هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

سایت خود را از دید خزنده موتور جستجو ببینید

آیا تا به حال شده به این فکر بیافتید که خزنده های موتور جستجو یا هر نوع خزندۀ دیگر معمولاً سایت یا وبلاگ شما را به چه صورتی می‌بینند؟ ما در اینجا به شما یک سرویس اینترنتی را معرفی می کنیم که با استفاده از آن می توانید سایت خود را از دید خزنده موتور جستجو ببینید و عیوب آن را برطرف کنید.

همیشه برای اینکه بتوانیم نظر فرد مقابل خود را جلب کنیم، باید سعی کنیم اندکی خود را جای او بگذاریم. این نکته ای است که برای موفقیت در زندگی روزمره باید همیشه در نظر داشته باشیم.

دیدن سایت از دید خزنده موتور جستجو

دیدن سایت از دید خزنده موتور جستجو

اما در طراحی سایت و داشتن وبلاگ برای اینکه بتوانیم از موتور جستجو بازدید خوبی داشته باشیم، باید بتوانیم خودمان را جای خزندۀ موتور جستجو بگذاریم و این کار را باید برای نوشتن هر مطلب یا ساخت هر صفحه از سایت انجام دهیم. حتی خیلی از اوقات باید بتوانیم جای الگوریتم موتور جستجو هم تصمیم بگیریم تا ببینیم آیا محتوایی که می‌نویسیم بهینه است یا خیر.

سایت robot.dabase.com یکی از سرویس‌های خوب برای دیدن نسخۀ خزندۀ سایت شماست. هر چند هر خرنده می‌تواند دید متفاوتی نسبت به خزنده‌های دیگر داشته باشد. اما در هر صورت می‌توان به این سامانه اعتماد کرد و دید که چه اجزایی از صفحۀ سایت بی‌جاست یا باید چه اجزای دیگری را اضافه کرد که الان موجود نیست.

برای استفاده از این سامانه کافی است انتهای آدرس آن یک / قرار داده و نشانی اینترنتی کامل سایت مورد نظر را وارد کنید. مثلاً برای سایت وبنولوژی به این صورت خواهد شد:
http://robot.dabase.com/https://webnology.ir

البته در حال حاضر تنها مشکلی که این سرویس دارد این است که با یونیکد اندکی مشکل دارد و زبان فارسی را به صورت کامل پشتیبانی نمی‌کند که امیدوارم این مشکل این سایت هم برطرف شود.

دید خزنده موتور جستجو چه کاربردی برای ما دارد؟

همانطور که گفتم، اگر خودمان را جای خزندۀ موتور جستجو بگذاریم، حتماً می‌توانیم راجع به سیاست‌های کاری خود تصمیم درست‌تری بگیرم. اگر شما به صفحۀ نتیجۀ سایت مذکور نگاهی بیاندازید، خواهید دید که اجزاء اضافی صفحۀ شما حذف می‌شود. یعنی خزندۀ موتور جستجو اولین کاری که می‌کند این است که عبارات و کدهای اضافی صفحه را در نظر نمی‌گیرد و به نوعی صفحه را پالایش می‌کند. پس این نوع محتوا در صفحه حکم بالا برندۀ حجم صفحه را دارند. پس اگر این امکان برای شما وجود دارد که آنها را حذف کنید، اندکی تامل نکنید.

البته امروزه سمت و سوی طراحی سایت به سمتی رفته است که بیش از گذشته از محتوای گرافیکی متحرک و فعل و انفعالی استفاده می‌شود؛ مثل جی کوئری. این محتواها برای موتور جستجو ارزشی ندارد. ولی اگر نظر بازدید کنندگان را بیشتر از قبل جلب کند، استفاده از آنها نه تنها مشکلی ایجاد نمی‌کند، بلکه باعث بالا رفتۀ رتبۀ SEO سایت خواهد شد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!