هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تنظیمات ارسال فرم در Web Form Builder

تنظیماتی که در قسمت‌های قبلی راجع به نرم افزار Web Form Builder خدمت شما توضیح داده شد، مخصوص زمان طراحی فرم بود. اما در این قسمت از آموزش نرم افزار Coffeecup Web Form Builder می‌خواهم تنظیمات ارسال و دریافت اطلاعات فرم را برای شما باز کنم. پس با تنظیمات ارسال فرم در Web Form Builder هم همراه باشید.

برای رفتن به بخش تنظیمات مذکور، که همان تنظیمات ارسال فرم است، باید روی نماد Settings به معنای تنظیمات، در بالای نرم افزار کلیک نمایید (با علامت چرخ دنده). پنجره‌ای با 4 سربرگ باز می‌شود، که کارکرد هر سربرگ در پایین توضیح داده شده:

  1. Form Publishing: برای انتشار فرم روی فضایی که خود نرم افزار می‌دهد باید از این بخش اقدام نمایید.
  2. Email Notices: این بخش مربوط به ارسال ایمیل هم برای طراح فرم و هم برای پر کنندۀ فرم است. در بخش بالا، شما به عنوان طراح تعیین می‌کنید که چه اطلاعاتی از کاربر به چه نشانی‌هایی (ایمیل) ارسال شود. در بخش پایینی هم تعیین می‌کنید پس از ارسال فرم توسط مخاطب چه نامه‌ای در جواب پر کردن فرم به نشانی رایانامۀ وی ارسال گردد. در قسمت‌های بعدی راجع به این موضوع هم مفصل صحبت خواهد شد.
  3. Saving Data: از این قسمت می‌توانید تعیین کنید که نتایج فرم داخل یک پروندۀ متنی مثل فایل اکسل ذخیره شود یا درون یک پایگاه داده از نوع MySQL. یا شاید خواسته باشید به هر دو شیوه اطلاعات ذخیره گردد.
  4. Confirm Options: تنظیمات این بخش مخصوص زمانی است که فرم با کلیک روی دکمۀ ارسال توسط کاربر، فرستاده شود. یعنی زمانی که کاربر روی ارسال کلیک کرد، پس از آن به کجا رجعت داده شود. گاهی اوقات می‌خواهید به صفحۀ اصلی سایت‌تان باز گردد و یا اصلاً می‌خواهید همین جا یک صفحه با کدهای HTML بسازید و آن صفحه برایش نمایش داده شود. در هر صورت صفحۀ نهایی برای نمایش به کاربر را اینجا تعیین می‌کنید.

در سربرگ اول، همانطور که احتمالاً با توضیحات قبلی می‌دانید، برای ساخت یا وارد شدن به حساب کاربری خود در سایت coffeecup است. اگر حساب داشته باشید، می‌توانید از فضایی که برای ذخیره کردن فرم‌هایتان به شما داده می‌شود به رایگان استفاده کنید. البته امکانات دیگری هم در کار است، مثل تحلیل و تجزیۀ اطلاعات.

تنظیمات انتشار فرم روی سرور نرم افزار

تنظیمات انتشار فرم روی سرور نرم افزار

سربرگ دوم یا Email Notices که تنظیمات ارسال رایانامه، چه برای کاربر و چه برای شمای صاحب سایت می‌فرستد، را در خود جای داده است. اگر خواسته باشید همۀ نتایج برای شما به ایمیل شما ارسال شوند، باید از این بخش اقدام کنید. به این صورت که گزینۀ Notification message را فعال کنید و نشانی رایانامه‌ای که قرار است اطلاعات به آن ارسال شود را روبروی to بنویسید.

در حالت پیش‌فرض برای شما نامه‌ای با هر بار پر شدن فرم ارسال می‌شود که مشخصات کامل آن را با کلیک روی Confirm Email Message می‌توانید تعیین نمایید. با کلیک روی این دکمه همه عنوان نامۀ ارسالی و همچنین خود متن را می‌توان سفارش نمود. اگر یادتان باشد، در بخشی که قرار بود عناصر مختلف را به فرم اضافه کنیم، باید یک نام (Name) هم به آن اختصاص می‌دادیم. این نام به درد اینجا می‌خورد. یعنی شما با فهرست کشویی Insert data form می‌توانید نام هر کدام از عناصری که خواستار وجود آنها در نامۀ ارسال به خودتان هستید را انتخاب کنید، و یا حتی جایگاه آنها را در نامه تغییر دهید. ولی اگر اطلاعات زیادی از این بخش ندارید، نگران نباشید. اصلاً نیازی به تغییر دادن این بخش ندارید. پس آن را دست نزده رها کنید.

اما بخش دوم سربرگ Email Notices مربوط به نامه‌ای که با هر بار ارسال فرم برای فرد ارسال کنندۀ فرم فرستاده می‌شود. فرض کنیم شما می‌خواهید پس از هر ارسال فرم توسط یک فرد، برای وی نامه‌ای ارسال کنید و از او تشکر کنید. در این حالت است که باید Auto-response message را فعال کنید و جلوی گزینۀ From نشانی ارسال کننده نامه، که شخص شما هستید را بنویسید. در جلوی عبارت To هم باید یکی از نام‌های عنصر ایمیل در فرم را انتخاب کنید. دقت کنید که در فرمی که طراحی کردید حتماً باید یک عنصر نشانی رایانامه وجود داشته باشد که این بخش خالی نباشد. حالا متن نامه را هم می‌توان با کلیک روی Confirm Email Message تعیین کرد و تنظیمات را ذخیره نمایید.

تنظیمات ارسال ایمیل در Web Form Biulder

تنظیمات ارسال ایمیل در Web Form Biulder

سربرگ سوم مخصوص زمانی است که شما می‌خواهید داده‌ها را در یک پرونده با پسوند CSV ذخیره کنید که قابل باز شدن در نرم افزار اکسل است. یا می‌خواهید داده‌ها درون یک پایگاه داده ذخیره گردند. در این حالت هر کدام از گزینه‌های مد نظر خود را انتخاب کنید، تا تنظیمات مربوط به همان بخش برای شما فعال گردد.

اگر Save to text file را انتخاب کنید، فقط کافی است که نام پرونده را در جعبۀ File name وارد کنید. ولی اگر می‌خواهید داده‌ها درون پایگاه داده ذخیره شوند، بهتر است که گزینۀ دوم، یعنی Save to MySQL Database را فعال کنید و اطلاعات اتصال به پایگاه داده را هم در زیر وارد کنید. اطلاعات اتصال به پایگاه داده شامل سرور پایگاه داده، نام کاربری و رمز عبور پایگاه داده، و محل ذخیره شدن داده‌ها است.

تنظیم نحوۀ ذخیره داده های فرم درون پرونده یا پایگاه داده

تنظیم نحوۀ ذخیره داده‌های فرم درون پرونده یا پایگاه داده

حالا پس از ارسال فرم توسط مخاطب، شما می‌خواهید او را به بخش دیگری منتقل کنید و یا همین جا یک پیغام را به وی بدهید. برای این کار سه گزینه پیش رو دارید. اول Confirmation Message است که پیغامی است که فوراً پس از ارسال فرم به نمایش در می‌آید (برای کسی که فرم را پر و سپس ارسال کرده است). اگر Redirect to Another URL را انتخاب کنید، با وارد کردن یک نشانی از صفحات اینترنتی می‌توانید کاربر را به صفحه‌ای از یک سایت یا وبلاگ دیگر منتقل کنید. و در آخر، مورد Redirect to Custom HTML Page کدهای مربوط به صفحه‌ای است که برای کاربر به نمایش در می‌آید. در این کدها می‌توانید از مقادیری که خود کاربر وارد کردن است هم استفاده کنید (استفاده از فهرست کشویی پایین جعبه که به شما اجازۀ وارد کردن مقادیر عناصر مختلفی که توسط کاربر پر شده است را می‌دهد).

تنظیمات رویداد پس از ارسال فرم

تنظیمات رویداد پس از ارسال فرم

حال که تمامی تنظیمات این سربرگ‌ها را برای ارسال فرم انجام دادید، کافی است که روی OK کلیک کنید تا پس از ذخیره شدن، این پنجره بسته گردد. حالا می‌توانید طبق آموزش‌های بعدی فرم خود را منتشر کرده و یا از آن برای قرار دادن روی اینترنت خروجی بگیرید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!