هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مدیریت ابزارک های وردپرس

در مطلب قبلی راجع به اینکه ابزارک وردپرس چیست، صحبت شد. حال اینجا می‌خواهم درباره‌ی مدیریت این ابزارک‌ها بحث کنم. اینکه شما چند ناحیه‌ی ابزارک داشته باشید و یا چه ابزارک‌هایی برای شما موجود باشند، کاملاً به پوسته و افزونه‌هایی که نصب کردید بستگی دارد. اما به طور کل، مدیریت ابزارک‌ها ساده بوده و دارای اختلافات اندکی هستند. در ادامه راجع به مدیریت ابزارک های وردپرس به صورت کامل توضیح داده خواهد شد.

روی نمایش و سپس ابزارک‌ها کلیک کنید تا بخش مدیریت ابزارک‌های وردپرس برای شما باز گردد.

رفتن به بخش ابزارک های وردپرس

رفتن به بخش مدیریت ابزارک‌ها

به طور کلی این صفحه شامل دو بخش راست و چپ است. بخش دست راست که بزرگتر است، شامل ابزارک‌های در دسترسی است که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. ولی بخش سمت چپ بخش ابزارک‌های همینک فعال است. برای اینکه ابزارکی را فعال کنید، باید از بخش سمت راست سربرگ آن را گرفته و به بخش سمت چپ بکشید و رها کنید.

صفحه مدیریت ابزارک‌های وردپرس

صفحه مدیریت ابزارک‌های وردپرس

ابزارک‌های موجود

بخش سمت راست شامل دو زیر بخش، به نام‌های ابزارک‌های دردسترس و ابزارک‌های غیرفعال می‌باشد. اولین مورد ابزارک‌هایی است که شما می‌توانید از آنها استفاده کنید. یعنی آنها را در جاهایی از قالب وبلاگ که توسط طراح قالب تعبیه شده است قرار دهید. پس این ابزارک‌ها هنوز فعال نیستند. اما ابزارک‌های غیرفعال آنهایی هستند که شما تنظیماتی را روی آنها اعمال کردید ولی فعلاً از آنها نمی‌خواهید استفاده کنید. تنظیمات آنها دست نخورده در این بخش باقی خواهد ماند.

ابزارک‌های فعال

اما، بخش سمت چپ که مربوط به ابزارک‌های فعال است، به نواحی مختلفی تقسیم می‌شود. این نواحی را طراح قالب تعیین می‌کند. ممکن است ناحیه ابزارک اول در نوار کناری سمت راست سایت شما بتواند میزبان ابزارکی باشد و ناحیه ابزارک دوم در پایین صفحات سایت ابزارکی را الحاق کند. دقت کنید که ممکن است هر ناحیه ابزارک در بخش خاصی از سایت شما، مثلاً فقط در صفحه‌ی اصلی، نمایش داده شوند. پس اگر ابزارکی را در این بخش رها کنید، فقط در صفحه‌ی اصلی به نمایش در خواهد آمد.

بر شماست که از طریق نام ناحیه‌ی ابزارکی، یا مطالعه‌ی راهنمای قالب پی به این موضوع ببرید که هر ناحیه در کجای سایت شما ابزارکی را اضافه خواهند نمود. اگر ناحیه‌ای را خالی از ابزارک کنید، هیچ چیز مربوط به آن قسمت در سایت شما نشان داده نمی‌شود، مگر اینکه قالب به صورت پیش‌فرض و خودکار برای شما ابزارک‌هایی را در آن بخش فراخوانی کند.

خوب، حالا می‌خواهید مثلاً در ناحیه اصلی ابزارک موردی را، مثل جعبه‌ی جستجو، وارد کنید. اول باید این ناحیه از سمت چپ بخش مدیریت ابزارک های وردپرس باز باشد. با کلیک روی عنوان هر ناحیه خواهید دید که به راحتی می‌توانید آن را باز یا بسته کنید. سپس ابزارکی را از بخش ابزارهای دردسترس گرفته و به درون جعبه‌ی مورد نظر از سمت چپ رها می‌کنید. این تمام کاری است که باید برای فعال کردن یک ابزارک انجام دهید.

فعال کردن ابزارک وردپرس

گرفتن و کشیدن ابزارک برای فعال کردن آن

اما تنظیماتی را هم باید اعمال کنید که حالا که ابزارک فعال شده، آن تنظیمات هم برای شما به نمایش در خواهد آمد. برخی ابزارک‌ها، مثل جستجو، تنظیمات زیادی ندارد. فقط شما باید نامی را برای آن برگزینید که اگر هم خالی باشد مشکلی اینجاد نخواهد کرد. البته هیچ ابزارکی بدون انجام تنظیمات مشکلی را ایجاد نمی‌کند، چون از تنظیمات پیش‌فرض خودش استفاده خواهد کرد. اما ابزارک‌هایی هم هستند که دارای تنظیمات شاید پیچیده‌ای باشند که وقتی دریافتید هر کدام چه کاری را انجام می‌دهد، کار کردن با آن برای شما ساده‌تر خواهد شد.

پس ازانجام تنظیمات ابزارک دقت کنید که روی دکمه‌ی ذخیره مربوط به همان ابزارک کلیک نماید. برای حذف کردن ابزارک برای همیشه، روی پاک کردن کلیک نمایید.

ابزارک‌های غیر فعال

اگر ابزارکی را از بخش ابزارک‌های فعال گرفته و به این جعبه بیاندازید، ابزارک دیگر در سایت شما نشان داده نمی‌شود. اما تنظیمات آن همچنان باقی است. این مورد زمانی مفید خواهد بود که می‌خواهید به صورت موقتی یا برای مدت معلومی از آن ابزارک استفاده نکنید.

ابزارک جعبه متنی

با این تعاریف دیدید که با چه راحتی توانستید از ابزارک‌های وردپرس استفاده کنید که بسیار جالب و جذاب است. اما برای نمونه یک ابزارک را در اینجا به شما معرفی خواهم کرد که ابزارک جعبه متنی است. این ابزارک به سادگی متنی را در نوار کناری یا جای دیگری از سایت شما به نمایش می‌گذارد. پس آن را از سمت راست گرفته و به مکانی از نواحی مختلف ابزارک‌ها در بخش چپ بکشید و رها کنید. پس از آن می‌توانید یک عنوان و متن خود را درون آن بنویسید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!