هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تنظیمات رسانه در وردپرس

در وردپرس، منظور از رسانه، همان پرونده‌هایی است که با استفاده از خود وردپرس روی میزبان بارگذاری می‌کنید. مثلاً عکس‌ها یکی از مهمترین رسانه‌های سایت تلقی می‌شوند که از بخش تنظیمات رسانه وردپرس به راحتی می‌توانید تنظیمات مربوط به آنها را انجام دهید. تنظیماتی از قبیل اندازۀ آنها و همچنین نحوۀ دسته بندی درون پوشه‌ها روی فضای میزانی سایت شما.

برای رفتن به بخش تنظیمات رسانه در وردپرس، به بخش تنظیمات > رسانه بروید. با صفحه‌ای همانند عکس زیر مواجه خواهید شد. تنظیمات بسیار ساده‌ای وجود دارد که در ادامه به کارکرد هر کدام اشاره خواهم کرد.

تنظیمات رسانه در وردپرس

تنظیمات رسانه در وردپرس

اندازه‌های تصویر

زمانی که شما یک عکس را درون سایت وردپرسی خود بارگذاری می‌کنید، در این حالت وردپرس اندازه‌های مختلفی از عکس شما را برش داده و آنها را مورد استفاده در بخش‌های مختلف می‌کند. از بخش اندازه‌های تصویر تنظیمات رسانه، شما می‌توانید این اندازه‌ها را تعیین نمایید.

به طور کلی، سه اندازۀ پیش‌فرض در وردپرس وجود دارد که به نام‌های یندانگشتی، میانه و بزرگ شناخته می‌شوند. از این قسمت اندازۀ هر کدام از این عکس‌ها را می‌توانید به واحد پیکسل تعیین نمایید، که زمانی که عکسی را بارگذاری می‌کنید، به صورت خودکار چند نسخه از عکس اولیه با اندازه‌های تعیین شده در این قسمت ساخته می‌شوند.

حالا این اندازه‌های مختلف به چه دردی می‌خورند؟ زمانی هست که شما یک عکس مثلاً بزرگی را درون یک نوشته بارگذاری می‌کنید که از نظر اندازه با صفحات قالب وبلاگ شما همخوانی ندارد. در این حالت عکس با اندازۀ میانه یا بندانگشتی را برای نمایش در نوشته انتخاب کرده و آن را به عکس با اندازۀ اصلی پیوند می‌کنید. تمامی این کارها در همان پنجرۀ درج عکس یا رسانه انجام می‌پذیرد. بدین ترتیب کاربر با دیدن عکس و کلیک کردن روی آن، اندازۀ اصلی و بزرگ آن را مشاهده می‌کند. بدون اینکه شما خواسته باشید حجم بسیاری از صفحه را به آن عکس اختصاص دهید.

برای پهنا و ارتفاع هر کدام از اندازه‌های عکس در این قسمت، اعدادی به صورت پیش‌فرض قرار گرفته است. اگر شما آنها را صفر کنید، عکسی به آن اندازه روی سایت شما درست نخواهد شد. پس شاید خواسته باشید برای صرفه‌جویی در میزان فضای میزبانی سایت خود، از اندازه‌های بزرگ یا میانه یا هر دوی آنها صرف نظر کنید. در این حالت ارتفاع و پهنای هر کدام از این موارد را صفر وارد کنید. دقیقاً مثل عکس بالا. اما پیش‌فرض آنها دارای اعدادی هستند.

در حال بارگذاری پرونده‌ها

پرونده‌ها را ماهانه و سالانه سازماندهی کن: با فعال بودن این گزینه، پرونده‌هایی که برای بارگذاری درون سایت مجاز هستند و شما آنها را بارگذاری می‌کنید، به صورت ماهانه درون پوشه‌هایی در پوشۀ wp-content وردپرس شما ذخیره می‌شوند. شاید فعال کردن این گزینه در زمان‌هایی که خواسته باشید به دنبال یک پروندۀ خاص وری هاست خود بگردید مفید باشد.

این بود تنظیمات رسانه در وردپرس که به راحتی اگر با  مفاهیم هر گزینه آشنا شوید، می‌توانید تنظیمات آن را انجام دهید.

  1. سلام. ممنون از زحماتتون. من هر عکسی که تو سایت آپلود می کنم وردپرس ۳ تا دیگه ازش میسازه و تو هاست کپی میکنه. کلی فضای هاست اشغال شده. چطور میتونم جلوی این کار رو بگیرم؟
    میشه عکس های تکراری هاست رو یکجا حذف کرد؟
    درضمن تنظیمات تو قسمت رسانه رو هم چک کردم

    • سلام؛ این طبیعی است که تا سه تا عکس با اندازه های مختلف توسط وردپرس ساخته بشه. این برای اینه که در جاهای مختلف این عکس ها کاربرد داره، چون اندازه هاش متفاوت است.
      در برخی از مواقع یک قالب تا ۱۰ تا نسخه از یک عکس می سازه! پس ۳ تا که هیچ چی نیست :)]
      اگر از قسمت تنظیمات > رسانه اندازه‌های عرض و ارتفاع عکس‌ها رو ۰ گذاشته باشید، این اندازه ها دیگه ساخته نمیشن.
      اما در برخی از مواقع قالب اندازه هایی رو هم برای خودش میسازه که باید فایل functions.php قالب وردپرس رو اصلاح کنید و به دنبال تابع add-image-size() بگردید و اون رو غیر فعال کنید. البته باید کاملاً به توابع وردپرس آگاه باشید.

  2. سلام دوستان عزیز وردپرسی مشکل بزرگی برام پیش اومده اون هم اینه که زمانی که میخواهم برای محصولات خودم تصویر بزارم یا مثلا توی متن تصویری جیزی بزارم (تاکیید میکنم فقط برای محصولات ) ،افزودن پرونده چند رسانه ای رو که میزنم یا میخوام برای محصول تصویری بزارم صفحه ای که
    باز میشه مثلا میگه تصویرت رو انتخاب کن اون صفحه سمت چپش از همون اول نوشته (در حال بارگذاری) و دیگه هیچی دیگه هیچ کاری هم نمیشه کرد
    تصویر رو مثلا انتخاب میکنی ۱۰۰ بار ثبت تصویر یا اصن هرچیزی هیچ کاریش نمیشه کرد.کلا صفحه قفل میکنه و حتی نمیتونیم ببندیمش اون صفحه پاپاپی که توش باید تصویر رو انتخاب کرد و مجبوریم کلا رفرش مجدد بدیم.
    تو رو خدا اگه کسی میتونه کمک کنه ،یه چیز غیر عادیه که وصفش هم سخته

    • بگید که از چه افزونه ای یا از چه ابزارهای برای درج محصول استفاده می کنید تا بهتر بشه دوستان شما رو راهنمایی کنند.

      • دوست عزیز از افزونه خاصی استفاده نمیکنم .همه همان پیشفرض محصول هستند اگر با افزونه خاصی هم میشه درج محصول کرد نام ببرید تا شاید مشکل برطرف بشه با تشکر

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!