هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

نکات مهم برای طراحی صفحه فرود موثر

در مقالۀ قبلی راجع به اینکه صفحه فرود چیست و چه نقشی در افزایش کارایی سایت ما دارد صحبت شد. اگر از صفحه فرود چیز زیادی نمی‌دانید و یا می‌خواهید به اطلاعات خودتان اضافه کنید، مقالۀ قبلی را حتماً مطالعه نمایید. اما برای این که یک صفحۀ فرود مناسب و موثر در تبدیل بازدید کنندگان به بازدید کنندۀ هدف داشته باشیم، باید نکات زیادی را یاد داشته باشیم که خیلی از این نکات با تمرین و آزمون و خطا به دست می‌آیند. چون بنا به موضوع کاری ما، نوع بازدیدها و منبع آنها و عوامل بیشمار دیگر، نتایج می‌تواند متفاوت باشد. اما نکاتی که در این مقاله خدمت شما عرض خواهد شد، نقطۀ شروع خوبی برای امر بهینه سازی صفحه فرود است.

نکات مهم برای طراحی صفحه فرود موثر

نکات مهم برای طراحی صفحه فرود موثر

کار نداریم که صفحه فرودی که می‌سازیم برای چه هدفی است. اما مطمئناً ساخت صفحه فرود برای هدف خاصی است که فردی که وارد آن می‌شود کاری را انجام دهد که مد نظر ماست. در اینجا به ۱۰ جزء صفحه فرود که می‌توانند در تاثیر پذیری آن صفحه موثر باشند را با هم یاد می‌گیریم.

۱- عنوان و متن صفحه

عنوان و متن صفحه باید همدیگر را تکمیل کنند. اگر از تبلیغات درون صفحۀ فرود استفاده می‌کنید، باید موضوع تبلیغ با محتوای موجود در صفحه و همچنین عنوان صفحه یکی باشد. هماهنگی یکی از ضروریات در بین اجزاء صفحۀ فرود است.

۲- تیتر واضح و صریح

تیتر یا عناوین اولین چیزی است که بازدید کننده می‌بیند. این تیتر نباید خسته کننده یا گیج کننده باشد. در عوض باید کاری کنید که با تیتر جذاب خواننده دقیق‌تر متن را بخواند. یک تیتر که مخاطب را به جای دیگری از سایت می‌کشاند می‌تواند بسیار بهتر از یک تیتر مبهم و گنگ باشد.

۳- دستور زبان بی عیب و نقص

نه فقط در صفحۀ فرود، بلکه در کل سایت شما باید نکات دستور زبان به خوبی رعایت شده باشد. پیشنهاد می‌شود متن‌تان را دوباره یا حتی سه باره مطالعه کنید و ایرادهای آن را برطرف کنید. حتی اگر خیلی حرفه‌ای خواسته باشید به قضیه نگاه کنید، باید متن را به شخص دیگری بدهید تا آن را مطالعه کند و او هم اشکالات را برطرف کند. این موضوع مخصوصاً دربارۀ محتواهایی که شما می‌فروشید و مخاطب برای آنها هزینه پرداخت می‌کند خیلی می‌تواند اعتماد گیر باشد. به نوعی شما از مخاطبان می‌خواهید که به شما اعتماد کنند. اما آنها با دیدن خطاهای دستور زبانی، از اعتماد به شما سر باز می‌زنند.

۴- استفاده از مزایای شاخص‌های مطمئن

این بدین معنا است که از شاخص‌هایی استفاده کنید که باعث دلگرمی و اعتماد مخاطب به شما گردد. از این نمونه شاخص‌ها می‌توان به گواهی نامه‌های معتبر شرکت یا کسب و کار خود، نظرهای متخصصین، ضمانت‌های فروش و گواهینامه‌های امنیتی نام برد. یک نمونۀ عملی شرکت تولید کنندۀ لنز و عینک ACLens بود که با قرار دادن VeriSign در صفحۀ فرود، ۴۱% میزان نرخ تبدیل و همچنین ۵۸% درآمد به ازای هر تراکنش خود را افزایش داد.

۵- استفاده از متن دعوت به انجام کارِ قوی

منظور از متن دعوت به انجام کار همان Call-to-action است که خواننده را دعوت به انجام یک کار می‌کند. پس از اینکه مخاطب عنوان و تیترهای صفحه فرود را خواند، مصمم است که بدانید حالا باید چه کار کند. در مورد شرکت فایرفاکس، زمانی که دکمۀ دعوت به انجام کارِ خود را از “Try Firefox 3” به “Download Now – Free” تغییر داد، نرخ کلیک خوری آن ۳.۶% و بیش از ۹۹% سطح اعتماد کاربران افزایش یافت، که باعث شد ۵۰۰ دانلود بیشتر در مدت زمان آزمون نصب‌شان گردد.

۶- برچسته بودن دکمه‌ها و اجزاء مهم صفحه

روی کلمات خاصی مثل رایگان، دانلود، خرید، جدید و این دست کلمه‌هایی که به عنوان یک متن دعوت به انجام کار لحاظ می‌شوند کار کنید و ببینید کدامیک بیشترین تاثیر را در تبدیل خواننده به کاربر هدف دارند. حالا زمان آن است که کلماتی که بیشتر جواب دادند را در صفحه فرود خود برجسته کنید. طوری که با یک نگاه بتوان آن را از دیگر اجزاء صفحه متمایز کرد. مثلاً می‌تواند دکمۀ انجام عمل مورد نظر بزرگ یا دارای رنگ متفاوت باشد.

۷- بالای خط تا

فضایی که بازدید کننده بدون پیمایش صفحه در اولین برخورد با صفحه‌ای از سایت ما با آن روبرو می‌شود، بالای خط تا می‌گویند. این اصلاح از رسانه‌های کتبی و کاغذی گرفته شده است. مهمترین اجزاء صفحه مثل دکمۀ دعوت به انجام کار و اجزاء اعتماد آفرین باید در این قسمت قرار گیرند. فرم‌ها یا دکمه‌های مهم را جایی قرار ندهید که مخاطب برای آنها صفحه را زیر و رو کند.

۸- همیشه در حال آزمون و خطا

بهبود صفحه فرود فقط با آزمون و خطا حاصل می‌شود. از آزمون A/B، تغییر متن، دکمه‌ها، تصاویر استفاده کنید تا ببینید بهترین نتیجه چه زمانی حاصل می‌شود. حتی در آزمون A/B که توضیحات کامل آن را در مقالات بعدی خواهم داد، می‌بایست دو صفحه با ساختار کاملاً متفاوت برای صفحه فرود خود طراحی کنید و نتیجه را با هم مقایسه کنید.

۹- استفاده از تصاویر و ویدیوی مرتبط با محتوای صفحه

استفاده از یک سخنرانی انگیزشی، ویدیوی کامل راجع به محصول یا خدمات، تصاویر جامع محصول می‌تواند تاثیر بسیار مثبتی در نرخ تبدیل داشته باشد. باعث می‌شود بازدید کنندها بیشتر رغبت پیدا کنند که بدانند دقیقاً شما چه کار می‌کنید. البته در قرار دادن ویدیو و عکس زیاده روی نکنید.

۱۰- کاهش تعداد پیوندها

شما باید تمرکز مخاطب را فقط روی محتویاتی معطوف کنید که او را به کاری که مد نظر شماست نزدیک می‌کند. یکی از اجزاء صفحه که اگر زیاد باشد حتماً به ضرر شما خواهد بود، پیوندها هستند. سعی کنید از پیوندها به اندازۀ کافی استفاده کنید و مثلاً نوار فهرستی که در تمامی صفحات سایت شما وجود دارد، لزومی ندارد که در صفحه فرود هم باشد. مخاطب باید گام به گام به آن چیزی که مد نظر ماست نزدیک شود. حواسش را پرت نکنید!

در استفاده از رنگ‌ها در صفحه فرود باید نهایت دقت را داشته باشید. رنگی که استفاده می‌کنید باید مطابق با رنگ بنر یا پیوندی باشد که مخاطب به وسیلۀ آن وارد صفحۀ فرود شما شده است. از روانشناسی رنگ‌ها هم غافل نشوید. نکات بسیار زیاد دیگری هم برای طراحی صفحه فرود موثر وجود دارد که حتی بیشتر آنها را خودتان در کار باید درک کنید.

الان فکر کنم به این رسیده باشید که ساخت یک صفحه فرود کار خیلی ساده‌ای نیست. حتی اگر شخصی از تمامی راز و رمزهای این کار آگاه باشد، پیاده سازی آن می‌تواند خیلی زمان‌گیر و انرژی بر باشد. به هر حال اگر می‌خواهید بازدید کنندگانی که با هزار زحمت به سایت خود می‌کشانید تبدیل به مخاطبی شود که شما در ذهن دارید، باید این اصول را در نظر داشته باشید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!