هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

لایسنس سی پنل چیست ؟

سی پنل (cPanel) نام نرم افزاری با عنوان کنترل پنل است که روی سرورهای وب با سیستم عامل لینوکس نصب می شود. این نرم افزار یک راه کار کامل برای افراد و شرکت هایی است که می خواهد روی سرور، هاست ارائه کنند. امکانات کامل و ظاهری کاربرپسند، باعث شده که کاربران نهایی و مدیران سرور به راحتی با سی پنل اقدام به مدیریت کاملِ سرورِ خود کنند. بر همین اساس مدیر سرور باید پس از تهیۀ سرور، سی پنل را روی آن نصب کند و تنظیمات آن را انجام دهد. ولی باید دانست که سی پنل رایگان نیست پس باید لایسنس آن را هم تهیه کرد.

لایسنس سی پنل چیست

لایسنس سی پنل چیست ؟

لایسنس به معنای جواز استفاده از نرم افزار است. زمانی که سی پنل روی یک سرور لینوکس نصب می‌شود، تا زمانی که لایسنس آن روی IP همان سرور فعال نشود، امکان استفاده از آن نیست. البته اگر برای اولین باری باشد که سی پنل را روی یک IP نصب می کنید، می توانید از دورۀ ۱۵ روزۀ استفادۀ رایگان بهره مند شوید. ولی باید بدانید که مشتریان شما از این موضوع آگاه خواهند شد! چون نوار هشدار زرد رنگی در بالای صفحات حساب آنها در cPanel ظاهر می شود، این مورد را به آنها گوشزد می‌کند.

خب پس فهمیدیم که لایسنس سی پنل را باید خریداری کنیم، تا بتوانیم از تمامیِ امکانات این کنترل پنل روی سرور لینوکس خود استفاده کنیم. برای کسب اطلاعات بیشتر راجع به سرور لینوکس و اینکه چطور باید چنین سروری را تهیه کنیم، شما را به مقالات آموزشیِ گذاشته ارجاع خواهم داد. آنها را مطالعه کنید تا اطلاعات تان راجع به سرور لینوکس و کنترل پنل ها تکمیل گردد. البته بحث آموزش این کنترل پنل ها یک بحث بسیار پیشرفته و وسیع است که خود یک دورۀ کامل را طلب می کند.

تهیه لایسنس سی پنل

برای تهیه لایسنس سی پنل می توانید از فروشنده های بسیاری که در سطح وب موجود هستند تقاضا دهید. انواع مختلف لایسنس که در نهایت باید از شرکت اصلی سی پنل تهیه شده باشند، با قیمت های گوناگون وجود دارند که می توانید بسته به نوع سرور خود که مجازی یا اختصاصی است یک لایسنس سین پنل خریداری کنید.

ولی باید حتماً از جایی که قصد خرید لایسنس را دارید اطمینان کامل کسب کنید. این طور نباشد که مثلاً لایسنس های اشتراکی را با قیمت لایسنس اصلی به شما بفروشند! لایسنس اشتراکی با اینکه کیفیت تقریباً یکسانی با لایسنس اصل شرکت سی پنل دارد، اما باید قیمت به مراتب کمتری هم داشته باشد. پس شاید مقرون به صرفه باشد که با خرید لایسنس اشتراکی در هزینه های خود صرفه جویی کنید. ما حتماً به شما در این مسیر کمک خواهیم کرد.

نصب لایسنس سی پنل

برای نصب لایسنس سی پنل کار خاصی نیاز نیست. همین که شما لایسنس را خریداری کنید، لایسنس روی IP اصلیِ سرور شما تنظیم می شود و اگر سی پنل را هنوز نصب نکرده باشید، نصاب به راحتی اجرا و مراحل تکمیل می‌شود. و اگر سی پنل را از قبل نصب کرده باشید، از الان به بعد قابلیت استفادۀ کامل آن مهیاست. اما اگر لایسنس شما از نوع اشتراکی است، لازم است با حساب ریشه وارد سرور شده و چند دستور ساده را بزنید تا لایسنس فعال گردد. پس از خرید لایسنس حتماً دستور العمل نصب آن هم برای شما ارسال خواهد شد. فروشنده موظف است که شما را در این کار راهنمایی و کمک کند. حتی فروشنده در صورت درخواست شما باید لایسنس را رایگان برای شما نصب نماید.

بنابراین برای استفاده از کنترل پنل سی‌پنل که روی سرور لینوکس نصب می شود و امکان مدیریت سرور و همچنین ارائۀ هاست را به ما می دهد، باید لایسنس تهیه کنیم که برای این مورد انواع مختلف لایسنس قابلیت استفاده دارد.

  1. بسیار عالی

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!