هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

افزودن برگه جدید در وردپرس

قبلاً گفتیم که برگه ها برای نمایش یک سری اطلاعات ایستا به کار می روند که تغییر نمی کنند. به همین دلیل از آنها برای ساخت صفحه تماس با ما و یا درباره ما استفاده می شود. حال در این نوشته با نحوه افزودن برگه جدید در وردپرس آشنا می شوید و می خوانید که چگونه باید مشخصات یک برگه را تعیین کرد و سپس آن را منتشر نمود.

برای اضافه کردن یک صفحه به برگه های سایت وردپرس، دو راه پیش رو دارید. اول این که از صفحه مدیریت همۀ برگه ها، روی دکمه “افزودن برگه” کلیک کنید. یا اینکه از هر جای پیشخوان وردپرس که باشید از فهرست سمت راست به این مسیر بروید: برگه ها > افزودن برگه

فهرست وردپرس برای رفتن به بخش افزودن برگه

افزودن برگه در وردپرس

در هر صورت شما به صفحه ای می روید که در آنجا باید مشخصات و محتویات صفحه جدید را وارد کنید.

صفحه افزودن برگه جدید در وردپرس

افزودن برگه جدید در وردپرس

عمده کاری که باید انجام دهید این است که یک عنوان برای صفحه و همچنین محتویات آن را وارد کنید. مثلاً اگر یک صفحه برای توضیحات در مورد خودتان می خواهید بسازید، بهتر است نام صفحه را “درباره ما” و در بخش ویرایش، توضیحات خود را بنویسید و عکس و دیگر محتویات صفحه را وارد کنید، و در آخر بروی دکمه “انتشار” کلیک کنید. البته گزینه های دیگری در این صفحه برای پر کردن وجود دارد که به آنها هم اشاره خواهم کرد. در مورد نحوه ویرایش نوشته ها و دکمه های افزودن پرونده چندرسانه ای در نوشته “ویرایش متن نوشته وردپرس” توضیحات کامل داده شده است.

علاوه بر انتشار یک برگه، می توانید آن را به صورت پیش نویس درآورید. برای اینکار در عوض اینکه بروی انتشار کلیک کنید، باید بروی “ذخیره پیش نویس” کلیک کنید. و از طریق همین جعبه انتشار می توان، تاریخ انتشار نوشته را برای زمان آینده تنظیم نمود، تا سر موعد مقرر برگه شما منتشر شود. حتی می توانید بروی برگه رمز بگذارید که فقط بازدیدکنندگانی که دارای رمزعبور هستند بتوانند برگه را روءیت کنند.

در جعبه صفات برگه دو ویژگی را می توانید برای برگه خود تعیین کنید. برگه ها را می توانید به صورت سلسله مراتبی بسازید. یعنی یک برگه زیر مجموعه یک برگه دیگر باشد. درست مثل دسته بندی نوشته های سایت. برای اینکار از فهرست پایین افتادنی مادر، برگه مادر یا والد را انتخاب کنید. در جعبه چیدمان هم شما باید ترتیب برگه ها را با استفاده از شماره تعیین کنید، که کدام یک اول و کدامیک آخرین برگه باشد.

اگر هم خواستار اختصاص دادن یک تصویر بندانگشتی به نام تصویر شاخص برای برگه خود هستید، باید از جعبه “برگه شاخص” اقدام نمایید.

تا اینجا تقریباً به تمام نکاتی که باید در هنگام ساخت یک صفحه مد نظر قرار دهید اشاره کردیم. ولی خود صفحه افزودن برگه وردپرس، دارای تنظیماتی است که از بالا سمت چپ از زبانه تنظیمات قابل دسترس است. بروی این زبانه کلیک کنید تا یک بخش برای شما باز شود. از این بخش شما قادرید جعبه هایی از صفحه را ظاهر یا پنهان کنید، که معمولاً چهار گزینه آخری غیر فعال است. مثلاً برای وارد کردن یک زمینه دلخواه اول باید از اینجا آن را فعال کنید و سپس در جعبه ای که به همین نام برایتان باز می شود، زمینه دلخواه خود را تنظیم کنید. یا برای گفتگو، نامک و نام نویسنده هم همین کار را انجام دهید.

در افزودن برگه دقت کنید که برگه های واجب را به وردپرس اضافه کنید و از زیاده روی در این کار بپرهیزید.

  1. طراحی سایت

    سلام سایت خوبی دارید به سایت ما نیز سر بزنید

  2. ممنون از توضیحات خوبتون

  3. سلام
    میشه توضیح بدین چکار کنم که وقتی کاربر روی لینک
    برگه ای که ساختم کلیک میکنه
    برگه در یه صفحه جدید ساخته بشه
    با تشکر

    • در اینجا اگر از وردپرس استفاده می کنید، باید توی قالب امکانی رو برای پیوندهای صفحات تعریف کنید که به اون مشخصه target گفته میشه که باید مقدارش _blank باشه، یعنی این مشخصه: target=”_blank”

  4. سلام
    من میخوام به برگه بسازم و بعد داخل اون برگه چند موضوع مختلف داشته باشم چطور میتونم این کار رو انجام بدم

    • اگر منظورتون اینه که بک صفحه باشه که مطالبی که توی یک چند تا دسته خاص اضافه می کنید، فقط همونا، توی اون صفحه نشون داده بشن، این کار با تغییر در قالب وردپرس سایتتون قابل انجام است.

  5. ممنون از مطالب خوب شما.
    چطور می شه یک برگه درست کرد و آرشیو را در آن گذاشت. تو سایت ورد پرس فارسی خواندم اما حقیقتش نفهمیدم چی به چیه.
    http://forum.wp-persian.com/topic/11417#post-66397
    لطفا راهنمایی کنید

    • در اصل شما باید یک قالب در پوشه پوسته وردپرس خود برای این صفحه جداگانتون بسازید و پس از آن یک صفحه در قسمت مدیریت پیشخوان وردپرس بسازید و از نوار سمت چپ قالبی رو که برای صفحه جداگانه ساختید رو انتخاب کنید. این کار احتیاج به کدنویسی داره. یعنی حتماً شما باید بتونید کدهای آورندۀ اجزای یک صفحه رو در قالب اون صفحه ای که ساختید بیارید.

  6. سلام . سایت من ww.rashtpet.ir تقریباً با ورد پرس آشنا شدم و سایت رو به اینجا رسوندم . اول اینکه به نظرتون کم کاسی نداره ؟ دوم هم اینکه من میخوام در بخش مقالات پست بزارم اما همه پست ها میره صفحه اول و اصلاً تو مقالات نمیاد . دسته مقالات با زیر شاخه سگ ایجاد کردم اما … لطفاً دوستانی که اطلاعات دارند راهنمایی کنند

    • در زمان انتشار مطلب باید دسته بندی مناسب را تیک بزنید. نوشته شما علاوه بر صفحه اول، توی اون دسته مورد نظر هم نشون داده میشه.

  7. سلام
    بعد از ایجاد برگه یک لینک از برگه ی ساخته شده در پایین گوشه سمت راست سایت به نام اون برگه میاد 😐
    چطور میشه حذفش کرد ؟

    • باید قالب وردپرس رو ویرایشش کنید تا صفحات خاص نشون داده بشه، و یا این که اصلاً به نمایش در نیاد.

  8. ممنون خیلی سایتتون جالبه

  9. سلام
    ببخشید من میخوام تو برگه ها عنوان صفحه اصلی رو اضافه کنم که وقتی کاربر روش کلیک میکنه منتقل بشه به صفحه اصلی…چه جوریه؟میشه راهنماییم کنید؟

    • سلام، منظورتون رو بد رسوندید! می‌خواهید یک پیوند از برگه‌ها به صفحه‌ی اصلی وجود داشته باشه؟ در این صورت باید فایل page.php موجود توی قالب وردپرس رو ویرایش کنید و یک همچنین لینکی رو اون جایی که میخاید بذارید. در ضمن بیشتر قالب‌ها این امکان رو دارند، مال شما نداره؟!

  10. سلاممطالب مفیدی دارید
    واقعا ممنونم
    من دو تا مشکل دارم
    اولیش در مورد همین مطلبه
    من صفحه دربازه مارا ساختم طبق فرمایش شما – حالا میخوام منوی درباره ما را در قسمت navbar بسازم و وقتی کاربر روی این منو کلیک کرد وارد همین صفحه بشه
    چطور و به چه شکلی باید اول منوی درباره ما را بسازم و چطور بفهمم لینک این صفحه درباره ما چی هست و اون لینک را در کجا ی منوی درباره ما وارد کنم تا با کلیک روی ان وارد این صفحه بشه

    سوال دوم :
    من 10 دسته در قسمت category ساختم – اما هیچ منوی فعلا در navbar نساختم
    ولی الا وقتی اولین پستها را در هر دسته (category ) مینویسم اسم اون دسته ( category ) بعنوان یک منو به navbar اضافه میشه
    چطور مانع اینکار بشم که نام دسته ها بعنوان منو در قسمت navbar ادد نشه
    واقعا لطف بزرگی میکنید اگر منو در این دو مورد راهنمایی کنید
    با تقدیر وتشکر وارزوی توفیق

    • سلام؛ در مورد سوال اول اگر خواسته باشید صفحاتی که ساخته میشن لینکاشون به سایت شما اضافه بشن، می تونید از فهرست‌ها استفاده کنید. یعنی یک فهرست بسازید و پیوند صفحات مورد نظر رو توی اون فهرست بذارید و فهرست رو در جایگاه مد نظر قرار بدید. برای این کار حتی از ابزارک‌ها هم می‌تونید استفاده کنید.
      اما در مورد سوال دوم، احتمالاً به فهرست شما لیست دسته‌ها به صورت خودکار اضافه میشه. برای رفع این مورد باید با کدهای وردپرس آشناییت داشته باشید و کدهای فهرست رو از فایل معمولاً header.php اصلاح کنید.

  11. سلام ممنون از مطالبتون
    من یه مشکل دارم اونم اینه که من به طور مثال یک برگه به نام صفحه ی نخست میسازم ومیخوام وقتی کاربر روی اون کلیک کرد به صفحه ی نخست هدایت بشه ودر اون جا گزیده ای از مطالبو مشاهده کنه
    حالا دوتا مشکل دارم:
    اولی این که چه جوری برگه ای رو که میسازم وقتی روش کلیک کردم به صفحه ی دلخواهم هدایت بشه .آیا باید یک صفحه ی جدید بسازم؟ .چه جوری؟الآن وقتی روش کلیک میکنم به این شکل در میادhttp://mesbahnews.com/%D8%B5%D9%81%D8%AD%D9%87-%DB%8C-%D9%86%D8%AE%D8%B3%D8%AA/
    دومی اینکه چهجوری میتونم گزیده ای از مطالبمو توی یک صفح به نمایش در بیارم

    • سلام؛ برای مورد اول که بهتره از فهرست‌های وردپرس استفاده کنید.
      برای نمایش گزیده‌ای از مطالب باید اول هدف رو مشخص کنید که چه نوع خبری میخاید نمایش داده بشه، حالا باید از Template Tag های وردپرس کمک بگیرید و این صفحه رو ایجاد کنید.

  12. سلام دوست عزیز٫
    من الان فهرست هارو ایجاد کرد.
    یک مطلب منتشر کردم و میخوام بره تو فهرست و مثلا قسمت دانلود رو که میزنیم اون بیاد!
    باید چیکار کنم الان؟

    • سلام؛ توضیحات کامل داده شد. حالا که فهرست رو ایجاد کردید، صفحه یا مطلب مورد نظر رو به اون فهرست اضافه کنید و جایگاهش رو سازماندهی کنید. سپس اون رو به روزرسانی کنید.

  13. سلام بنده مبتدی هستم در وردپرس و یک ماهی هست که این نرم افزار رانصب کردم.با منوهای وردپرس کار کردم تا به ایجاد برگه رسیدم و طبق دستور نرم افزار اموزشی یک برگه جدید به نام درباره ما ایجاد کردم وبروزرسانی کردم ولی در قسمت نمایش سایت برگه جدید وجود ندارد.(صفات برگه :بدون مادر انتخاب کردم و وضیعت انتشار نیز طبق پیش فرض )و زبانه برگه جدید در نوارابزار (کنار سرچ ویا کنار ادمین)اظافه نشده.خواهش میکنم راهنمایی بفرمایید.

    • سلام؛ در برخی از قالب‌ها برگه‌ها با فهرست های وردپرس رابطۀ تنگاتنگی دارند. شما باید از قسمت برگه‌ها، رگۀ مورد نظر خودتون رو بسازید و سپس به سراغ فهرست وردپرس برید. یا از قبل فهرستی رو درست کردید و حالا میخاید پیوند برگه‌ای که ساختید رو در اون فهرست قرار بدید. باید باید یک فهرست بسازید و پیوند برگه یا برگه‌های از سایت خودتون رو که می‌خواید در قسمت خاصی از قالب سایت شما نمایش داده بشه، قرار بدید.
      حالا فهرست رو در جایگاه مورد نظر سوار کنید (از همون بخش فهرست‌ها قابل انجام است). حالا پیوند برگه‌ای که ساختید در سایت‌تون قابل نمایش است.

  14. سلام.
    منو اصلی را با زیر مجموعه هایش ساخته ام، اما هنگامی که موس روی منوی اصلی می روی، عنوان فهرست قابلیت کلیک دارد، چگونه می توان آن را غیر فعال کرد و تنها زیر منوها باز شوند
    با تشکر

    • سلام؛ فهرست وردپرس به صورت پیش فرض چنین عکس العملی رو داره. اما برای غیرفعال کردن پیوند اول فهرست از راه‌های مختلفی می‌تونید این کار رو انجام بدید. یکی از بهترین کارها اینکه که کلاس Walker وردپرس رو ویرایش کنید و کاری کنید که فهرست سطح یک پیوند (<a>) نگیره.
      یک راه سادۀ دیگر که بدون نیاز به دانستن کدهای php میشه انجام داد، اینه که زمان ساخت اولین فهرست در پیشخوان وردپرس، یک پیوند دلخواه بدون نشانی بسازید. حالا با CSS کاری کنید که اشاره گر روی اون به صورت دست نشون داده نشه.

  15. سلام
    من تب های صفحه نخست و تماس با ما و درباره ما رو دریک فهرست قرار دادم ولی صفحه نخست رو بعنوان برگه تعریف نکردم و وقتی از درون مدیریت ورد پرس سایت رو باز میکنم ادرس صفحه نخست اینه : http://localhost/wordpress
    ولی وقتی داخل سایت هستم و روی تب صفحه نخست کلیک میکنم ادرس اینه : http://localhost/wordpress/?page_id=43
    چیکار کنم که ادرس صفحه نخست فقط این باشه :http://localhost/wordpress

    • سلام؛ ببینید بسته به قالب شما نحوۀ درج و قرار دادن فهرست توی سایت فرق می‌کند. اما برای قرار دادن پیوند صفحۀ نخست در فهرست، هم می‌تونید از قسمت برگه‌ها خانه رو به فهرست اضافه کنید. هم می‌تونید از قسمت پیوند دلخواه، نشانی و متن پیوندِ صفحۀ اصلی سایت خودتون رو وارد کنید و روی افزودن به فهرست کلیک کنید تا پیوند به فهرست اضافه بشه.
      این کارها رو باید از قسمت نمایش > فهرست‌ها از بخش پیشخوان وردپرس انجام می‌دادید.

  16. سلام
    من به تازگی دارم با وردپرس کار می کنم
    یه سؤای دارم که شایدخیلی واضح باشه اما من جوابش رو نمیدونم
    و اونم اینه چطور باید از صفحه اول به برگه ها لینک ایجاد کرد؟

    • سلام؛ راه حل های زیادی وجود داره. مثلاً از فهرست های وردپرس استفاده کنید و یا از ابزارک های پیوند و یا حتی متن ساده استفاده کنید و لینک خودتون رو به برگه ها بدید.
      معمولاً هر قالب بسته به نوع کد نویسی از فهرست ها برای این کار استفاده می کنه.

  17. سلام
    ببخشید وقتی وارد برگه ها میشیم اطلاعات داخل آن را نمایش نمیده مثلا قسمت قوانین سایت با اینکه متن داخل آن نوشته ایم اما باز وقتی کسی از سایت وارد بشه هیچی نشون نمیده مثلا قسمت پروفایل که به برگه ی مخصوص خود وصله وقتی کاربری بخواد ویرایش اطلاعات بکنه نمیتونه . چکار کنیم

    • سلام؛ امکان داره که قالب شما مشکل داره. وگرنه برگه هایی که می سازید و محتوایی درون اونها منتشر می کنید باید برای بازدید کنندگان نمایش داده بشه.

  18. سلام لطفا راهنمایی کنید
    من در وردپرس نوشته جدید یا پست جدید ایجاد کردم و more یا ادامه مطلب به آن اضافه کردم.
    حالا میخام صفحه ای که کاربر باکلیک روی ادامه مطلب یا عنوان پست براش باز میشه رو از نو ویرایش کنم.
    یعنی editor صفحه ادامه مطلب کاملا جدا از editor پست اصلی باشه.
    مانند سایت تاینی مووی.
    این قابلیت در سیستم مدیریت محتوای وبلاگها هم هست.

    • سلام؛ توی وردپرس ویرایشگر نوشته و ادامۀ نوشته یکی است. برای ویرایش ادامۀ نوشته هم شما باید از پیشخوان به بخش ویرایش همون نوشته برید و هر کجاش رو که خواستید ویرایش کنید.

  19. سلام خسته نباشید
    سایتی دارم بنام khalijfilm.com
    گزینه تماس با ما در بالای صفحه دارم ولی کلیک میکنی میزنه برگه یافت نشد
    چطور برگه بسازم که افراد با ما در ارتباط باشند ؟؟؟
    افزونه تماس ۷ هم نصب کردم

    • سلام؛ ببینید اون پیوندی که میگید خطای ۴۰۴ میده کجا میره. بعد برگۀ همون رو بسازید و کد کوتاه افزونۀ تماس ۷ رو توی اون برگه بذارید.

  20. سلام
    من میخام یک فهرست خاص رو به یک برگه بدم و اون فهرست اصلی نیاید توی اون برگه آیا میشه؟

  21. سلام وقت بخیر
    ممنون میشم منم راهنمایی بفرمایید، چطور میشه برگه هایی که ساختم وقتی روشون کلیک میکنم وارد یه پیج جدید نشه، و تو همون پیج بالا بیاد؟
    برای اینکه واضح تر بشه موضوع، الان در باره ما رو که بزنم انگار open link in new tab زدم و یه صفحه جدید باز میشه،
    اگه لطف کنید جواب رو لرام ایمیل کنید ممنونتون میشم

    • سلام؛ احتمالاً باید وارد فایل header.php قالب بشید. دنبال کدی بگردید که پیوند برگه ها رو وارد می کنه. بعد مشخصۀ target=”_blank” رو بردارید.

  22. سلام .وقت بخیر .
    ببخشید من برگه درباره ما را ساختم و بعد عکس هم اضافه کردم و زدم روی انتشار .
    حالا هرچقد میزنم روی نمایش سایت
    گزینه درباره ما هست ولی نوشته های اون خالیه و هیچی رو نشون نمی ده .واقعا نمی دونم چکار کنم .

    • سلام؛ باید ببینید که اون لینک درباره مایی که توی سایت شما هست، دقیقاً همان نشونی برگه مد نظر شما هست یا خیر.
      بعضی مواقع خود قالب یا فهرست ها یک لینکی رو با عنوان درباره ما به جایی از سایت شما اضافه می کنند که اصلاً اون نشونی اصلی صفحه درباره مای شما نیست.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!