هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تاریخ نسخه Cache سایت در Google از نظر سئو

سئوکارها از مؤلفه‌های مختلفی می‌توانند رفتار موتور جستجو را رصد کنند. یکی از این مؤلفه‌ها تاریخ نسخه Cache سایت در Google است. حتماً می‌دانید که گوگل از تمامی صفحاتی که فهرست می‌کند یک نسخۀ دیگری هم در پایگاه دادۀ خود ذخیره می‌کند که بازدید کنندگان آن سایت در صورتی که برای نمایش نسخۀ اصلی سایت با مشکلی مواجه شدند، بتوانند از نسخۀ ذخیره شده یا همان Cache استفاده نمایند.

در بالای نسخۀ Cache صفحات شما تاریخ و زمان ذخیره شدن آن صفحه را می‌بینید. به عنوان مثال من همین الان عبارت آموزش طراحی سایت را درون گوگل جستجو می‌کنم و روی پیکان کوچک نتیجۀ Webnology.ir کلیک می‌کنم. حالا روی پیوند Cached کلیک می‌کنم. این روش برای رفتن و پیدا کردن تاریخ و زمان نسخۀ Cache شدۀ صفحات سایت کاربرد دارد. اگر شما هم می‌خواهید تاریخ آخرین نسخه Cache سایت یا وبلاگ خود را ببینید، باید از این روش استفاده نمایید.

نسخه Cache وبنولوژی در گوگل

نسخه Cache وبنولوژی در گوگل

حالا اینکه این تاریخ به روز باشد بهتر است یا اینکه قدیمی‌تر باشد؟

مسلماً در حال حاضر هر چقدر این تاریخ، یعتی تاریخ آخرین نسخۀ ذخیره شده از صفحات سایت شما در گوگل، جدیدتر باشد به این معناست که گوگل بیشتر روی سایت شما تمرکز دارد و از طرف دیگر هم سایت شما زود به زود به روز می‌گردد. این نتیجۀ کار رو سایت است؛ یعنی تولید محتوای مفید درون سایت.

تاریخ نسخه Cache سایت در Google از نظر سئو

تاریخ نسخه Cache سایت در Google از نظر سئو

معمولاً سایت‌های پربازدید و به روز، تاریخ آخرین نسخۀ ذخیره شدۀ آنها در گوگل، تاریخ امروز است. از این نکته می‌توان فهمید که اگر رتبه و Rank سایت هم بالاتر باشد، مدت فاصلۀ زمانی بین Cache ها کمتر است.

در حال حاضر گوگل هنوز در حال ذخیره کردن صفحات است و به نظر می‌رسد این رویه متوقف نشده که هیچ، در نسخه‌های جدید الگوریتم جستجو هم تاثیر خاص خودش را دارد. پس به عبارت ساده می‌توان از روی تاریخ نسخۀ Cached سایت به راحتی اهمیت سایت را برای گوگل فهمید. برای کاهش این فاصلۀ زمانی هم باید به فکر به روز کردن سایت و یا وبلاگ با مطالب و محتوای مفید باشید تا خزندۀ موتور جستجویِ گوگل زود به زود به سایت شما سر بزند.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!