نشانی را paste کنید و فراموش نکنید که قسمت آخر نشانی که بعد از نویسۀ & آمده است را حتماً حذف کنید. قسمت قرمز رنگ باید حذف شود:

http://example.com/?p=1642&preview=true

به همین سادگی توانستید هنوز از پیوندک وردپرس یا نشانی کوتاه نوشتۀ وردپرس به راحتی استفاده کنید.

  1. سلام
    این روش فقط برای نوشته های جدید و قبل از انتشار مناسب هست، برای نوشته های قدیمی همون آدرس خود مطلب رو میاره،راه دیگه ای نیست؟

    • سلام؛ حق با شماست. راه دیگه اینه که خودتون دستی پیوندک وردپرس رو بسازید. این طوری:
      http://example.com/?p=123
      به جای Example.com نشانی سایت خودتون و به جای ۱۲۳ باید ID نوشته رو بذارید که ID یا شناسه در نوار نشانی همون صفحه توی مرورگر هنگامی که ویرایشش می‌کنید نشون داده میشه. امیدوارم مشکل‌تون حل شده باشه…

  2. مطلب مفیدی بود که البته بلد هم بودم. مرسی

  3. حامد تکمیل

    راه بسیار ساده اش اینه که این تکه کد رو بذارین توی function.php پوسته:

    add_filter( ‘get_shortlink’, function( $shortlink ) {return $shortlink;} );

  4. خیلی استفاده کردم – ممنون

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!