هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تعیین برچسب انقضا برای صفحه HTML

در ساخت صفحات HTML یک برچسب وجود دارد که برای تعیین انقضای آن صفحه کاربرد دارد. برخی صفحات هستند که اطلاعات محدود به یک دوره زمانی خاص را نشان می‌دهد، مانند صفحات نمایش نتایج لیگ فوتبال. در اینجا اگر شما برچسب انقضا را برای صفحه خود تعیین کنید در دو بخش تاثیر دارد. یکی بروی موتورهای جستجو است که می‌فهمند صفحه شما یک تاریخ انقضا دارد، و یکی برای مرورگر هاست، تا حافظه موقت خود را با اطلاعات جدید بروز کنند. با تعیین برچسب انقضا برای صفحه HTML در این نوشته همراه آموزش HTML سایت وبنولوژی باشید.

اول به بخش مربوط به مرورگر های برچسب انقضا یا Expire اشاره می کنیم. زمانی که برای صفحه خود این برچسب را تعیین می کنید مرورگر پی می برد که این صفحه قرار است در مدت زمانی مشخص به روزسانی شود. و چون مرورگرها معمولا از حافظه نهان خود برای سرعت در بارگذاری صفحات وب استفاده می کنند، از آن تاریخ برای به روزرسانی محتوای صفحه وب بهره می برند. البته برای خیلی از مرورگر ها امروزه این برچسب شاید اهمیتی نداشته باشد، پس این مورد را نمی خواهد زیاد در نظر بگیرید.

ولی بحث دیگری که بر سودمندی این برچسب از HTML مد نظر است، تاثیر آن بروی موتور جستجو است. گفته می شود که موتورهای جستجو هم از این تاریخی که به عنوان یک زمان برای به روزسانی محتوای صفحه خود تعیین می کنید، برای فهرست دوباره آن استفاده می کنند، یا شاید اصلاً آن را پاک کنند. ولی تجربه نشان داده که گوگل چندان به این برچسب عکس العمل نشان نمی دهد. ولی اگر امکانش برای شما وجود دارد برای صفحاتی که دارای محتوای فعال هستند می توانید این برچسب را تعیین کنید.

برای نوشتن این برچسب که جزئی از برجسب های متا به حساب می آید، باید از قسمت سرصفحه یا head کد html استفاده کرده و کد زیر را در آن قسمت وارد کنید:

<META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="Wed, 30 Feb 2012 08:21:57 GMT">

تاریخ و زمانی که در جلوی Content نوشته می شود باید به سبک گرینویچ باشد. و آن همان زمانی است که صفحه شما تاریخ استفاده از مطالبش به اتمام می رسد یا اعتبار خود را از دست می دهد.

معمولا بیشتر صفحاتی که در وب وجود دارد، شاید به دلیل بی اهمیت بودن برای موتور جستجو این برچسب را ندارند. پس شاید به طور پیش فرض محتوای یک صفحه برای موتور جستجو برای مدت زیادی دارای اعتبار باشد. ولی اگر شما هم خواستید نشان دهید که اعتبار صفحه مورد نظر هیچ وقت تمام نمی شود و منقضی نمی شود، می توانید به جای استفاده از کد بالایی از این کد در بخش سربرگ سند خود استفاده کنید:

<META HTTP-EQUIV="expires" CONTENT="0">

عدد صفر مقابل Content نشان دهنده این امر است که صفحه شما برای مدت زیادی دارای اعتبار است. ولی در کل شاید برای خیلی افراد با توجه به تاثیر کمی که بروی کیفیت سایت دارد، صرف پرداختن به آن را ندارد و افرادی که دستی کدهای صفحات HTML خود را می نویسند معذب خواهند بود. برای همین پیشنهاد می شود از این برچسب استفاده نکنید.

  1. فوق العاده بود

  2. دمتون گرم

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!