هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مدیریت جلسه در Notepad++

همانطور که میدانید در برنامه ++notepad ما قادریم که تعداد زیادی سربرگ داشته باشیم، به این معنی که بروی چندین پرونده کار کنیم. حال شاید بخواهید هر بار روی همین دسته پرونده که در حال کار کردن هستید دوباره کار کنید، در اینجا تکلیف چیست؟ در این موقع مدیریت جلسه در Notepad++ به کمک شما می آیند و به شما اجازه می دهند که هر وقت یک خواستید بروی یک دسته از پرونده ها بدون اتلاف وقت کار کنید.

یک جلسه (Session) به یک دسته از پرونده های باز شده در ++Notepad گفته می شود که برای شما پرونده های باز، پرونده فعال، انتخابات و موقعیت ها در اسناد جاری، علامت گذاری ها و نوع زبان انها را حفظ می کند. با استفاده از جلسه شما می توانید به راحتی دسته ای از اسنادی را که خود تعیین کرده اید و با هم ارتباط دارند را باز کنید.

تصور آن را بکنید که چند سند را بوسیله این برنامه باز کرده اید و تغییراتی را بروی آنها داده اید. در این میان در بین خطوط چند علامت هم گذاشته اید. حال می خواهید برنامه را ببندید و بقیه کار را بدون از دست دادن زحماتی که تا به اینجا کشیده اید، در یک مدت دیگر انجام دهید. به طور پیش فرض در چنین زمانی که برنامه را ببندید و در یک فرصت دیگر دوباره آن را باز کنید، می بینید که تمامی خصوصیات برای شما حفظ شده است و به اصطلاح برنامه با همان شرایطی که قبل از بستن داشت، برایتان باز می شود.

ولی این را هم باید به خاطر داشت که می توانید اسناد و تغییرات موجود یک جلسه را ذخیره کنید و در مواقع مورد نیاز از آن استفاده کنید. برای این منظور باید از منوی File از دستورات Save Session و Load Session استفاده کنید. که مانند ذخیره یک پرونده باید عمل کنید.

با این کار برنامه انگار آدرس اسناد باز و تغییرات آنها را در یک فایل ذخیره می کند و در مواقع بعدی دستورات را از روی آن بازخوانی می کند و آدرس اسنادی را که قبلاً باز بود از روی آن می خواند. پس حجم پرونده ذخیره شده چندان بالا نیست.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!