هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مدیریت کاربران وردپرس

وردپرس به عنوان یک اسکریپت چندکاربره به شما این امکان را می‌دهد کاربران زیادی را تعریف کرده و حتی به هر کدام امتیازهایی را بدهید که هر کس به چه قسمت‌هایی از سایت دسترسی داشته باشد. این به غیر از بازدیدکنندگان سایت است، که خیلی از تازه‌نفسان ممکن است در درک این بخش مشکل داشته باشند. برای مدیریت کاربران وردپرس بخشی به نام کاربران در پیشخوان وردپرس وجود دارد که شما تمامی کاربران سایت خود را می‌توانید ببینید و آنها را مدیریت کنید.

با قرار دادن ابزارک اطلاعات، که پیوندی به صفحۀ ثبت نام دارد، یا استفاده از افزونه‌های جانبی، می‌توانید این امکان را فراهم سازید تا هر کس که خواست بتواند در تارنمای شما ثبت نام کند. افرادی که ثبت نام می‌کنند می‌توانند نقش‌های مختلفی داشته باشند. از یک کاربر معمولی برای پیگیری کردن نوشته‌های سایت گرفته، تا یک مدیر کل دیگر که روی تمامی جوانب سایت احاطه داشته باشد.

علاوه بر آن شما که صاحب سایت هستید، به عنوان مدیر اصلی می‌توانید کاربرانی را به سایت خود اضافه کنید. مثلاً تصمیم می‌گیرید چندتا نویسنده به سایت اضافه کنید تا در تهیۀ محتوا به شما کمک کنند. در این حالت باید از دکمۀ افزودن در زیر فهرست کاربران استفاده کنید.

اما بحث ما در اینجا، مدیریت کاربران وردپرس است. بدین منظور، از قسمت پیشخوان روی “کاربران” کلیک کرده تا تمامی کاربرانی که تا به الان به عضویت سایت درآمده‌اند نمایش داده شوند. هر کاربر درون یک ردیف قرار گرفته و دارای مشخصاتی است:

  • شناسه: همان عبارتی که با آن وارد سایت می‌شود (یا نام کاربری).
  • نام: نامی که در صفحۀ شناسنامۀ خود وارد کرده است.
  • ایمیل: نشانی رایانامه کاربر
  • نقش: نقش وی را در سایت نشان می‌دهد.
  • نوشته‌ها: تعداد نوشته‌هایی که تا به حال از وی در سایت منتشر شده است.
صفحه مدیریت کاربران وردپرس

صفحه مدیریت کاربران وردپرس

اگر خواسته باشید نقش یک کاربر را هم عوض کنید، باید از اینجا اقدام نمایید. مثلاً یک نویسندۀ ساده را می‌خواهید به ویرایشگر تبدیل کنید. برای این کار کاربر مورد نظر را با کلیک روی جعبۀ انتخابی، انتخاب کرده و از فهرست کشویی بالا صفحه (تغییر نقش به…) نقش مورد نظر را انتخاب کنید و روی “تغییر دادن” کلیک کنید.

البته قبل از دادن نقش‌های مختلف، بهتر است اول از امکاناتی که به هر نقش داده می‌شود اندکی تحقیق کنید تا متوجه شوید هر کاربر چه کارهایی را می‌تواند درون سایت شما انجام دهد و چه کارهایی را نمی‌تواند. مثلاً دقت کنید ویرایشگران می‌توانند نوشته‌های سایت را تغییر دهند.

پس از بخش کاربران به راحتی می‌توانستید مدیریت کاملی روی همۀ اعضاء سایت داشته باشید و آنها را ویرایش کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!