هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

درون ریزی در وردپرس

درون ریزی -importing- به معنای وارد کردن اطلاعات خروجی گرفته شده از یک سایت دیگر به سایت جدید است. مواقعی هست که شما می‌خواهید اطلاعات، یعنی نوشته‌ها و دیگر محتویات سایت دیگری را وارد سایت وردپرسی فعلی خود کنید. در این حالت باید از ابزاری به نام درون ریزی استفاده کنید. برای درون ریزی در وردپرس باید به بخش ابزارهای وردپرس رفته و از آنجا اقدام به نصب افزونۀ Importer کنید. افزونه‌ای که برای همین منظور طراحی شده است.

به این دلیل این قابلیت جزء امکانات اصلی وردپرس در نظر گرفته نشده است که مواردی مثل درون‌ریزی و برون‌بری ویژگی‌هایی نیستند که همه زمان و توسط همۀ کاربران وردپرس مورد استفاده قرار گیرد. به همین دلیل برای سنگین نشدن این اسکریپت حرفه‌ای، استفاده از آنها با افزودن یک امکان الحاقی، شدنی است.

قبل از اینکه شما بتوانید داده‌های خروجی گرفته شده از یک سایت دیگر را وارد سایت جدید خود کنید، باید پروندۀ XML مورد نظر را روی رایانۀ خود داشته باشید. تا با بارگذاری آن روی سایت بتوانید همۀ اطلاعات قبلی سایت خود را روی سایت جدید داشته باشید. در نوشتۀ بعدی سایت آموزش طراحی سایت، با نحوۀ خروجی گرفتن یا همان برون‌ریزی وردپرس بیشتر آشنا خواهید شد.

شما درون ریزی را حتی از سرویس‌های وبلاگ‌دهی معروفی مثل بلاگرول، بلاگر و تامبلر هم می‌توانید انجام دهید. مثلاً اگر درون بلاگر شما وبلاگی دارید، می‌توانید یک خروجی از نوشته‌های خود گرفته و توسط ابزار درون ریزی وردپرس، آن را به سایت مستقل وردپرسی خود انتقال دهید.

صفحۀ درون در ریزی وردپرس

صفحۀ درون ریزی وردپرس

برای این منظور از فهرست کناری قسمت پیشخوان وردپرس، روی ابزارها > درون‌ریزی کلیک نمایید. در صفحه‌ای که برای شما باز می‌شود، باید نوع سرویس قبلی خود را انتخاب کنید. حتی اگر می‌خواهید درون ریزی را از طریق خوراک یک سایت انجام دهید، مورد RSS را انتخاب کنید. حالا به صفحۀ نصب افزونه وردپرس هدایت می‌شوید و باید افزونۀ مورد نظر را نصب کرده و مبادرت به فعال کردن آن کنید.

پس از فعال کردن افزونۀ مورد نظر، خواهید دید که با کلیک روی پیوند مورد نظر در صفحۀ درون‌ریزی، به صفحۀ دیگری هدایت خواهید شد که باید مسیر پروندۀ خروجی گرفته شده در وبلاگ قبلی خود را روی رایانه تعیین کنید و در نهایت روی “بارگذاری پرونده و درون‌ریزی آن” کلیک نمایید. خواهید دید که تمامی مواردی که در مرحلۀ بعدی انتخاب کردید، به سایت جدیدتان منتقل می‌گردد و همۀ نوشته‌ها با نشانی‌های قبلی خود در سایت جدید در دسترس هستند.

پس در صفحۀ درون‌ریزی اگر روی پیوندی که نشان دهندۀ نام سرویس وبلاگ‌دهی قبلی شماست، کلیک کردید و به صفحۀ نصب افزونۀ مورد نظر منتقل نشدید، به این معنی است که آن افزونه از قبل روی سایت شما نصب است و حالا باید از آن برای درون‌ریزی یک پروندۀ خروجی گرفته شده استفاده نمایید.

به همین راحتی با استفاده از افزونه‌هایی که در مخزن وردپرس وجود داشت و شما می‌توانستید آنها را مستقیماً از طریق صفحۀ درون ریزی نصب نمایید، توانستید اطلاعات موجود روی سایت و یا وبلاگ قبلی را که فهرست آنها موجود بود را به سایت جدید خود منتقل کرده و از این به بعد روی نشانی یا سایت جدید خود مبادرت به انتشار نوشته نمایید.

نکتۀ دیگری که در اینجا می‌ماند، این است که، اگر سرویس مورد نظر خود را در این بخش نمی‌یابید، بهتر است که به بخش افزونه‌ها > افزودن مراجعه کرده و افزونۀ مورد نظر خود را آنجا جستجو کنید. مثلاً ‌افزونه‌ای وجود دارد که شما می‌توانید نوشته‌های خود را از بلاگفا وارد وردپرس کنید که عبارت Blogfa را در صفحۀ جستجوی افزونه وارد کنید و آن را جستجو نمایید. پس از نصب با استفاده از راهنمایی‌اش، از آن استفاده کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!