هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

وارد کردن نوشته ها از خوراک سایت به وردپرس

یکی از حوزه هایی که هر وبمستر یا وبلاگ نویسی معمولاً در آن با مشکلاتی مواجه می شود، انتقال سایت یا انتقال نوشته و مطالب سایت یا وبلاگش است. مثلاً اگر خواسته باشید نوشته های وبلاگ خود را که درون یک سرویس دهندۀ ایرانی است به سایت وردپرسی خود منتقل کنید، ممکن است ندانید باید چه کار کنید. یا دست به کار شوید و یکی یکی نوشته های وبلاگ خود را وارد وردپرس کنید. اما ندانید که برای این کار افزونه ای با عنوان RSS Importer وجود دارد که کارش درون ریزی نوشته ها از خوراک یا RSS وبلاگ یا یک سایت دیگر است.

وارد کردن نوشته ها از خوراک سایت به وردپرس

وارد کردن نوشته ها از خوراک سایت به وردپرس با RSS Importer

یکی از کاربردهای اصلی این افزونه در درون ریزی کردن نوشته های وبلاگ قدیمی شماست. البته وبلاگی که سیستمش کاملاً با وردپرس متفاوت است. اما از آنجایی که ساختار خوراک هر سایت یا پایگاهی یکی است، خروجی گرفتن و درون ریزی با RSS Importer کار ساده ای باید باشد. این افزونه توسط توسعه دهندگان خود وردپرس نوشته شده و استفاده از آن کار بسیار ساده ای است.

برای استفاده از افزونه RSS Importer کافی است به بخش ابزارها > درون ریزی رفته و روی RSS کلیک کنید. اگر این افزونه را از قبل نصب نکرده باشید، وردپرس از شما می خواهد که آن را نصب کنید. در غیر این صورت مستقیم به صفحه ای هدایت خواهید شد که می توانید پروندۀ xml ای که روی رایانۀ خود دارید را به این افزونه بدهید تا شروع به درون ریزی کند.

اما مسلماً اول باید شروع به خروجی گرفتن از نوشته های وبلاگ قبلی خود کنید. پس به صفحۀ خوراک وبلاگ رفته و با یک Ctrl+S زدن از صفحه کلید، می توانید آن صفحه را به صورت یک پروندۀ xml ذخیره کنید. البته باید دقت داشته باشید که مرورگرهایی مثل Firefox که یک خوراک خوان درونی دارند، با انجام این مراحل به شما اجازۀ ذخیرۀ پروندۀ xml را نمی‌دهند. ولی مرورگر Google Chrome به سادگی امکان تهیه ذخیره کردن صفحۀ خوراک وبلاگ را به صورت xml می‌دهد. پس شاید نیاز باشد برای تهیۀ خروجی از این مرورگر استفاده کنید. در هر صورت پروندۀ خروجی گرفته شده از وبلاگ قبلی شما روی رایانه است تا طبق توضیحاتی که گفته شده وارد سایت وردپرسی خود کنید.

جالبی کار اینجاست که افزونه اگر تشخیص دهد نوشته‌ای را از قبل وارد کرده است، دیگر از درون ریزی مجدد آن به سایت شما خودداری می‌کند. این هم یک رفتار هوشمند از این افزونه است. از طرف دیگر تنظیمات پیچیده‌ای هم ندارد و به سادگی می‌توانید از آن استفاده کنید. البته دقت کنید زمانی که در حال خروجی گرفته از نوشته‌ها از صفحۀ RSS وبلاگ هستید، حتماً باید از بخش تنظیمات وبلاگ تعداد نوشته‌های موجود در هر صفحه را برابر تعداد کل نوشته‌های وبلاگ خود قرار دهید. تا زمانی که صفحۀ خوراک وبلاگ قدیمی خود را ذخیره می‌کنید، تمامی نوشته‌ها درون پروندۀ xml ذخیره شوند.

این بود از توضیحات کامل افزونۀ RSS Importer که به طور خاص برای کسانی که قصد مهاجرت به وردپرس را داشتند خیلی مفید بود. البته وردپرس افزونه‌های دیگری هم برای درون ریزی از سیستم‌های دیگر هم دارد، که از بخش ابزارها > درون ریزی به تمامی این افزونه‌ها دسترسی خواهید داشت. کافی است روی عنوان هر نوع درون ریزی کلیک کنید، افزونۀ مورد نیاز را نصب کنید و از آن به راحتی استفاده کنید. اگر وبلاگ شما روی شبکۀ وردپرس است، عملیات نصب افزونه را باید از سایت اصلی انجام دهید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!