هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

نشانه ویرایش پرونده ها برای ذخیره آن در Notepad++

در نوشته های قبلی در مورد باز و ذخیره کردن پرونده ها در Notepad++ صحبت کردیم. حال می‌خواهیم یک نکته دیگر را در مورد ذخیره سازی پرونده ها یادآوری کنیم. برای اینکه شما بفهمید کدام پرونده را ذخیره کردید و کدام را نه، از کدام شیوه استفاده می‌کنید؟ در این نوشته به این نکته بسیار کوچک اما کاربردی، یعنی نشانه ویرایش پرونده ها برای ذخیره آن در Notepad++ اشاره می‌کنیم.

زمانی که یک پرونده را ویرایش می‌کنید، آن پرونده به صورت ویرایش شده علامت گذاری می‌شود و به شما اجازه می‌دهد که در فضایی از رایانه آن را دوباره و یا با همان نام ذخیره کنید. اما چطور می توان فهمید که آن پرونده ای که در حال کار کردن هستید قبلا ذخیره شده است یا خیر!

دو راه برای تمایز پرونده ذخیره شده با نشده وجود دارد. اول رنگ آیکن در بالای سربرگ پرونده های باز شده در برنامه است. اگر رنگ آن قرمز بود (unsaved-notepad++) به این معنی است که هنوز پرونده ذخیره نشده است یا بعد از ذخیره کردن آن را دوباره ویرایش کردید. ولی اگر به رنگ آبی بود این نشان دهنده ذخیره شدن پرونده است.

ولی راه دوم برای درک از ذخیره شدن یا نشدن یک پرونده، نشان ستاره در کنار آدرس پروند در نوار عنوان برنامه است. اگر ستاره ای در سمت چپ آن آدرس وجود داشته به معنی ذخیره نشدن پرونده است که باید ذخیره شود.

معمولاً اگر در انتهای کار بعد از بستن برنامه پرونده ای را ذخیره نکرده باشید به شما اخطاری برای انجام این کار می‌دهد. ولی بهتر است هر چند دقیقه یکبار برای از دست نرفتن کار خود آن را ذخیره کنید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!