هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR

CTR که مخفف Click-through Rate است را می‌توان به فارسی نرخ کلیک خوری نامید. اگر می‌خواهید این نرخ برای سایت شما بالا رود باید روی عوامل مختلفی کار کنید. یکی از این عوامل برچسب عنوان یا Title است. این بخش تاثیر به سزایی روی نرخ کلیک خوری شما دارد. با تاثیر عنوان صفحه در نرخ کلیک خوری یا CTR همراه باشید.

اصطلاح CTR برای خود تعریفی دارد که برای آن باید با دو مقوله دیگر هم آشنا باشید. یکی از اصولی که در بحث بهینه سازی سایت مطرح است تعداد دفعاتی که سایت شما برای یک اصطلاح خاص در موتور جست و جو برای جستو جوگر نشان داده می شود. مبحث دیگر تعداد کلیک کردن بروی سایت شما در قبال آن مقداری که ظاهر شده است، که معمولاً با عبارت Impression نشان گذاری می شود. حال نسبت کلیک ها بر Impression را CTR می نامند.

اگر شخصی که در موتور جست و جو به دنبال مطلب مورد نظر خود می گردد با صفحه ای روبرو شود که عنوان سایت شما هم در آن است، و تصمیم بگیرد که روی آن در مقابل ۹ رقیب دیگر کلیک کند، اینجا موتور جست و جو فرض را بر این می گذارد که شما وجه مرتبط تری نسبت به سایر رقبا دارید، پس بنابراین شما به سمت نتایج بالاتر سعود می کنید.

اگر خواسته باشید که در این شرایط فرد جست و جو کننده نتیجه شما را در مقابل رقبا ترجیح دهد، شما باید درکی دقیق از برچسب عنوان صفحه که در نتایج موتور جست و جو نشان داده می شود داشته باشید. که ای تگ دقیقا در بالای توضیحات سایت شما در نتایج دیده می شود.

صفحه اصلی بهترین مکان برای قرار دادن هسته بسیاری از کلمات کلیدی در برچسب عنوان است البته به شرطی که در اینباره هم زیاده روی نکنید. پس صفحه خانگی سایت یکی از منظر های اصلی بحث است. البته صفحات داخلی هم که در حقیقت هدف اصلی اصطلاحات جستجو هستند، باید این سه مشخصه را دارا باشند:

  1. برای عملی امر کنید (مثل بخرید، سفارش دهید، رزرو کنید و …)
  2. کلمه کلیدی ( کلمه کلیدی به علاوه یک یا دو اختلاف معنایی)
  3. ابزار ارزش موضوع (چرا آنها باید شما را نسبت دیگران ترجیح دهند؟)

به یاد داشته باشید که حدالمقدور برچسب عنوان صفحات سایت شما باید کمتر از ۶۶ حرف، و همچنین برچسب توضیحات آن هم کمتر از ۱۶۰ حرف باشد. در کل اگر از این مقدار که عرض شد بیشتر بود، موتور جست و جو خود اقدام به ناقص و کوتاه کردن آنها برای نشان دادن به کاربر می کند. پس در بهترین شرایط سعی کنید طول این جملات از مقادیر استاندارد آنها بیشتر یا کمتر نباشد.

برداشتی از : www.seoexpert.tv

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!