هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

حذف نوشته های بیهوده سایت با افزونه وردپرس Bulk Delete

هدف از نوشتن این  مقاله، آموزش نحوه حذف رونوشت نوشته های سایت با استفاده از افزونه وردپرس Bulk Delete بود. زمانی که رونوشت های سایت شما زیاد می‌شود، حجم زیادی از پایگاه داده سایت را به خود اختصاص می‌دهند، که بهترین کار این است که شما نوشته‌های زاید مانند رونوشتهای بلااستفاده را حذف کنید. برای این کار بهتر است از این افزونه استفاده کنید.

کار افزونه وردپرس Bulk Delete، حذف نوشته ها به صورت کاملاً کنترل شده در یک سطح وسیع است. یعنی شما با کمترین کلیک می توانید نوشته ها و مطالبی از سایت را که قصد حذف کردن آنها را دارید را دور بیاندازید. ولی نکته اساسی که در این مقاله قصد اشاره کردن به آن را دارم، نحوه استفاده از این افزونه برای پاک کردن رونوشت نوشته هاست. زمانی که شما بروی یک نوشته تغییرات زیادی را می دهید، و آن را مکرراً به روزرسانی می کنید، وردپرس برای شما نسخه های بازبینی ای از آن نوشته را می آفریند، تا در دفعات بعدی اگر خواستید بتوانید از آنها استفاده کنید. ولی در خیلی از مواقع این رونوشت ها دیگر کارایی ندارند و جز اشغال کردن حجم پایگاه داده کار دیگری انجام نمی دهند. برای همین، علاوه بر حذف دستی رونوشت نوشته های وردپرس، با استفاده از این افزونه هم می توانید این کار را انجام دهید.

قابلیت هایی که افزونه Bulk Delete برای شما فراهم می کند، بنا به گفته سایت سازنده به شرح زیر است:

  • حذف نوشته های با استفاده از دسته بندی
  • حذف نوشته های با استفاده از برچسب
  • حذف نوشته ها با استفاده از طبقه بندی دلبخواه
  • حذف نوشته ها با استفاده از آدرس (URL)
  • حذف همه صفحات
  • حذف همه رونوشت ها <–
  • حذف همه نوشته های معلق
  • حذف همه نوشته های خصوصی
  • حذف همه پیش نویس ها

تمامی امکانات بالا بوسیله پالایش های زیر هم امکان پذیر است:

  • عمر نوشته بیش از X روز
  • عمر نوشته کمتر از X روز
  • فقط نوشته های عمومی
  • فقط نوشت های خصوصی
  • محدود برای X نوشته اول

همانطور که می بینید، این افزونه اختیارات زیادی را برای حذف کردن نوشته های سایت می دهد، ولی چیزی که بیشتر در این نوشته مد نظر ماست، نحوه حذف رونوشت های نوشته های سایت است.

پس اگر فکر می کنید، حال وقت آن است که برای پاک کردن نوشته های سایت، مخصوصاً رونوشت ها از این افزونه بهره ببرید، برای دانلود آن می توانید به آدرس زیر مراجعه کنید، و پس از دانلود این افزونه، آن را بروی سایت خود نصب کنید.

BulK Delete WordPress Plugin

زمانی که افزونه Bulk Delete را نصب کردید، یک بخش به همین نام در قسمت تنظیمات پیشخوان وردپرس شما افزوده می شود. پس بدانجا بروید و برای حذف دسته مطالب اضافه یک بخش را انتخاب کنید. صفحه Bulk Delete شامل ۴ قسمت عمده است. اولین بخش، مربوط به حذف نوشته ها بوسیله نوع آنها است. یعنی یک یا چند نوع نوشته را انتخاب می کنید و پس از اطمینان بروی دکمه آبی رنگ Bulk Delete در زیر آن کلیک می کنید.

در قسمت دوم و سوم به ترتیب برای حذف نوشته ها با استفاده از دسته بندی (Category) و طبقه بندی (Taxonomies) مطالب سایت است. و در بخش آخر هم (Debug Information) شما اطلاعات مربوط به پیکربندی سرویس دهنده سایت را مشاهده می کنید. در صورتی که این افزونه برای شما کار نکرد، این اطلاعات به کار شما می آید.

و اما برای حذف رونوشت های نوشته های سایت (Revision)، باید از بخش اول اقدام کنید، بدین صورت که تیک گزینه All Revisions را بزنید و بروی Bulk Delete کلیک کنید. به غیر از رونوشت ها شما قادر به حذف پیش نویس ها(All Drafts)، نوشته های معلق (All Pending Posts)، نوشته های زمان بندی شده (All Scheduled Posts)، نوشته های خصوصی (All Private Posts) و همه صفحات (All Pages) هستید. که با تیک زدن هر کدام نوشت های مربوط به همان بخش حذف خواهد شد. دقت کنید که نوشت های مربوط به هر بخش در جلوی آن نوشته شده است.

در قسمت پایین همین بخش اول، اگر Move to trash را انتخاب کنید، نوشت های پاک شده به زباله دان منتقل می شوند در غیر این صورت به صورت دائمی و برای همیشه حذف خواهند شد. البته نباید به این مورد زیاد اعتماد کرد، امکان کار نکردن انتقال به زباله دان بسیار زیاد است، یعنی در مواقعی Move to trash را بر می گزینید ولی نوشته ای انتخابی شما، برای همیشه پاک خواهند شد.

افزونه Bulk Delete وردپرس، برای پاک کردن نوشته های اضافی

افزونه Bulk Delete وردپرس، برای پاک کردن نوشته های اضافی

اگر نوشته های شما بیش از ۱۰۰۰ تا است، و امکان از کار افتادن افزونه حین کار کردن به دلیل فشار زیاد بروی سرور زیاد است، بهتر است تیک گزینه Only delete first – post را بزنید و عدد انتخابی را بروی عددی که می خواهید نوشته های شما پاک شوند قرار دهید. که البته در بیشتر مواقع لزومی به انجام این کار نیست.

توضیحات بخش اول از صفحه Bulk Delete یعنی By Type تمام شد، ولی قسمت های By Category و By Taxonomies هم مانند قسمت اول است، با این تفاوت که شما برای حذف نوشته های مربوط به دسته بندی سایت، شرایط تعیین می کنید.

این بود نحوه حذف رونوشت های نوشته های سایت با استفاده از افزونه Bulk Delete برای سبک کردن پایگاه داده سایت از اطلاعات اضافی. فقط دقت کنید که اگر تازه کار هستید، اول از هر کاری به شما پشنهاد میشود که حتماً از پایگاه داده سایت خود یک پشتیبان تهیه کنید، که اگر راهی را اشتباه طی کردید، منجر به از دست دادن اطلاعات شما نشود. امیدوارم که به دردتان خورده باشد.

  1. افزونه جالبیه برای سایتهایی که مسدودند بهتره
    برای پالایش سایتهاشون

  2. سلام
    خدا خیرت بده ننه 😀
    خیلیییییییییییییی کمکم کرد
    در پناه حق

  3. سلام.
    آقا مرسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسسیییییییی
    داری…
    سپاس…

  4. سلام

    دستت درد نکنه خیلی کار کرد

  5. افزونه ی کاربردی و مفیدی است WP-Optimize هم پیشنهاد می شود.

  6. دستت درد نکنه
    فقط یه سوال
    فقط با رونوشت ها کار دار دیگه؟
    متن های منتشر شده که رو نوشت های اضافی دارن رو پاک میکنه؟

  7. اندرویدسرا

    آقا خیلی باحال بود
    متشکر

  8. ممنون عالی بود … ولی ای کاش بخش های دیگه اش رو هم توضیح می دادین … مثل بخش حذف از طریق یو آر ال

  9. سلام. واقعا ممنون از معرفی این افزونه. من مجبور بودم برم خودم دستی رونوشت ها رو از تو دیتابیس پاک کنم که هم وقت گیره و هم خطرناک!

  10. با سلام و خسته نباشید
    عالی بود و به کارم اومد. من تونستم با این افزونه از شر رونوشت های پست هام خلاص بشم.
    با سپاس فراوان.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!