هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ابزارک وردپرس چیست؟

بحث شیرین دیگر وردپرس، مربوط به ابزارک‌های آن است. اصولاً ابزارک‌ها قطعه کدهایی هستند که به صورت خودکار و کاملاً پویا مواردی را در جاهای مختلف قالب وبلاگ شما فراخوانی می‌کنند. مثلاً فرض کنید می‌خواهید در نوار کناری سمت راست وبلاگ شما، یک تقویم وجود داشته باشد. برای اینکه خواسته باشید کار زیادی را انجام دهید، فقط کافی است که از بخش ابزارک‌های وردپرس با یک کلیک و کشیدن ساده آن ابزارک را در هر کجای قالب که خواسته باشید قرار دهید. تقریباً می‌توان گفت برای هر کاری وردپرس به شما این اجازه را می‌دهد که از ابزارک‌ها استفاده کنید.

اینکه شما بتوانید از ابزارک استفاده کنید و یا آنها را در چه جاهایی از قالب قرار دهید، کاملاً به نحوه‌ی کدنویسی قالب بر می‌گردد. این طراح قالب است که تعیین می‌کند چه قسمت‌هایی مخصوص ابزارک‌ها باشد. به همین دلیل است که برخی قالب‌ها به هیچ عنوان از ابزارک پشتیبانی نمی‌کنند. ولی برخی دیگر از یک بخش، تا تعداد زیادی بخش ابزارک پشتیبانی می‌کنند.

ابزارک وردپرس چیست

بخش ابزارک‌های وردپرس

ابزارک‌های وردپرس قابل توسعه هستند. یعنی اگر شما امروز نیاز دیدید که در اماکنی که قالب به شما اجازه می‌دهد، مواردی را اضافه کنید، به راحتی می‌توانید در قالب افزونه یا پوسته‌ی وردپرس این کار را انجام دهید. مثلاً افزونه‌های آمارگیر در بخش ابزارک‌ها هم دارای ابزارکی هستند که به شما این اجازه را می‌دهند جعبه‌ی آمار امروز و دیروز را در معرض بازدیدکنندگان قرار دهید.

پس از مزیت‌های ابزارک وردپرس این است که کاربر وردپرس بدون نیاز به دانستن کدنویسی می‌تواند ظاهر سایت خود را آن طوری که دوست دارد بچیند و هر زمان که احساس کرد چینش اشتباه است، در کوتاه‌ترین زمان می‌تواند آن را تغییر دهد. البته دست او تا زمانی باز است که طراح قالب گذاشته باشد.

معمولاً با افزودن برخی از افزونه‌ها، شاهد این خواهید بود که ابزارکی با همان عنوان یا عناوین مشابه در بخش ابزارک‌های وردپرس افزوده می‌گردد. حالا شما می‌توانید آن را با کلیک و کشیدن انتخاب کرده و معمولاً در مکانی از نوار کناری سایت قرار دهید تا بازدیدکنندگان آن را ببینند.

عموماً هر ابزارک برای خود تنظیماتی هم دارد که از مهمترین آن نام آن است. نام معمولاً در نوار بالای ابزارک جای‌گذاری می‌شود و شما می‌توانید آن را تغییر دهید.

ابزارک‌ها کار با سایت را خیلی ساده کردند. طوری که هر کاربر فقط با گرافیک بتواند ظاهر سایت خود را تعیین کند و امکانات بیشتری را به آن بیافزاید.

  1. علیرضا نعمتی

    سلام، خیلی ممنون واسه پایان نامه استفاده کردم. خدا خیرت بده

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!