هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

مدیریت شناسنامه کاربران وردپرس

در وردپرس هر کاربر دارای یک شناسنامه است که خود باید آن را تکمیل کرده تا بازدیدکنندگان از مشخصات و سوابق وی مطلع شوند. البته این کار ضروری نیست و نمایش این اطلاعات بستگی به نوع و تنظیمات قالبی دارد که سایت وردپرس در حال استفاده ار آن است. به عنوان مثال در صفحۀ شناسنامه بخشی به نام “زندگی‌نامه” وجود دارد که کاربر معمولاً راجع به خود می‌نویسد. با قرار دادن برچسب‌های مربوط به این گزینه در قالب یا فعال کردن چنین قابلیتی، معمولاً در انتهای هر نوشته یک جعبه برای توضیحات هر نویسنده همراه با متن زندگی‌نامه ظاهر می‌گردد. به طور کلی در این بخش با مدیریت شناسنامه کاربران وردپرس بیشتر آشنا خواهید شد.

کاربران سایت وردپرس، از مدیر گرفته تا مشترک، همگی دارای بخشی به نام “شناسنامه شما” هستند که از طریق نوار کناری پیشخوان، زیر فهرست کاربران، قابل دسترس است. با کلیک روی این پیوند صفحه‌ای به مانند عکس زیر ظاهر شده که کاربر می‌تواند یکی یکی مشخصات خود را وارد این صفحه نماید.

مدیریت شناسنامه کاربران وردپرس

صفحۀ مدیریت شناسنامه کاربران وردپرس

تمامی گزینه‌های این صفحه کاملاً مشخص و واضح هستند. طوری که اگر حتی شما بار اول وارد این بخش از تنظیمات وردپرس شوید، به راحتی می‌توانید دریابید که در کدام بخش لازم است چه اطلاعاتی را وارد نمایید. خیلی از این گزینه‌ها هم ضروری نیستند. اما برخی دیگر، مثل ایمیل، نمی‌توانند خالی باشند.

اما نکاتی دربارۀ برخی از گزینه‌های این صفحه وجود دارد که باید موضوع بیشتر باز گردد. ویرایشگر دیداری همان ویرایشگری است که هنگام  انتشار یک نوشته از صفحۀ نوشتۀ جدید با آن کار می‌کنید و از آنجا می‌توانید با ابزارهای گرافیکی اقدام به ویرایش نوشتۀ خود کنید. با فعال کردن گزینۀ “غیر فعال کردن ویرایشگر دیداری هنگام نوشتن” می‌توانید آن ویرایشگر را غیرفعال کنید که برای بارگذاری سریع‌تر صفحه مناسب است. هر چند که برای بیشتر افراد توصیه نمی‌شود.

رنگبندی بخش مدیریت: از قسمت “رنگبندی بخش مدیریت” می‌توانید سبک رنگ‌بندی قسمت پیشخوان خود را تعیین کنید. این قابلیت جدیداً به وردپرس اضافه شده است و کاملاً هم سلیقه‌ای است.

میان‌بُرها: اگر گزینۀ میان‌بُرها را فعال نمایید، به راحتی با کلیدهای ترکیبی صفحه کلید، می‌توانید از قسمت مدیریت دیدگاه‌ها، نظرات را بپذیرید یا رد کنید. بدون اینکه خواسته باشید زمان زیادی با استفاده از موس روی این بخش بگذارید.

نوار ابزار: فعال بودن گزینۀ “نمایش نوارابزار هنگام مشاهده سایت” هم فقط به کاربران سایت اجازه می‌دهد در هنگام نمایش صفحات مختلف سایت، برای رفتن به قسمت‌های مختلف پیشخوان از نواری که در بالای صفحات ظاهر می‌شود استفاده کنند. این نوار برای بازدیدکنندگان عادی نمایش داده نمی‌شود.

نام: شناسه همان نام کاربری است که کاربران برای ورود به بخش پیشخوان باید آن را وارد کنند. این مورد قابل تغییر نیست. اما نام، نام خانوادگی و لقب به راحتی قابل تغییرند و در نهایت از طریق فهرست کشویی “نمایش عمومی نام” می‌توانید تعیین کنید کدامیک از آنها یا ترکیب کدامیک از آنها در نهایت در سایت به نمایش بازدیدکننده‌ها گذاشته شود. در اینجا یک راهنمایی اینکه بهتر است، شناسۀ شما مخفی باشد و از شناسۀ شما کسی به جز خود و مدیر اصلی (که ممکن است آن هم خودتان باشید) کسی دیگری خبر نداشته باشد.

اطلاعات تماس: در قسمت اطلاعات تماس، ایمیل که ضروری است و باید حتماً وارد کنید. اما موارد دیگر مثل وبلاگ شخصی یا صفحات شخصی شما در شبکه‌های اجتماعی به صورت اختیاری هستند و برای شناخته شدن بیشتر خود می‌توانید آنها را هم پر کنید.

درباره‌ی خودتان: در قسمت “درباره‌ی خودتان” شما زندگی‌نامه و رمز عبور را می‌توانید تعیین نمایید. جعبۀ زندگی‌نامه برای وارد کردن اطلاعاتی است که معمولاً می‌خواهید در زیر نوشته‌های شما به نمایش درآید. هر کاربر می‌تواند توضیحات خود را به صورت متمایز از دیگران وارد نماید.

اگر خواسته باشید رمز خود را هم تغییر دهید، باید از این بخش در جعبه‌های “رمز تازه” و “تکرار رمز تازه” دوبار رمز جدیدتان را وارد کنید تا با کلیک روی “به‌روزرسانی شناسنامه” بتوانید از این به بعد با رمز جدید وارد حساب خود در وردپرس شوید.

گاهی اوقات با نصب کردن افزونه‌هایی مثل WordPress Seo گزینه‌های دیگری هم در انتهای این صفحه نمایش در می‌آیند که با توجه به کارکرد آن افزونه باید آنها را هم تنظیم کنید که معمولاً اجباری نیستند. اما باعث بهبود عملکرد افزونه می‌شوند.

این بود مدیریت شناسنامه کاربران وردپرس که هر کاربر مجاز به انجام آن، از بخش پیشخوان وردپرس خود بود. اما نمایش آنها در جای جای سایت شما بستگی به قالب شما و نحوۀ تنظیمات آن دارد.

  1. با سلام . من هر کاری میکنم لقب و نمایش عمومی من تغیییری نمیکند . من حتی توانستم شناسه خودم را با افزونه ، تغییر بدم اما نمیدونم چرا نمایش عمومی نام تغییری نمیکنه ؟ لطفا راهنمایی بفرمایید . با تشکر سعید

    • با سلام میتونید در کنترل پنل هاست در cpanel و در phpmyadmin در ردیف user و یوزر مورد نظر را ادیت کنید.

  2. سلام
    میخواستم در قسمت شناسنامه نمایش عمومی نام رو عوض کنم فیلد ایمیل رو هم پر کردم ولی موقع به روز رسانی خطا میاد که ایمیل خود را وارد کنید

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!