هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

همت وردپرس فارسی برای پاس داشتن فارسی

اینکه ما کاری را انجام دهیم و آن را تا می‌توانیم به نحو احسن به اتمام برسانیم، شاهکاری است که فکر می‌کنم وردپرس فارسی در مورد فارسی کردن وردپرس انجام داده است. وردپرس فارسی متشکل از جمعی از جوانان این مرز و بوم است که اقدام به تسهیل کردن استفاده از سامانه‌ی مدیریت محتوای وردپرس برای تمامی افراد مخصوصاً تازه‌واردها کردند. برای این کار هم هیچ چشم داشتی ندارند. یکی از بخش‌های فارسی‌سازی وردپرس، انتخاب اصطلاحات معادل انگلیسی آنهاست و انصافاً در انتخاب و جایگذاری آنها در قسمت‌های مختلف وردپرس بسیار عالی کار کردند.

زمانی که شما با قسمت‌های مختلف وردپرس کار می‌کنید، متوجه این موضوع می‌شوید که در بیشتر مواقع زمانی که جایگزین مناسبی برای یک اصطلاح انگلیسی در زبان ما وجود دارد، بعید است که از آن کلمه‌ی لاتین بهره برده شده باشد. این از زحمات این گروه زحمتکش است که نقش بسیار والایی در پیشبرد فرهنگ ایرانی در فضای مجازی داشته است.

وردپرس به عنوان یک سکوی انتشار محتوا در فضای مجازی نقش بسیار پررنگی را در عرصه‌ی تولید محتوای فارسی داشته است. بدین صورت که هر شخصی می‌تواند بدون محدودیت اقدام به راه‌اندازی یک پایگاه اینترنتی برای خود و سپس انتشار محتوای فارسی کنید.

 فرهنگستان زبان فارسی وردپرس

فرهنگستان زبان فارسی وردپرس

زمانی که این سکو خود به زبان فارسی احترام می‌گذارد، کاربر بیشتر تشویق می‌شود که او هم فارسی را پاس بدارد. باید متذکر شد که ما در قبال این زبان مسئولیم و باید آن را بدون کم و کاست به نسل‌های بعدی منتقل کنیم. اگر همین طور با هجوم کلمات بیگانه به زبان فارسی هیچ مقاومتی از خود نشان ندهیم، پس از مدتی دیگر زبان فارسی معنی نخواهد داشت و در این همهمه‌ی علوم این زبان نابود خواهد شد.

حتی پایگاه وردپرس فارسی بخشی به نام فرهنگستان وردپرس دارد که کاربران هم می‌توانند در این فرآیند سهیم باشند و عوض کلمات بیگانه جایگزین مناسبی را پیشنهاد دهند. این نشان از اهمیت این موضوع برای این افراد دارد.

پس اگر شما هم از وردپرس استفاده می‌کنید و آن را دوست دارید، باید به نیت گروه فارسی پشتیبانی آن احترام گذاشته و سعی کنید شما هم از زبان فارسی پاسداری کنید. باور کنید اگر فکر می‌کنید که کنار گذاشتن اصطلاحات رایج انگلیسی و خارجی محال است، این یک اشتباه بزرگ است. چون وقتی تکرار ادا کردن یک کلمه بالا رود، به عادت تبدیل شده و دیگر کار سختی نیست. به شما توصیه می‌کنم که حداقل سعی کنید تا جایی که می‌توانید در این پاسداری سهمی داشته باشید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!