هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

با وبنولوژی کمربندهای خود را محکم ببندید!

از همان ابتدای تولد وبنولوژی، هدف این بود که آموزش‌های کاربردی و کامل و تصویری که در هیچ کجای دیگر از وب دیده نمی‌شود، تولید شود. تا اینجا هم وبنولوژی تا حد زیادی به این هدف رسیده. البته هنوز راه زیادی مانده تا این سایت به یک منبع جامع و کامل برای همۀ افراد علاقه مند به طراحی و ساخت سایت تبدیل گردد.

قصد از توسعۀ این سایت فقط ساخت یک مرجع کامل و کاربردی برای همۀ علاقه مندان آن هم به صورت رایگان است. خود من از همان زمانی که تصمیم گرفتم تا طراحی سایت و فناوری‌های دیگر مرتبط با وب و اینترنت را بیاموزم، با کمبود شدید منابع روبرو بودم. البته منظورم منابع فارسی است. تا اینکه بالاخره با تقویت زبان انگلیسی سعی کردم از منابع زبان اصلی استفاده کنم که علاوه بر کامل و جامع بودن، به رایگان از طریق اینترنت به دست می‌آمدند.

با وبنولوژی کمربندهای خود را محکم ببندید

با وبنولوژی کمربندهای خود را محکم ببندید

اما من زمان زیادی را برای یادگیری زبان تخصصی این حرفه گذاشتم. همین باعث شد کمی از برنامه عقب بمانم. با خودم می‌گفتم این اتفاق نباید می‌افتاد. اما به هر حال الان من اینجا هستم و هنوز در حال یادگیری. اما هر وقت چیز جدیدی یاد می‌گیرم با خودم می‌گویم آیا می‌توانم این چیزی که من الان یاد گرفتم را به دیگران بیاموزم تا در زمان آنها صرفه‌جویی کنم؟ این بود که وبنولوژی ساخته شد و روز به روز به اطلاعات موجود در آن افزوده می‌شود.

البته فراموش هم نکردم که زکات آموخته‌های ما، یاد دادن آن به اهلش است. برای اینکه این حرف برای من تنها یک شعار نباشد، دست به کار می‌شوم و آن چیزی که می‌آموزم را در قالب یک یا چند مقاله یا حتی یک ویدیو در وبنولوژی منتشر می‌کنم. از این کار نهایت لذت را می‌برم. چون می‌دانم با این کار شده نیاز یک نفر را برآورده می‌سازم. خیلی‌ها بودند که با حل شدن مشکلشان شدیداً تشکر کردند. این نشان از شادی آنها در آن لحظه است. چه چیزی بیشتر از آن می‌ارزد.

من هم برای یاد گرفتن با مشکلات زیادی سر و کله زدم؛ زمان زیادی گذاشتم؛ روزها، هفته‌ها، ماه‌ها و حتی سال‌ها. وقتی با یک مشکل روبرو می‌شوی، انگار کل دنیا روی سرت خراب می‌شود. اما همین که با کمک خدا و تلاش شدید خودت جواب معما را پیدا می‌کنید، آنقدر خوشحال می‌شوی که انگار کل دنیا را به تو دادند!

به هر حال، همانطور که تا الان کم و بیش در این سایت سعی شده آموزش‌های کامل و کاربردی منتشر شود، از الان به بعد با قدرت بیشتر سعی خواهد شد مطالب در فاصله زمانیِ کمتری در سایت قرار گیرد. در مورد موضوعات جدیدی هم صحبت می‌کنیم که پا را کمی فراتر گذاشته و حتی راجع به مدیریت سرور و توضیحات پیرامون آن هم می‌پردازیم. می‌دانید که سرور یک رایانۀ متصل به شبکه است که کارش ارائۀ خدمات به کاربرانش است. البته منظور ما در این جا سرور وب است. که سایت‌ها روی آن قرار می‌گیرند.

همانطور که شاهد هستید، اندکی دستی به سر و روی ظاهر و باطن سایت کشیده شد؛ نقل مکانی صورت گرفت که فکر می‌کنم افزایش سرعت سایت را حتماً لمس کردید و از همه مهمتر محتوای جدیدی را شاهد خواهید بود که ارزش گذاشتن زمان روی آن برای مطالعه کردن آنها را حتماً دارد. قالب را سبک انتخاب کردم، چرا که هر کسی با هر نوع اتصال به اینترنت بتواند از محتوای سایت استفاده کند. در صورتی که می‌شد قالبی را ترتیب داد که پر از امکانات باشد که باعث سنگین شدن صفحات سایت می‌شد.

به هر حال این قول را به شما خواهم داد که مطالب جدید و نو همچنان از سایت وبنولوژی منتشر خواهد شد و البته یاری شما را هم می‌طلبد که با معرفی این سایت به دیگران، حداقل در توسعۀ استفاده از محتوای این سایت یاری رسان وبنولوژی باشید.

اگر آماده‌اید، کمربندهای خود را ببندید؛ پرواز شروع خواهد شد!

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!