هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

نصب پوسته وردپرس به روش بارگذاری مستقیم

در مقاله‌ی قبلی راجع به نحوه نصب متعارف قالب وردپرس صحبت کردیم و در انتها هم ذکر شد که یک روش دیگر برای نصب پوسته وردپرس وجود دارد که به روش بارگذاری مستقیم معروف است. یعنی شما بدون دخالت خود وردپرس اقدام به بارگذاری پرونده پوسته در سایت می‌کنید. پس از آن هم نحوه‌ی فعال‌سازی و استفاده از آن دقیقاً شبیه روش قبلی است.

زمانی که یک قالب را از طریق پیشخوان وردپرس نصب می‌کنید، وردپرس اول آن را داخل پوشه‌ی wp-content/themes بارگیری می‌کند. سپس آن را از حالت فشرده خارج کرده و حال وردپرس فایل‌های قالب را می‌تواند بخواند.

در هنگام نصب پوسته وردپرس به روش بارگذاری مستقیم دقیقاً همین کارها را خود شما انجام می‌دهید. یعنی اول پرونده‌ی فشرده را درون پوشه‌ی مذکور بارگذاری می‌کنید. پس از آن، آن را از حالت فشرده خارج می‌کنید. اگر پرونده‌ی فشرده وجود داشته باشد، با خیال راحت می‌توانید آن را هم حذف نمایید.

البته اگر در برخی از آموزش‌ها گفته می‌شود که اول پرونده را از حالت فشرده خارج کنید و سپس بارگذاری (Upload) کنید، نگران نباشید. در هر صورت فرقی نخواهد کرد. ولی اگر پنل مدیریتی میزبان (هاست) شما از قابلیت فشرده‌سازی و خارج کردن از حالت فشرده پشتیبانی می‌کند، بهتر است که از روش اول بهره ببرید. یعنی اول پرونده‌ی فشرده را بارگذاری کرده و سپس آن را از حالت فشرده خارج نمایید.

پوشه‌ی مربوط به پوسته‌های وردپرس wp-content/themes می‌باشد. یعنی شما هر پوشه‌ی دیگری که در این بخش بریزید، برای وردپرس حکم یک قالب را خواهد داشت.

نصب پوسته وردپرس به روش بارگذاری مستقیم

بارگذاری قالب وردپرس با Cpanel

اگر میزبان شما دارای پنل مدیریت Cpanel است، به راحتی به این بخش رفته و با کلیک روی دکمه‌ی Upload در بالای صفحه بارگذاری پرونده‌ی قالب وردپرس را می‌توانید انجام دهید. پس از آن که بارگذاری انجام شد، که سرعت آن بستگی به سرعت اینترنت شما دارد، می‌توانید با دستور Extracts اقدام به خارج کردن آن از حالت فشرده کنید. این دستور هم در بالای صفحه File Manager سی‌پنل شما موجود است.

بوسیله FTP هم می‌توانید پرونده‌ی فشرده‌ی قالب را بارگذاری کنید. نرم‌افزارهای مختلفی برای این کار استفاده می‌شوند که یکی از آنها Filezilla است. شما اول باید از طریق پنل مدیریت میزان یک حساب FTP بسازید و سپس آن حساب را وارد نرم‌افزار FTP خود کنید. حالا به فضای میزیانی متصل شده و اقدام به بارگذاری پرونده‌ی قالب نمایید. دقت کنید که در این حالت، بسته به نوع نرم‌افزار شما، ممکن است نتوانید پرونده را از حالت فشرده خارج نمایید. آموزش استفاده از برنامه‌های FTP و دیگر موارد در سایت موجود است و به صورت کامل توضیح داده شده.

دقت کنید که فرقی نمی‌کند شما قالب را بدین صورت نصب کنید، یا از روشی که در مقالات قبلی گفته شد از طریق مدیریت وردپرس نصب نمایید. مهم این است که وردپرس پوشه‌ی قالب را بشناسد و از آن به عنوان یک دستور دهنده‌ی مدیریت اجزاء سایت شما بهره ببرد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!