هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

افزودن کاربر در وردپرس

شما به عنوان مدیر سایت وردپرس، می‌توانید کاربران بیشماری را به سایت خود اضافه کنید که هر کدام وظیفه‌ای به عهده داشته باشند و همه برای پیشبرد اهداف سایت تلاش کنند. حتی این کاربران می‌توانند یک مشترک ساده باشند و یا یک مدیری مثل خودتان. در نهایت برای افزودن کاربر در وردپرس باید به روشی اقدام کنید که در این نوشته خدمت شما عرض خواهم کرد.

یک روش دیگر برای افزودن کاربر، به صورت ثبت نامی است. اگر شما ابزارک اطلاعات را در نوار کناری سایت خود قرار دهید، خواهید دید که پیوندی مبنی بر ثبت نام در آنجا ظاهر می‌شود که بازدیدکنندگان با کلیک روی آن می‌توانند اقدام به ثبت نام کنند. در این نوع ثبت نام، دیگر شما درگیر هیچ چیزی نمی‌شوید.

اما اگر خواسته باشید به صورت دستی برای یک یا چند نفر یک حساب باز کنید، باید از نوار کناری پیشخوان وردپرس، به بخش کاربران > افزودن بروید. در صفحه‌ای که برای شما باز خواهد شد، می‌توانید اطلاعات مورد نیاز را برای افزودن کاربر وارد کنید.

صفحۀ افزودن کاربر در وردپرس

بخش افزودن کاربر در وردپرس

در اینجا شما باید مشخصات کاربر خود را وارد کنید که به ترتیب همراه با توضیحات بدین قرار است:

  • شناسه: همان نام کاربری است که در هنگام ورود به آن احتیاج خواهد داشت.
  • ایمیل: رایانامۀ کاربر مورد نظر
  • نام: نام کاربر مورد نظر
  • نام خانوادگی: نام خانوادگی وبلاگ مورد نظر
  • وبلاگ: اگر کاربر پایگاه اینترنتی دارد آن را اینجا وارد کنید.
  • رمز: رمز کاربر برای ورود به بخش کاربری خود
  • تکرار رمز: همان رمز را باید مجدداً وارد کنید. شاخص استحکام به شما کمک می‌کند که یک رمز قوی بسازید.
  • ارسال رمز: اگر این مورد را انتخاب کنید، به نشانی ایمیلی که در بالا وارد کردید، رمز کاربر ارسال خواهد شد.
  • نقش: نقش کاربر را از اینجا تعیین کنید. اگر می‌خواهید کاربر مورد نظر، فقط امکان مشترک شدن در مطالب سایت شما را داشته باشد، گزینۀ اول را انتخاب کنید. در غیر این صورت یکی از موارد دیگر را برگزینید.

نکته: اگر به یک کاربر نقش مدیر را بدهید، او می‌تواند هر گونه تغییری را در سایت شما ایجاد کند. این نقش را فقط به افرادی بدهید که از آنها کاملاً مطمئن هستید.

در نهایت، با کلیک روی “افزودن کاربر تازه” پس از چند ثانیه کاربر جدید ساخته شده و می‌توانید اطلاعات ورودی را که شامل شناسه و رمز عبور است به وی داده تا او بتواند به بخش پیشخوان خود وارد شود. این مراحل را به تعداد کاربرانی که می‌خواهید به صورت دستی به وردپرس اضافه کنید، تکرار نمایید.

  1. سلام
    در جوملا افزونه ای هست که میشه کاربر گروهی ایجاد کرد
    آیا در وردپرس هم میشه کاربر گروهی ایجاد کرد؟
    یعنی چندین یوزر را همزمان بسازیم؟

  2. سلام
    ببخشید چه جوری میتونم از داخل هاست توی اون جایی که وردپرس رو نصب کردم کاربر اضافه کنم؟

    توی کدوم فایل این کاربرها تعریف میشن؟

    • سلام؛ اگر هاست تون اشتراکی است، شما فقط یک کاربر برای دسترسی به فضای میزبانی دارید و برای ساخت کاربر وردپرس باید از قسمت “کاربران > افزودن” برای اضافه کردن یک کاربر جدید در وردپرس استفاده کنید. تا اون کاربر بتونه وارد حساب خودش در وردپرس بشه و این ربطی به هاست نداره.
      اما می‌تونید برای شخص دیگری یک حساب Ftp بسازید که این کار هم از طریق پنل مدیریتی هاست مثل Cpanel قابل انجام است. یک حساب بسازید و دسترسی یک پوشۀ خاصی رو به اون بدید.

  3. سلام. اگه یه کاربر رو با نقش مدیر اضافه کنیم بعدا میتونیم حذفش کنیم؟ اون چطور؟ اون میتونه من رو حذف کنه؟ یا اصلا میشه دو نقش به یه کاربر اختصاص داد؟

    • سلام؛ اگر یک کاربر رو به عنوان مدیر کل به سایت وردپرس اضافه کنید، شما می‌تونید بعداً اون رو حذف کنید.
      فردی هم که شما به اون دسترسی مدیر کل رو دادید، می‌تونه شما را حذف کنه و از سایت بندازه بیرون!! پس به این مورد دقت کنید.
      اما هیچ کدوم از کاربران وردپرس خودشون رو نمی‌تونند حذف کنند.

  4. من میخوام کاربرهام رو از طریق فرم هایی که خودم با php نوشتم و روی سایتم قرار دادم به جدول اضافه کنم، گفتن از تابع wp_user_insert استفاده کنم ولی کار نمیکنه ، شما میتونید راهنمایی کنید؟

    • اولاً تابعی که اسمش رو آوردید برای وردپرس وجود نداره. به نظر می رسه که باید از تابع wp_insert_user استفاده کنید.
      در ضمن وقتی از توابع وردپرس استفاده می کنید، فایل باید در قالب فایل های پوسته وردپرس باشه. نه یک فایل مجزا که در جایی از هاست قرار دادید که در حیطه کاری وردپرس نیست.

  5. سلام متاسفانه به سایت من هی مشترک جدید اضافه میشه چطوری جلو این کار رو بگیرم

    • سلام. کپچا را افزونه ریکپچا رو برای ثبت نام یا دیدگاه گذاشتن روی سایت فعال کنید. دیگه ربات ها قادر به پر کردن فرم‌های سایت شما نیستند.

  6. مهدی رشیدی

    سلام من المنتور پرو را خریداری کردم .
    الان بخش مدیریت لایسنس فعال سازی ارسال نمیکند زیرا میگوید المنتور از نسخه ۵.۹ به بعد امکان فعال سازی از طریق کد لایسنس را غیر فعال کرده
    و همچنین میگوید:دسترسی موقتی به پنل پیشخوان وردپرستون رو برای ما از طریق تیکت ارسال کنید تا همکارمون براتون فعال کنن
    آیا این صحیح است ؟؟؟و اگر صحیح است چگونه باید این کار را انجام دهم

    • درود. افزونه رو از چه طریقی خریداری کردید؟ اگر از سایت اصلی خارجی خریداری کردید، در این صورت باید همون کاری که به شما گفته میشه رو انجام بدید.
      اما اگر از مارکت های ایرانی خریداری کردید، نسخه اورجینال نیست! باید از فروشنده تون درخواست کنید که راهنمایی‌تون کنه. این موارد جزء پشتیبانی خود محصول هست. باید مشکل تون رو حل کنند.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!