هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ساخت سند جدید در Notepad++

همانطور که گفته شد شما می توانید با notepad++ سندهای سایتتان را طراحی و کدنویسی کنید و مزایای استفاده از آن هم گفته شد. ولی برای اولین قدم ساخت سند جدید در Notepad++ را با هم تمرین می‌کنیم. این کار بسیار ساده است ولی برای کسانی که به صورت مقدماتی اقدام به آموزش این نرم افزار می‌کنند آموزش داده می شود.

هنگامی که برنامه را باز می‌‌کنید، اولین سند خالی را مشاهده می‌کنید، که آماده برای کار است. در این حالت اگر سندهای بیشتری را خواسته باشید باز کنید با این کار به تعداد سند، سربرگ در بالای برنامه مشاهده می‌کنید. که با کلیک بروی هر کدام، همان سند فعال می شود. پس با این برنامه امکان کار بروی چندین سند در یک لحظه وجود دارد که امکان بسیار خوبی است.

برای ساخت یک سند جدید در Notepad++ شما چندین راه پیش رو دارید که بسته به انتخاب شما از هر روشی که خواستید می‌توانید استفاده کنید. اولین روش برای ساخت سند، استفاده از نماد New nodpad++- new file icon در نوار ابزار است. با کلیک بروی این نماد فوراً یک سند خالی برایتان باز می‌شود که می‌توانید شروع به کدنویسی کنید.

notepad++

در روش دوم شما می‌توانید از فهرست File، دستور New را برگزینید. با این کار هم یک پرونده جدید برایتان درست می شود.
و اما در روش سوم، کمی از کلیدهای صفحه کلید کمک می گیریم و با آنها یک پرونده جدید می سازیم. برای این کار کلید های ترکیبی Ctrl+N را با هم بفشارید تا یک سند برایتان ساخته شود. استفاده از کلیدهای ترکیبی به اصطلاح، به روش میانبر معروف است. که شما سریعاً همانطور که در حال کار با صفحه کلید هستید، بدون اینکه دستتان را از روی آن بردارید، می‌توانید سند جدیدتان را بسازید.

در این نوشته شما نحوه ساخت سند جدید در نوت پد پلاس پلاس، که جزء مفاهیم اولیه کار با این برنامه است را فرا گرفتید.

  1. آفرین بر شما با این همه زحمتی که برای تهیه و نوشتن این مقالات می کشید.

  2. خیلی خوب بود ممنون …

  3. عالی بود من تازه برنامه نویسی روشروع کردم میشه بگید چرا برنامه ایی که نوشتم ران نمیشه
    چه جوری برنامم رو ران کنم

    • هر برنامه بسته به اینکه زبان برنامه نویسی اش چیه، نیاز به مفسر همون برنامه رو داره. مثلا برنامه های PHP نیاز به مفسر php دارند که باید روی سیستم شما نصب باشند. برنامه های دیگه هم به همین ترتیب.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!