هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تایید سازگاری صفحات وب طراحی شده برای Internet Explorer با IE Tester

طراحان وب به عنوان یک فرد که صفحات وب را طراحی و توسعه می‌دهند، همیشه با یک مرورگر خیلی دست و پنجه نرم می‌کنند، و آن اینترنت اکسپلورر است. این مرورگر کم و کاستی های زیادی دارد و چندان با استاندارد ها همخوانی ندارد. از طرفی دیگر در کشور ما عمده کاربران اینترنت از این مرورگر به عنوان مرورگر پیش فرض بهره می‌برند، آن هم از نسخه های قدیمی، و این کار طراحان صفحات اینترنتی را با مشکل مواجه می‌سازد. در این نوشته یک راه کار برای تایید سازگاری صفحات وب برای IE را خدمت شما عرض می‌کنیم که کار با نرم افزار IE Tester برای تایید سازگاری صفحات وب طراحی شده برای Internet Explorer می باشد.

طراحی وب ارتباط مستقیمی با مرورگر های موجود در دسترس کاربران اینترنت دارد. یعنی یک طراح باید مرورگر های مورد نظر را برای ساخت یک صفحه در نظر بگیرد تا مشکلات احتمالی بوجود نیاید. برای اینکار هم بهترین راه استفاده از همان مرورگر برای امتحان صفحه وب است. یعنی صفحه وب مورد نظر را برای اینکه ببینیم چگونه نمایان می شود بهتر است یکبار توسط همان مرورگر باز کنیم. اما ما نمی توانیم همه نسخه های یک مرورگر را بروی یک رایانه نصب کنیم. پس چاره چیست؟

برای اینکه بتوانیم صفحات را برای نسخه های مختلف IE امتحان کنیم، امروز یک نرم افزار رایگان را معرفی می کنیم که کار شما را تا حدودی راحت می کند. این برنامه IE Tester نام دارد که برای شما یک محیط برای شبیه سازی فضای IE از نسخه ۵٫۵ تا ۱۰ این مرورگر را فراهم می کند. پس فقط با نصب این برنامه می تواند صفحه وب طراحی شده خود را در نسخه های مختلف این مرورگر مشاهده کنید.

IE Tester، برای تایید سازگاری صفحات وب

IE Tester، برای تایید سازگاری صفحات وب

در حال حاضر آخرین نسخه این برنامه v.0.4.11 است که به رایگان می توانید با صرف حجم تقریبا ۳۸ مگابایت از اینترنت ارزشمند خود را، برای دانلود این برنامه از سایت سازنده اختصاص دهید.

این برنامه برای شما نحوه اجرای صفحات دارای جاوا اسکریپت را هم در نسخه های مختلف اینترنت اکسپلورر نشان می دهد. یعنی موتور اجرای جاوا اسکریپت را در اختیار شما قرار می دهد. که همگی هنگام نصب بروی رایانه شما قرار می گیرد.

احتیاجاتی که برای نصب آن شما باید داشته باشید ویندوز ۷، ویندوز ویستا یا ویندوز اکس پی با حداقل IE7 است. آنطوری که در سایت سازنده نوشته است اگر بروی ویندوز XP اینترنت اکسپلورر ۶ نصب باشد تعدادی مشکل بوجود می آید و در عوض نسخه ۸ آن بدون نسخه ۷ تحت ویندوز xp کار نخواهد کرد.

نکته ای که برای پیش نمایش نسخه ۱۰ این مرورگر در این برنامه وجود دارد، عدم وجود قایل های نصبی این نسخه از مرورگر در IE Tester است، بنابراین شما باید خودتان فایل های آن را به صورت دستی کپی و نصب کنید. برای نصب پیش نمایش این نسخه از مرورگر بروی این برنامه شما به Windows 7 نیاز دارید. برای نصب کردن هم باید به این دو مسیر با پنجره Explorer ویندوز تشریف ببرید:

پوشه اول : C:\Program Files\Internet Explorer Platform Preview\
پوشه دوم : C:\Program Files\Core Services\IETester\ie10

پس از اینکه این دو پوشه از رایانه خود را پس از نصب این برنامه باز کردید، از پوشه اول، پوشه iepreview.exe.local به پوشه دوم انتقال دهید. همین کار تمام است. حتی بدون بارگذاری مجدد برنامه دکمه IE10 پس از چند ثانیه فعال خواهد شد. این طرز اضافه کردن حالت پیش نمایش یک صفحه در نسخه ۱۰ اینترنت اکسپلورر بود. این کار را در خود سایت سازنده همراه با عکس نشان داده است. می توانید به این نشانی مراجعه کنید.

این نسخه Alpha برنامه IE Tester است، پس باید انتظار وجود خطا و اشکال را هم از آن داشت. محدودیت ها و اشکالاتی که در خود سایت سازنده به آن اشاره شده است به قرار زیر است:

  • دکمه های صفحه قبل (Previous) و صفحه بعدی (Next) به درستی کار نمی کنند.
  • متمرکز کردن یا همان زوم کردن هم به درستی کار نمی کند.
  • Java Applet ها کار نمی کنند.
  • Flash بروی IE6 کار نمی کند مثلا در نمای کاربر: راه حل آن استفاده از IE Tester به عنوان کاربر مدیر است که در این حالت به درستی کار می کند.
  • فیلتر های CSS در نمای کاربر کار نمی کنند: راه حل آن استفاده از IE Tester به عنوان کاربر مدیر است که در این حالت به درستی کار می کند.
  • پنجره های باز شده پنجره های به تازگی ایجاد شده را بر نمی گرداند اما خالی است. (محدودیت IE Tester)

برای دانلود این برنامه به صورت رایگان هم به این نشانی مراجعه کنید. در آن صفحه از سایت سازنده لینک مستقیم دانلود قرار داده شده است. دو نسخه برای دانلود موجود است. یکی فایل اجرایی یا EXE، یکی هم فایل فشرده شده آن به شکل .Zip. که بهتر است نسخه فشرده شده آن را دانلود کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!