هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ابزارهای رایگان وب با Web Free Tool

امروز می‌خواهم خدمت شما سایتی را معرفی کنم که در بیشتر مواقع ابزارهای آن به درد وبمسترها خواهد خورد. خیلی از مواقع حتی ابزارهای ساده‌ای که به صورت آنلاین سایت‌های مختلف ارائه می‌کنند، می‌تواند راه حل مشکل ما باشند. مثلاً ابزار Whois کاربردی همه زمانه دارد. شاید هر روز سر و کار ما با این ابزار بیافتد، برای اینکه مشخصات یک دامنه را پیدا کنیم.

سایت ابزار رایگان وب به نشانی www.webfreetool.com برای شما امکاناتی را فراهم می‌کند که برای دسترسی به این امکانات، پس از ورود به صفحۀ اول باید روی Browse Tools کلیک کنید.

ابزار رایگان وب Web Free Tool

ابزار رایگان وب Web Free Tool

در حال حاضر این سامانه دارای ۲۱ ابزار است که کاربرد هر ابزار را خدمت شما شرح می‌دهم.

Htaccess Generator: این ابزار برای تولید فایل htaccess کاربرد دارد. از نظر امنیتی و همچنین کارکرد هاست شما، این فایل می‌تواند دستوراتی درون خود باشد. مثلاً برای گذاشتن رمز روی یک پوشه، می‌توانید از دستورات این فایل استفاده کنید.

Robots.txt Generator: فایل Robots.txt یک پرونده برای خزنده‌های موتور جستجو است که به آنها می‌گوید از کجاها بازدید کنند و به کدام قسمت‌های سایت امکان وارد شدن ندارند. البته در این پرونده، نشانی نقشۀ سایت XML هم به خزنده داده می‌شود.

Sitemap Generator: نقشۀ سایت xml را می‌توانید با استفاده از این ابزار بسازید. این نقشه برای خزنده‌های موتور جستجو، جهت پیدا کردن تمامی محتواهای سایت و یا وبلاگ شما کاربرد دارد.

Robot Mode: صفحه را از دید موتور جستجو بررسی می‌کند. اول یک نشانی با http:// به این ابزار بدهید و سپس روی Generate کلیک نمایید. اطلاعاتی از قبیل تعداد کلمات صفحه، حجم صفحه و … در این بخش قابل نمایش است.

Speed Test: برای امتحان سرعت سایت از این ابزار می‌توانید استفاده کنید. برای مقایسه سرعت بین چند سایت این ابزار بسیار مفید است.

Meta Tags Generator: برچسب‌های Meta برچسب‌هایی هستند که حاوی اطلاعات اضافی راجع به صفحه‌ای از وب هستند. معمولاً این برچسب‌ها حاوی اطلاعاتی برای موتورهای جستجو هستند.

Keyword Cleaner: دقیقاً مشخص نیست این ابزار چه کار می‌کند. 🙁 اما به نظر می‌رسد اگر فهرستی از کلمات کلیدی را به آن بدهید، آن کلمات کلیدی را به صورت پشت سر هم و تمیز همراه با کاما (,) قرار می‌دهد. این ابزار بیشتر برای مواردی کاربرد دارد که شما فهرستی عظیمی از کلمات کلیدی دارید.

Keyword Generator: یک چند تا اصطلاح به آن می‌دهید. سپس این ابزار به شما فهرستی از کلمات کلیدی که می‌توانید روی آن کار کنید را به شما می‌دهد. البته با فارسی مشکل دارد.

PageRank Lookup: تا حد زیادی مشخص است که چه کار می‌کند؛ رتبۀ صفحه یا همان Page Rank صفحه را به شما می‌دهد.

Backlink Lookup: وضعیت بک لینک یا همان لینک های برگشتی را برای یک سایت به شما نشان می‌دهد.

Indexed Pages Lookup: وضعیت صفحات فهرست شده در موتورهای جستجو را نشان می‌دهد.

Character Length: یک متنی را به این ابزار می‌دهید، تعداد حروف، کلمات، اعداد، فاصله‌ها و … را به شما می‌دهد.

Password Generator: با استفاده از این ابزار، می‌توانید یک رمز عبور قوی و تصادفی انتخاب کنید.

Hash Generator: به شما این اجازه را می‌دهد که از یک متن معنی دار، یک عبارب بی‌معنی هش تولید کنید.

Whois Lookup: اطلاعات یک دامنه را با این ابزار می‌توان به دست آورد.

HTTP Header Lookup: این ابزار آدرس یک صفحۀ اینترنتی را از شما می‌گیرد و اطلاعات سربرگ HTTP آن صفحه را به شما می‌دهد.

Graphs and Charts: با این ابزار، می‌توانید با استفاده از داده‌های که به آن می‌دهید، گراف و چارت تولید کنید. البته به دلیل اینکه این مورد با استفاده از امکانات گوگل کار می‌کند، برای ایرانی‌ها این ابزار تحریم است. 🙁

Script Resources: قسمتی از کد اسکریپتی که قرار است بنویسید را این ابزار به شما می‌دهد.

Live HTML Editor: یک ویرایشگر آنلاین HTML که در هر جایی که اینترنت باشد، قابل دسترس است.

PayPal Generator: دکمۀ خرید پی پال را با این ابزار می‌توان تولید کرد که برای ما ایرانی‌ها چندان کاربرد ندارد.

Map Image Generator: این ابزار هم خیلی باحال است! آدرس محل مورد نظرتون رو وارد می‌کنید. عکس نقشۀ آن مکان را به شما می‌دهد.

این بود ابزارهای وبمستر که سایت Web Free Tool به کاربرانش ارائه می‌داد. برخی از آنها شاید برای ما اصلاً کاربردی نباشد. اما برخی از آنها واقعاً کار راه انداز است. 🙂

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!