هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل CSV اکسل

آیا تا به حال به این مشکل برخوردید، که خواسته باشید به صورت یکجا ساختار نوشته‌های سایت خود را بسازید؟ به این صورت که تمامی عناوین و مطالب را اول درون یک فایل اکسل بنویسید و پس از اینکه ساختار آنها را تعیین کردید، حالا با یک کلیک آنها را وارد سایت وردپرسی خود کنید. این کار که به عنوان وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل CSV اکسل شناخته می‌شود، توسط افزونه‌ای به نام Really Simple CSV Importer شدنی است.

در اولین گام بهتر است به صفحۀ افزودن افزونۀ وردپرس بروید و با وارد کردن نام این افزونه، در کمترین زمان آن را نصب کنید. پس از آن در قسمت ابزارها > درون ریزی می‌توانید گزینۀ CSV را مشاهده کنید. با کلیک روی این مورد به بخش بعدی ارجاع داده می‌شوید. در این مرحله باید نشانی فایل CSV که روی رایانۀ شماست را بدهید. اما قبل از این کار باید با این پرونده را از قبل آماده کرده باشید.

وارد کردن نوشته‌ها از فایل CSV

وارد کردن نوشته‌ها از فایل CSV

ساختار پروندۀ CSV بسیار ساده است و بر مبنای ستون نوشته‌ها را یکی یکی وارد سایت وردپرسی شما می‌کند. اولین ردیف عنوان هر ستون است که ترتیب آنها اصلاً مهم نیست. ولی باید عنوان هر ستون با ساختاری که برای آن تعریف شده است، کاملاً هماهنگ باشد. مثلاً عنوان ستون عنوان پست باید دقیقاً post_title باشد، نه چیز دیگر.

عمده موارد عناوین ستون‌ها شامل post_content (برای متن نوشته)، post_date (برای تاریخ نوشته)، post_author (برای نام نویسنده)، post_type (نوع نوشته)، post_status (وضعیت نوشته) و post_categories (دسته بندی نشته) می‌باشد. برای آگاهی از فهرست کامل این عناوین می‌توانید به صفحۀ راهنمای خود افزونه مراجعه نمایید.

یک نمونه فایل صفحه گسترده

یک نمونه فایل صفحه گسترده

اگر به تصویر بالا نگاهی بیاندازید، کاملاً مشخص است که شما باید یک سند خالی در نرم افزار Excel باز کنید و ردیف اول را از عناوین ستون‌ها پر کنید. حالا یکی یکی جزئیات هر نوشته را درون یک ردیف وارد نمایید. اگر می‌خواهید نوشته‌های شما به صورت پیش نویس در سایت وردپرس وارد شوند، باید در ستون post_status هر ردیف، عبارت draft را وارد کنید.

خود افزونۀ Really Simple CSV Importer دارای یک فایل نمونه است که به راحتی می‌توانید داخل نرم افزار اکسل باز کنید و ویرایش را روی آن انجام دهید.

زمانی که فایل CSV را کامل کردید، حالا زمان آن است تا دوباره سراغ صفحۀ درون ریزی بروید و روی CSV و سپس choose file کلیک کنید و فایل را از روی رایانه انتخاب کنید. افزونه پرونده را بارگیری خواهد کرد و به صورت خودکار نوشته‌ها را داخل سایت شما منتشر یا به حالت پیش نویس می‌کند و نتیجه را به شما نشان خواهد داد. وقتی عبارت All Done. به شما نشان داده شد، به این معناست که عملیات وارد کردن نوشته های وردپرس از فایل CSV اکسل به خوبی انجام شد.

  1. با سلام و خسته نباشید.
    هرکاری کردم نتونستم با این روش ارسال کنم.همش این ارور رو میده Note: Please include post_type value if that is possible.
    Content, title, and excerpt are empty.
    WP_Post object is not set.
    WP_Post object is not set.
    در حالی که خود فایل نمونه سایتشون رو استفاده کردم بازم همین شد.(البته از فایل .ods استفاده میکنم.)

    • سلام؛ فایلی که شما قصد وارد کردن توی وردپرس رو دارید، مشکل داره! فایل نمونه هم باید با پسوند CSV باشه! حالا خود شما یک فایل با این پسوند بسازید و اقدام به بارگذاری روی سایت کنید. حتماً جواب میده…

  2. ممنون.آره با csv جواب میده ولی فایل ods رو که خودشون هم گفتن باید بشه.پیگیری کردم دیدم چند نفر دیگه هم مشکل دارن.باید با طراحش صحبت کنم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!