هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

حذف دستی رونوشت نوشته های وردپرس

وردپرس این سیستم مدیریت محتوا، امکانات بسیار کاربردی را برای کاربرانش در خود گنجانده است. یکی از این امکانات، نسخه ای از نوشته ها به نام رونوشت یا بازبینی است. هنگامی که شما در حال کار بروی یک نوشته هستید، وردپرس برای شما به صورت خودکار نسخه هایی از نوشته را که به رونوشت شناخته می‌شود را می‌سازد. حال با اضافه کردن نوشته‌های بیشتر و کار کردن بروی آنها، تعداد این نسخه ها برای نوشته ها زیاد می‌شود که بایستی آنها را به طریقی حذف کنید، که در این نوشته به شما نحوه حذف دستی رونوشت نوشته های وردپرس را آموزش می دهیم.

هنگامی که در حال نوشتن مطالب وبلاگ هستید، اگر برای چندین بار باشد که بروی یک نوشته کار می کنید، زمانی که بروی دکمه به روزرسانی کلیک می کنید، یک نسخه از آن نوشته موسوم به نسخه بازبینی ساخته و در پایگاه داده سایت شما ذخیره می شود. تا اگر بعدها خواستید به آن مراجعه کنید، به راحتی بتوانید این کار را انجام دهید. این یک ویژگی خوب وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محوا است، ولی باید توجه داشته که با بیشتر شدن نوشته های سایت، بهتر است نسخه های بازبینی هر نوشته را از پایگاه داده خود حذف کنید، تا حجم اشغال شده کم شود. بدین منظور به شما نحوه حذف این اطلاعات زاید را از پایگاه داده وردپرس آموزش می دهم.

اول از همه بهتر است یک نگاهی به نسخه های بازبینی یک نوشته در صفحه “ویرایش نوشته” بیاندازید. پس به قسمت مدیریت سایت خود رفته و با تیک زدن گزینه رونوشت ها از قسمت تنظیمات صفحه، نسخه بازبینی هر مطلب را ببینید. برخی مطالب که بروی آنها خیلی کار کردید، یک فهرست بلند والا از رونوشت ها را در خود نگه داشته است، که بهتر است اگر به آنها نیازی ندارید، حذفشان کنید. ولی این قابلیت به طور مستقیم در وردپرس وجود ندارد. پس باید به طور دستی از طریق پایگاه داده سایت این کار را انجام دهید.

برای این کار شما باید به پایگاه داده MySQL خود بوسیله رابط phpMyAdmin دسترسی داشته باشید. پس اگر فضای میزبانی شما از Cpanel استفاده می‌کند، پس از ورود به آن، بروی phpMyAdmin کلیک کنید. در صفحه جدیدی که برای شما باز می‌شود، اگر چندین پایگاه داده در آن وجود دارد، آن را که مربوط به سایت مورد نظر شماست انتخاب کنید، و سپس به قسمتی بروید که یک Query را اجرا می کنند (سربرگ SQL). سپس کد زیر را اجرا کنید:

DELETE FROM wp_posts WHERE post_type = “revision”;

برای اجرا کردن این کد باید آن را در جعبه موجود در صفحه ای که گفته شد بچسبانید و بروی دکمه GO در پایین صفحه کلیک کنید. توجه کنید با این کار تمامی رونوشت های نوشته ها پاک خواهند شد و امکان بازگردانی آنها وجود ندارد. البته خود نوشته های سایت دست نخورده باقی می‌مانند. بدین طریق با پاک کردن این اطلاعات تقریباً زاید، حجم زیادی از فضای میزبان خود را آزاد می کنید.

یک نکته امنیتی که باید خیلی به آن توجه کنید، گرفتن نسخه پشتیبان از پایگاه داده سایت وردپرس خود است. قبل از این چنین تغییراتی در سایت، حتماً یک نسخه پشتیبان تهیه کنید که اگر مشکلی برایتان پیش آمد، با برگرداندن آن نسخه تمام شرایط را به حالت قبل برگردانید.

البته پاک کردن رونوشت های نوشته های سایت را بوسیله افزونه ها هم می توان انجام داد، که کار را برای کسانی که آشنایی زیادی با پایگاه داده ندارند، آسانتر می کند که یکی از آنها افزونه Bulk delete است. بوسیله این افزونه وردپرس، بدون هیچ کار اضافه ای، پس از نصب، تمامی نوشته هایی که قصد پاک کردن آنها را  داشته باشید را می توانید حذف کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!