هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

آموزش نصب نوار ابزار الکسا روی مرورگر Firefox

نوار ابزار الکسا به عنوان یک وسیله برای تشخیص رتبۀ یک پایگاه اینترنتی برای وبمسترها اهمیت زیادی دارد. هر چند معیار خیلی دقیقی برای سنجش میزان کیفیت یک سایت نیست. اما به هر حال یک رتبه بندی جهانی از سایت‌های مختلف است که معیار مقایسه‌ای بدی نیست. این نوار ابزار روی بیشتر مرورگرهای معروف از قبیل مرورگر Mozilla Firefox قابل نصب است و می‌توانید را با رفتن به سایت الکسا مستقیماً این نوار ابزار را نصب کنید تا از این به بعد با مراجعه به هر سایتی، بتوانید رتبۀ الکسای آن را هم ببینید. پس مرورگر فایرفاکس خود را باز کرده و به نشانی alexa.com/toolbar بروید.

آموزش نصب نوار ابزار الکسا روی مرورگر Firefox

صفحه نصب نوار ابزار الکسا

در صفحه‌ای که باز خواهد شد روی پیوند Install Alexa Extensiosn کلیک کنید. به صفحۀ دیگری هدایت خواهید شد که برای قبول کردن شرایط استفاده از نوار ابزار الکسا روی Accept and Install کلیک کنید.

صفحه قبول توافق نامه نصب نوار ابزار الکسا

صفحه قبول توافق نامه نصب نوار ابزار الکسا

پس از آن یک جعبۀ کوچک در زیر نوار نشانی مرورگر فایرفاکس باز می‌شود که باید روی Allow برای اجازه دادن به نصب نوار ابزار، کلیک کنید.

اجازه نصب نوار ابزار Alexa

اجازه نصب نوار ابزار Alexa

نوار ابزار Alexa شروع به دانلود شدن می‌کند.

دریافت نوار ابزار Alexa

دریافت نوار ابزار Alexa

پس از آن یک پنجره همانند تصویر زیر باز شده که باید روی Install Now کلیک کنید.

اجازه برای نصب نوار ابزار Alexa

اجازه برای نصب نوار ابزار Alexa

حالا نصب این نوار ابزار که در اصل یک افزونه برای فایرفاکس است، به اتمام می‌رسد. البته در صفحۀ دیگری که برای شما باز می‌شود باید یک نظرسنجی را پر کنید. شمایل آن را در تصویر زیر می‌بینید. اما اگر نمی‌خواهید به الکسا اطلاعات خودتان را بدهید، می‌توانید روی No Thanks کلیک کنید.

ارسال اطلاعات شخصی به Alexa

ارسال اطلاعات شخصی به Alexa

پس از آن به صفحۀ دیگری می‌روید که به شما خواهد گفت نصب نوار ابزار Alexa به صورت کامل تمام شد.

تکمیل فرآیند نصب نوار ابزار Alexa

تکمیل فرآیند نصب نوار ابزار Alexa

حالا از این به بعد هر زمان که وارد یک سایت می‌شوید، با کلیک روی نماد Alexa در بالا سمت راست مرورگر فایرفاکس، جعبه‌ای همراه با مشخصات الکسای همان سایت برای شما باز خواهد شد که توضیحات ریز به ریز جزئیات هر کدام را به آموزش‌های بعدی موکول خواهیم کرد.

نمایی از نوار ابزار Alexa

نمایی از نوار ابزار Alexa

نوار ابزار الکسا برای شخصی که وب کار است، اهمیت زیادی دارد. هر چند همانطور که گفتم اعداد و ارقامی که این نوار ابزار به ما نشان می‌دهد چندان دقیق نیست. اما از هیچ چی بهتر است. البته هر چه به سایت‌های رتبه بالای الکسا می‌رسیم، این رتبه‌بندی از ارزش و دقت بیشتری برخوردار خواهد شد. این نوار ابزار همانطور که به من و شما اطلاعاتی از سایت‌های مختلف را نشان می‌دهد، اطلاعاتی را هم از رایانۀ ما دریافت می‌کند. اصلاً به همین دلیل است که می‌تواند رتبۀ سایت‌های مختلف را گردآوری کند. یکی از مضامین تعهدنامه‌ای که در همان اوایل نصب به ما نشان داده می‌شد هم همین بود که ما باید رضایت خودمان را از جمع آوری اطلاعات سایت‌های بازدید شده توسط الکسا اعلام می‌کردیم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!