هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

برای شروع آموزش html به چه چیزهایی نیاز دارید؟

تا زمانی که یک رایانه در اختیار شما است، فهرست احتیاجات شما برای شروع آموزش HTML بسیار کوتاه است. به طور خلاصه برای ساخت صفحات وبسایتتان به دو مورد اساسی احتیاج دارید: یک برنامه موسوم به ویرایشگر متن که کدهای خود را درون آن بنویسید، و یک برنامه دیگر که بتوانید نتیجه کار خود را در آن مشاهده کنید که همان مرورگری است که شما الان در حال خواندن این صفحه در آن هستید. پس تا اینجای کار شما هر دو موارد لازم را دارید.
این دو ابزار، مهمترین وسایلی هستند که می توان با آنها کار را شروع کرد. که اگر یک سیستم عامل نصب کنید این دو مورد در اغلب موارد به طور پیش فرض درون آن وجود دارد. در بسیاری از موارد، کاربران حرفه ای ترجیح می دهند از نرم افزار های پیشرفته کدنویسی مانند DreamWeaver یا FrontPage استفاده کنند. ولی باید خاطر نشان کرد، اگر می خواهید html را به صورت اصولی و حسابی یاد بگیرید، ابتدا باید بتوانید کارایی هر کد را جدا از برنامه های پیشرفته تمرین کنید تا بتوانید به دنیای حرفه ای ها وارد شوید.

تصور غلطی که در استفادۀ این نرم افزار های پیشرفته وجود دارد این است که، برای کار با این برنامه ها احتیاج به استفاده از هیچ دانش کدنویسی نیست. ولی این موضوع کاملاً اشتباه است. چرا که این نرم افزار ها کار کدنویسی و طراحی سایت را با توجه به دانسته های کدنویسی قبلی تسریع می کنند. پس نمی توان برای شروع کار با این برنامه ها انتظار پیشرفت چشم گیری را داشت.

ویرایشگر های متنی

ویرایشگر های متنی -Text Editor- همانطور که از اسم آنها برمی آید، برای ویرایش متن بکار برده می شوند. متن هایی که ما در اینجا با آن سرو کار داریم همان کدهای HTML است. پس باید نرم افزاری وجود داشته باشد تا برای ما این کدها را ویرایش کند.

در بسیاری از موارد، سیستم عامل ها به طور پیش فرض با خود ویرایشگر متن ساده ای را عرضه می کنند. به عنوان مثال در ویندوز، ما شاهد وجود Notepad هستیم که برای ویرایش کدها می توان از آن بهره برد. این برنامه یک نرم افزار بسیار ساده است که به شما اجازه می دهد پرونده های متنی ساده مانند اسناد HMTL را درون آن بنویسید. در سیستم عامل های دیگر مانند لینوکس و مک هم ویرایشگر های ساده ای دیده می شود.

در این میان برنامه هایی هستند که با پیشرفته تر کردن کار خود، می توان روی سادگی استفاده از آن حساب باز کرد. به عنوان مثال اگر فرض کنید که کدهایی که می نویسید با رنگ بندی خاصی از هم جدا شوند، امر نوشتن کد بسیار ساده می شود. برای همین مثلا برنامه ++Notepad این کار را برای شما به راحتی تمام انجام می دهد و همین امر در بسیاری از مواقع باعث رفع عیب و خطاهای احتمالی می شود که ممکن است مثلا در notepad یا هر ویرایشگر متن ساده متوجه آن نشوید.

همچنین از ویرایشگر هایی که برای کدنویسی ساخته نشده اند مانند Word یا WordPad استفاده نکنید. چرا که همانطور که بارها شنیده اید، این برنامه ها  کدهای مخفی ای را به سند شما اضافه می کنند که هنگام اجرا کارایی خود را از دست می دهند.

احتیاجات کدنویسی در طراحی سایت

مرورگر های وب

در مورد مرورگر مورد علاقه شما ما چیزی نمی دانیم. ولی اگر در امر طراحی سایت جدی و سرسخت هستید داشتن تنها یک مرورگر بروی رایانه کافی نیست. حداقل توصیه می شود که صفحات سایت را در دو یا چند مرورگر دیگر هم امتحان کنید. در محیط های توسعه وب پیشرفته، وبسایت را با بیش از این تعداد مرورگر امتحان می کنند. حتی سایت را با سیستم عامل های گوناگون که نمایشگرها و سخت افزار های آنها پیکر بندی متفاوتی دارند هم امتحان می کنند. همچنین این کار را با نسخه های مختلف یک مرورگر هم انجام می دهند، تا نمای سایت تا حد ممکن برای بازدیدکنندگان مختلف یکسان به نظر برسد. مطابقت سایت نباید فقط برپایه مرورگرهای جدید و نسخه های جدید آن باشد. در خیلی مواقع امکان نصب دو نسخه از یک مرورگر وجود ندارد. برای همین گفته شد که سایت باید بروی سیستم های مختلف امتحان شود.

شاید بشود گفت عمده مرورگری که امروزه از آن استفاده می شود Internet Explorer است. که آن هم به دلیل نصب بودن به صورت پیشفرض بروی ویندوز است. در بحث طراحی سایت ما به شما پیشنهاد می کنیم که درجه اول از Firefox استفاده کنید. چون این مرورگر امکاناتی را برای توسعه دهندگان وب و طراحان سایت فراهم می کند که این فرآیند را بسیار ساده می کند.

جهان مرورگر ها به این دو محدود نمی شود. قطعاً Opera یا Chrome و یا دیگر مرورگر ها هم برای خود طرفدارانی دارند که باید این دسته از کاربران را هم هنگام بازدید سایت راضی کرد. همچنین در طراحی سایت و کدنویسی آن فقط نباید به فکر بازدید کنندگان دیداری باشید. بلکه باید به فکر کسانی که با برنامه های خواننده متون کار می کنند هم بود. منظور برنامه هایی است که برای کسانی که قابلیت خواندن متون را ندارند، متن را به صوت تبدیل می کنند. که باید برای این موضوع کد های خود را بهینه کنید.

علاوه بر موارد گفته شده برای ملزومات آموزش کدنویسی HTML، شما به طور اساسی به یک مورد دیگر نیاز خواهید داشت، و آن چیزی نیست جز پشتکار. شاید مهمترین عامل برای یادگیری همین یک مورد است که کار بدون این گزینه بی معنی خواهد شد.

اگر برای شروع آماده اید، پس اجازه دهید شروع کنیم!

  1. به نظر شما Php راحت نیست و همچین ساده تر و با امکانات بیشتر

    • برای شروع کار با PHP شما حتماً نیاز به یاد داشتن HTML دارید. یعنی این دو به هم وابسته هستندو کار شما رو برای طراحی سایت انجام میدن. PHP برای طراحی سایت های پویا کاربرد داره که خیلی امکانات خوبی رو برای سایت ارائه میده…

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!