هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

شیوه های طبقه بندی مطالب وردپرس

عمده کار شما با وردپرس، افزودن مطلب و نوشته به سایت است که با این کار روز به روز به صفحات سایت شما افزوده می شود. از طرف دیگر برای افرادی که ممکن است برای اولین بار به سایت شما مراجعه کنند، و قصد برداشت محتوای مورد نظرشان را داشته باشند، اگر شیوه مناسبی برای طبقه بندی مطالب وردپرس وجود نداشته باشد، سردرگمی هدیه شما به کاربر سایت است. وردپرس برای شما راه های گوناگونی را جهت طبقه بندی نوشته های سایت ارائه کرده است که در این نوشته به آنها اشاره می کنیم.

نظم و انضباط در هر کاری خوب است و از اشتباهات احتمالی جلوگیری می کند. از زمانی که سایت خود را با وردپرس راه اندازی می کنید، با داشتن درکی مناسب از شیوه های طبقه بندی مطالب سایت، می توانید بهترین رویه را برای اداره سایت در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر پس از گذشت مدتی از راه اندازی متوجه وجود سیاست غلط در یک موضوع مثلاً دسته بندی نوشته ها شده باشید، برای اصلاح آن شاید با مشکلاتی مواجه شوید که حداقلش کاهش بازدید برای یک مدت قابل توجه است.

پس قصد من در این نوشته آشنا سازی شما با انواع و اقسام طبقه بندی مطالب وردپرس است که با داشتن یک درک عمیق، به انتشار مبحث بپردازید.

کتابخانه ای را در نظر بگیرید که مملو از کتاب است. اگر این کتابها ساماندهی نشوند، برای یافتن یک کتاب باید ساعت ها وقت تلف کرد. پس باید کتابها را بر اساس شیوه ای مرتب کرد که موضوع کتاب بهترین شیوه برای دسته بندی آنهاست.

در نوشته های وردپرس هم یک همچین رویه ای وجود دارد که هم برای شما که مدیر سایت هستید، و هم کاربران که قصد خواندن نوشته های شما را دارند، مفید است. پس زمانی که به عنوان مثال به دسته آموزش وردپرس این سایت مراجعه می کنید، وردپرس همه نوشته های مربوط به این دسته را یکجا به شما نشان می دهد. البته این یکی از شیوه ها برای طبقه بندی مطالب وردپرس است.

اگر خواسته باشیم عمده روش های دسته بندی را فهرست وار نام ببرم، شامل موارد زیر هستند:

  1. دسته بندی موضوعی (دسته ها)
  2. دسته بندی با برچسب
  3. دسته بندی زمانی (بایگانی)
  4. دسته بندی با نام نویسنده
  5. و دسته بندی های دلخواه شما

دسته بندی موضوعی بهترین و مرسوم ترین شیوه طبقه بندی است. که از قسمت دسته ها از پیشخوان وردپرس قابل مدیریت است. بعلاوه در زمان ارسال نوشته هم می توانید یک دسته موضوعی جدید تعریف کنید.

دسته بندی با برچسب شیوه ای آزادانه تر از قبلی است. بدین معنی که شما یک نوشته را با عبارات و کلماتی برچسب گذاری می کنید که برای هر برچسب یک صفحه به سایت شما اضافه می شود، و بدین ترتیب از آن صفحه به نوشته شما پیوند داشته می شود. شاید مهمترین دلیل بوجود آمدن برچسب ها همین مورد باشد. امروزه در سایت های مختلف شاید برچسب های نوشته ها را دیده باشید که این همان شیوه دسته بندی با برچسب است.

برچسب های سایت وردپرس

برچسب های نوشته های وردپرس

دسته بندی زمانی یا بایگانی به نوشته های افزوده شده به سایت یا وبلاگ در یک بازه زمانی مشخص است. یعنی شاید بازدیدکننده سایت شما خواسته باشد که نوشته های ماه اخیر را ببینید که با کلیک بروی آن بازه زمانی، که می تواند ماهیانه یا سالیانه باشد، به مقصود خود برسد.

سایت یا وبلاگ شما می تواند دارای چندین نویسنده یاشد که بنا به این که کدام مقاله را کدام نویسنده نوشته است، این دسته بندی را خود وردپرس تشکیل می دهد. بدین ترتیب کاربر سایت اگر خواسته باشد به نوشته های یک نویسنده دسترسی داشته باشد، این کار با یک کلیک امکان پذیر است.

و اما فارغ از این طبقه بندی ای که گفته شد، وردپرس به شما قابلیتی داده است که به شیوه ای که خود می پسندید نوشته های سایت را دسته بندی کنید. که در این صورت باید با کدها و توابع وردپرس آشنا باشید تا بتوانید این کار را به انجام برسانید. این کار را با طراحی یک قالب کامل می توان به انجام رسانید.

در این مقاله همین طور که خواندید، به شیوه های طبقه بندی مطالب وردپرس اشاره شد که در نوشته های بعدی راجع به جزئیات در کدام از آنها بیشتر توضیح خواهم داد.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!