هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تغییرات عمده و عالی در نسخه جدید Yoast SEO 3.0

بهترین و پر استفاده ترین افزونۀ بهینه سازی سایتِ وردپرس Yoast SEO است. این افزونه با بیش از یک میلیون نصب فعال روی سایت‌های وردپرسی سرتاسر جهان، یکی از معروف ترین‌ها به حساب می‌آید. و این به خاطر امکانات و ابزارهایی است که درون این افزونه برای سئو کردن سایت وردپرس وجود دارد که در کمتر افزونه‌ای دیده می‌شود. اما در نسخه جدید Yoast SEO 3.0 تغییرات زیادی را شاهد بودیم که در این نوشته به تحلیل آنها خواهم پرداخت.

تغییرات عمده و عالی در نسخه جدید Yoast SEO 3.0

افزونه Yoast SEO وردپرس

یکی از امکانات بسیار عالی Yoast SEO این است که نوشته‌های شما را تحلیل کرده و از نظر شاخص‌های مختلف به آن یک امتیاز می‌دهد. اگر این امتیاز خوب باشد، با یک چراغ سبز وضعیت به شما نشان داده خواهد شد. این باعث می‌شود که شما بتوانید ایرادات نوشته‌های سایت خود را برطرف کرده تا سایت شما در صدر نتایج جستجوی موتور جستجو باشد.

اما ایرادی که در این رابطه به Yoast SEO وارد بود، این بود که برای دیدن نمرۀ سئوی نوشته، حتماً باید یک بار نوشته را ذخیره می‌کردیم و پس از یک بار بارگذاری مجدد صفحه، امتیاز نوشته نمایش داده می‌شد. این کار باعث می‌شد که اگر ما می‌خواستیم مدام نمرۀ سئوی نوشته را بررسی کنیم، حداقل باید چند نسخۀ پیش نویس از یک نوشته در سایت ذخیره می‌شد که خود عاملی برای افزایش حجم پایگاه دادۀ سایت بود.

تغییر نمرۀ سئوی نوشته همزمان با ویرایش آن

اما در نسخۀ عمدۀ Yoast SEO 3.0 یک دسته تغییرات جدی را می‌بینیم که به شدت به کار ما خواهد آمد. همین که رتبۀ سئوی نوشته همزمان با ویرایش آن تصحیح می‌شود، خود امتیاز بسیار بزرگی است که بتوانیم ایرادات نوشته را هر چه سریعتر برطرف کنیم. البته در کنار این مزیت بزرگ، یک عیب نه چندان خوب هم به وجود آمده؛ در برخی از مواقع همین امر باعث کاهش سرعت تایپ در ویرایشگر وردپرس شده، یعنی شکاف زمانی که بین نوشتن هر حرف به وجود می‌آید باعث ناراحتی نویسنده خواهد شد. که اگر از نرم افزارهای واسط وبلاگ نویسی استفاده می‌کنید، این عیب برای شما نادید خواهد بود.

تغییرات عمده و عالی در نسخه جدید Yoast SEO 3.0

نمایی از جعبۀ Yoast SEO در نسخۀ ۳ این افزونه

جایگاه ویرایش توضیحات متا در Yoast SEO کجاست؟!

اگر یادتان باشد در نسخه‌های قبل از ۳ برای وارد کردن توضیحات متا به نوشته، یک جعبه با همین نام وجود داشت که می‌توانستیم متن مورد نظر خود را در آن وارد کنیم. اما اگر در نسخۀ جدید این جعبه را نمی‌بینید، نگران نباشید. مشکلی از این بابت وجود ندارد. چون جایگاه این جعبه اندکی تغییر کرده و از دید کمی پنهان شده است.

اگر در تصویر بالا دقت کنید، متای توضیحات در قسمت پیش نمایش نتیجه با پس زمینۀ آبی مشخص شده، که اگر اشاره گر موس را روی آن ببرید به این شکل خواهد شد. حالا اگر یک بار روی آن کلیک کنید، خواهید توانست متای توضیحات یا توضیحات متا را ویرایش کنید. با این کار یک جعبه از جعبه‌های Yoast SEO حذف شده است.

حل مشکل عدم شمارش کلمات کلیدی نوشته های غیر لاتین

اگر با این افزونه به صورت حرفه‌ای کار کرده باشید، حتماً شاهد این موضوع بودید که افزونۀ Yoast SEO برای شمارش کلمات کلیدیِ نوشته‌های به زبان فارسی با مشکل مواجه بود که در این نسخه از Yoast SEO این مشکل برطرف شده و حتی شما می‌توانید به صورت بلادرنگ تعداد کلمات کلیدی تعیین شده در متن را ببینید و اقدام به تصحیح این شاخص در نوشتۀ خود کنید.

به طور کلی حال می‌توان گفت Yoast SEO 3.0 یک افزونۀ بدون رقیب در عرصۀ بهینه سازی سایت وردپرس است که با امکاناتی که برای وبلاگ نویسان فراهم آورده است، آنها را از انتخاب یک افزونۀ دیگر بی‌نیاز می‌کند. فراموش نکنید که زیرنسخه‌های این افزونه به صورت خودکار نصب شده، پس اصلاحات جدید به صورت خودکار روی افزونۀ اعمال خواهد شد. مثلاً شاید ایراد تاخیری که در نوشتن کلمات در ویرایشگر وردپرس به وجود آمده باشد، در نسخه‌های بعدی حل گردد.

  1. ممنونم سایتتون عالیه ادامه بدید
    فقط آموزشها رو بیشتر کنید

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!