هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تغییرات وردپرس 3.9

پس از چند روز که نسخۀ وردپرس 3.8.2 هم آمد، وردپرس برای به‌روزرسانی به نسخۀ 3.9 آماده شد. به نظر می‌رسد سیر بهبود و توسعۀ وردپرس بیشتر شده است. اما در نسخۀ 3.9 تغییراتی در امکانات و ظاهر کار انتشار نوشته دیده می‌شود که قصد توضیح آنها را در اینجا دارم.

عمده تغییراتی که در این نسخه از وردپرس دیده می‌شود، مربوط به ویرایشگر متنی و همچنین انتشار محتوای چندرسانه‌ای مثل عکس و فیلم و صوت است. علاوه بر آن تغییراتی در قسمت‌های قالب وردپرس، ابزارک‌ها و سربرگ دیده می‌شود. در ادامه بیشتر با این تغییرات آشنا می‌شوید.

نمایی از ویرایشگر وردپرس 3.9

نمایی از ویرایشگر وردپرس 3.9

گرفتن و کشیدن تصاویر

تا قبل از این، گرفتن و کشیدن پرونده‌های چندرسانه‌ای برای بارگذاری آنها در سایت وردپرسی، فقط از قسمت رسانه‌ها و بخش بارگذاری پرونده چندرسانه‌ای، صفحۀ افزودن نوشته امکان پذیر بود. اما در این نسخه شما در خود صفحۀ ارسال نوشته می‌توانید به طور مستقیم عکسی را از روی رایانۀ خود بگیرید و به محل مورد نظر در ویرایشگر وردپرس بیاندازید. بارگذاری عکس فوراً شروع می‌گردد.

ویرایش اندازۀ عکس به راحتی

با گرفتن و کشیدن دستک‌های کنار عکس در ویرایشگر وردپرس، به طور مستقیم اندازۀ آن را تغییر دهید و نتیجه را فوراً همان لحظه مشاهده کنید. این ویژگی توسط مرورگر فایرفاکس از قبل وجود داشت. اما حالا در دیگر مرورگرهای اینترنتی موجود است.

بهبود وضعیت ویرایشگر وردپرس

از نظر سرعت، دسترسی پذیری و پشتیبانی از مروگرهای گوشی تلفن همراه، ویرایشگر دارای بهبودی‌های فراوانی شده است. مثلاً به طور مستقیم می‌توانید از نرم افزار Word متن را کپی کرده و در ویرایشگر وردپرس بچسبانید. با این کار، وردپرس به صورت خودکار کاراکترها اضافی را حذف خواهد کرد. بدون اینکه شما را درگیر خود کند.

مجموعۀ صوت و تصویر

تا به حال شما به راحتی می‌توانستید یک مجموعه یا گالری عکس بسازید و در یک نوشته آن را منتشر کنید. حالا می‌توانید همین کار را با صوت و تصویر انجام دهید. مثلاً چند تا فیلم یا موسیقی را درون نوشتۀ خود به راحتی منتشر کنید و بازدیدکنندگان با انتخاب بین آنها مستقیماً در مرورگر خود آنها را اجرا کنند.

گالری صوت و تصویر وردپرس

گالری صوت و تصویر وردپرس

پیش‌نمایش گالری عکس

حالا دیگر مجموعه‌های عکس سایت شما دقیقاً همانطور در ویرایشگر ظاهر می‌شوند که در نوشتۀ منتشر شده در سایت شما برای کاربران نشان داده خواهند شد.

پیش نمای گالری وردپرس

پیش نمای گالری وردپرس

جستجوگر قالب حیرت‌انگیز

حالا دیگر یافتن قالب‌ها و نصب آنها از مخزن قالب‌های رایگان وردپرس بسیار بهتر و لذت‌بخش‌تر از مواقع دیگر انجام می‌شود. شما با دیدن عکس و پیش‌نمایش آن به راحتی می‌توانید قالب مورد نظر خود را یافته و اقدام به نصب آن روی سایت وردپرسی خود کنید. به راحتی قبل از اینکه قالبی را نصب کنید، شکل و شمایل کار را می‌بینید.

ابزارک زنده و پیش نمایش‌های سربرگ

حالا دیگر می‌توانید از قسمت نمایش > شخصی‌سازی به طور زنده اقدام به تنظیم کردن ابزارک‌ها و همچنین سربرگ قالب خود کنید. بدون اینکه خواسته باشید صفحه را ذخیره کرده و به سایت مراجعه کنید تا تغییرات را مشاهده کنید، از بخش شخصی‌سازی قالب به راحتی این کار را انجام دهید. همین کار را هم می‌توانید با تصویر سربرگ قالب انجام دهید.

با این تغییراتی که در نسخۀ 3.9 وردپرس ایجاد شده است، امیدوارم شما هم مثل هم خوشحال شده باشید. امیدواریم که همیشه وردپرس در حال پیشرفت و نوآوری باشد. البته این کار بدون همایت و پشتیبانی کاربرانش امکان‌پذیر نیست.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!