هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

به روز کردن لینوکس با YUM

همانطور که باید بدانید، لینوکس شما شامل یک هسته و تعدادی بستۀ نرم افزاری است که بسته به اینکه شما چه نوعی از لینوکس را نصب کرده باشید، تعداد بسته های جانبی متفاوت است. مثلاً لینوکس CentOS Minimal که از اسمش مشخص است، شامل کمترین مجموعه های نرم افزاری است که برای بالا آمدن سیستم عامل در محیط خط فرمان نیاز است. هستۀ لینوکس و دیگر بسته های نرم افزاری مدام از طرف توسعه دهندگان آنها در حال به روز شدن هستند. در قسمت ۸۱ از مجموعه مدیریت سرور لینوکس به به روز کردن اجزاء لینوکس با استفاده از دستور Yum می پردازیم. دقت داشته باشید که این دستور نیاز به دسترسیِ ریشه دارد.

به روز کردن لینوکس با YUM

به روز کردن لینوکس با YUM

معمولاً قبل از هر کاری از قبیل نصب بسته های نرم افزاری و همچنین پیکربندیِ هر برنامه ای، پیشنهاد می شود که سیستم خود را به روز کنید. برای این کار باید از دستور yum استفاده کرد و با یک حرکت کل سیستم را به روز کنید. اما قبل از این کار با مشخصۀ check-update دستور yum قبل از به روز کردن هر بستۀ نرم افزاری از جمله هستۀ لینوکس، می توانید بررسی کنید که کدام بسته نیاز به بروز شدن دارد.

yum check-update

با زدن دستور بالا اگر بستۀ نرم افزاری نیازی به به روز شدن داشته باشد، به شما نمایش داده خواهد شد. حالا برای به روز کردن بسته های نرم افزاری کافی است دستور زیر را بزنید:

yum -y update

همانطور که می بینید مشخصۀ y به کار برده شده در دستور بالا در مواقعی که نیاز به زدن y تایید دارید، به طور خودکار y زده می شود و شما نیازی به انجام کار دیگری ندارید. اگر از مشخصۀ y استفاده نکنید، در مراحلی که نیاز به تایید شماست، باید از صفحه کلید y را بزنید. در این صورت شما هستید که تعیین می کنید که چه بستۀ نرم افزاری نصب و چه بسته ای به روز نشود.

در مواقعی که هستۀ سیستم عامل و یا بسته های نرم افزاری از قبیل glibc به روز می شوند، نیاز است که سیستم را راه اندازی مجدد نمایید.

reboot

به دلیل اینکه شما باید از آخرین نسخه های بسته های نرم افزاری استفاده کنید، نیاز است که از دستور به روز کردن سیستم مدام استفاده نمایید. اما در آموزش های بعدی به شما خواهم گفت که چطور اجرای این دستور را به Cron بسپارید تا سیستم تان همیشه به روز باشد.

  1. اقا بهترین ابزار برای طراحی سایت چی هست لطفا جواب بدین

    • بهترین ابزار بستگی به نوع پروژهٔ شما داره! مثلا اگر قراره یک سایت معمولی ساخته بشه، بهترین ابزار وردپرس میتونه باشه. که البته با همین وردپرس هم میشه یک سایت پیشرفته هم طراحی کرد.
      در برخی از مواقع هم به دلیل ماهیت پروژه باید به سراغ کدنویسی از صفر برای سایت رفت. که البته کار طاقت فرسایی می‌تونه باشه.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!