هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

اتصال به سرور لینوکس با کلید امنیتی SSH از روی لینوکس

در آموزش قبلی با نحوۀ ورود به سرور لینوکس از روی یک رایانۀ ویندوز با استفاده از کلید امنیتی SSH آشنا شدید. اما اشاره‌ای به یک رایانۀ لینوکس نشد که چطور باید از روی لینوکس این کار را انجام دهیم! اصولاً چون ما قصد اتصال به سرور لینوکس را داریم، اگر رایانۀ شخصی ما هم لینوکس یا Unix-Base باشد کار ما خیلی ساده‌تر از این حرفاست. دیگر نیازی به نرم افزار جانبی خاصی نداریم. کافی است Terminal یا پایانه را باز کنیم و شروع به زدن یک دستور ساده کنیم؛ دستور ssh .

اتصال به سرور لینوکس با کلید امنیتی SSH از روی لینوکس

اتصال به سرور لینوکس با کلید امنیتی SSH از روی لینوکس

در حالت عادی برای اتصال به سرور لینوکس از روی رایانۀ لینوکس کافی است خط فرمان را باز کنید و دستور ssh را به صورت زیر وارد کنید.

ssh user@12.23.34.45

به جای user باید نام کاربری سرور را وارد کنید و به جای ۱۲.۲۳.۳۴.۴۵ باید IP سرور را وارد کنید. اما اگر خواسته باشید از کلید خصوصی (Private key) هم استفاده کنید باید از مشخصۀ i هم استفاده کنید. بدین صورت:

ssh -i path/to/private/key user@12.23.34.45

به جای path/to/private/key باید مسیر کلید خصوصی روی رایانۀ خودتان را بگذارید. اگر همینک در محل فعلی کلید هستید، کافی است فقط نام کلید را وارد کنید. کار ساده‌ای است. پس از زدن دستور بالا، وارد سرور خواهید شد و اگر خود کلید هم رمز داشته باشید، رمز آن از شما پرسیده خواهد شد که باید وارد کنید.

این بود از نحوۀ اتصال به سرور لینوکس با کلید امنیتی SSH از روی لینوکس که در حالتی کاربرد داشت که رایانۀ شخصی شما لینوکس یا مبتنی بر یونیکس است.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!