هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تنظیمات اولیه وردپرس

پس از اینکه وردپرس را بروی فضای میزبانی شخصی نصب کردید، حال وقت آن است که کارهای مقدماتی ولی اساسی را انجام داده تا بعدها دچار مشکل نشوید. این کارها شامل تنظیمات و تکمیل قسمت های مختلف است که از انتخاب نام سایت، تعیین تنظیمات نظرات، نصب افزونه ها، تنظیم پیوند یکتا، تنظیم قالب و … را شامل می شود. پس ادامه مطلب را برای تنظیمات اولیه وردپرس، بخوانید.

نصب وردپرس کار سختی نیست، ولی کار سخت از زمانی شروع می شود که کارهای مربوط به نگهداری سایت یا وبلاگ آغاز می شود. البته نباید ترسید، چون علاقه به داشتن یک سایت پویا، سختی کار را از بین می برد. تنظیمات اولیه وردپرس جزء مراحل نگهداری سایت است، ولی اصل کار مربوط به ارسال مطلب به صورت منظم است که برای این کار هم ابزار های مناسبی برای شما به عنوان یک وبلاگ نویس وجود دارد.

انتخاب یک عنوان مناسب برای سایت، جزء اولین مراحل تنظیمات اولیه وردپرس است. اینکار باید حتی قبل از راه اندازی انجام شود. انتخاب نام در موفقیت یک سایت نقش چشمگیری دارد. در بیشتر قالب ها این نام در بالای قالب به صورت بزرگ (با برچسب H1) به نمایش در می آید.

انتخاب قالب سایت. این کار بسیار مهم است که به درستی انجام شود. قالب سایت وردپرس شما، باید عاری از کدهای اضافی، سبک، زیبا، بهینه و کاربر پسند باشد. قالب های رایگان زیادی برای راه اندازی یک سایت خوب وجود دارد، ولی شاید خواسته باشید که سایتی با یک قالب اختصاصی داشته باشید. در هر صورت پس از اینکه قالب سایت خود را انتخاب کردید باید آن را بروی سایت نصب کنید و از تغییر قالب به صورت پی در پی خودداری کنید.

تنظیم پیوند یکتا. پیوند یکتا، ساختار آدرس صفحات مطالب را مشخص می کند. از مباحث مهم در بهینه سازی سایت یا SEO است و باید جزء اولین کارهای راه اندازی سایت با وردپرس باشد. نظریه های مختلفی برای بهترین نوع پیوند یکتا وجود دارد که به جای خود در وبنولوژی توضیحاتش داده شده است.

تنظیمات کلی سایت. این تنظیمات در بخشی به همین نام در پیشخوان وردپرس قابل دسترس است که دارای زیر مجموعه های زیادی است. به عنوان مثال تنظیمات همگانی، نوشتن، خواندن و نظرات از این بخش قابل اجرا است.

نصب افزونه های مورد نیاز. افزونه های بسیاری برای وردپرس وجود دارد که کار اضافه کردن به قابلیت های مختلف وردپرس را انجام می دهند. با توجه به نیاز خود و کارایی هر افزونه به احتمال زیاد پس از نصب وردپرس نیاز خواهید داشته که افزونه هایی را نصب، و با آنها سایتتان را پیشرفته تر کنید. تقریباً تمامی این افزونه ها رایگان است و شما می توانید آنها را مستقیماً از پیشخوان وردپرس خود نصب کنید.

افزودن برگه. برگه ها صفحات پایداری هستند که کارایی آنها متفاوت از نوشته ها است. به عنوان مثال برگه درباره ما، یک صفحه ثابت است که از نوشته های دیگر سایت متمایز شده است. شاید پس از راه اندازی سایت، خواسته باشید یک یا چند برگه به سایت اضافه کنید و اطلاعات متناسب را درون آنها بنویسید.

تنظیمات افزونه wp-jalali. این افزونه قابلیت های زبان فارسی را به وردپرس اضافه می کند که در پیشخوان گزینه ای بنام وردپرس فارسی برای تنظیمات تاریخ، زمان، متون فارسی و … ایجاد می شود. این افزونه از هم اول در زمان نصب بروی وردپرس نصب می شود.

در نهایت شاید خواسته باشید بلاهای دیگری هم به سر وردپرس خود بیاورید، از قبیل افزودن کاربر دیگر، درون ریزی از یک سایت دیگر و اعمال دیگر. در مورد تک تک این تنظیمات شما باید با شناخت کامل از موضوع این کارها را انجام دهید که با کمی مطالعه به این سطح هم می رسید.

  1. تنها مشکلی که ورد پرس داره عضو گیری هست اصلا مثل مدیریت محتوا های دیگه مثل دیتا لایف انجین عضو گیری سایت نداره

    • برای بهبود دادن قابلیت عضوگیری وردپرس، میتونید از افزونه ها برای این کار استفاده کنید. افزونه های بسیاری برای این کار وجود داره، بسته به نیاز و خواست شما. که یکیش افزونه Members است. می تونید اونها رو روی سایتتون نصب کنید و تنظیمات لازمه رو انجام بدید و وردپرس رو اون جوری که میخواین بکنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!