هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

جابجایی بین پرونده ها حین ویرایش در notepad++

شما در Notepad++ در آنِ واحد می‌توانید بروی چندین پرونده کار کنید و آنها را ویرایش کنید. اما فقط یکی از آنها می‌تواند فعال باشد یعنی بقیه به صورت سربرگ در بالای برنامه قابل مشاهده خواهند بود. برای جایجایی بین پرونده‌هایی که باز شده راه های مختلفی وجود دارد. یکی از رایج ترین راه ها کلیک بروی سربرگ همان پرونده می‌باشد که با نام آن سند نشان گذاری شده است. ولی برای سرعت بیشتر برای جابجایی بین پرونده ها می توانید از راه حل های مکمل و سریعتر استفاده کنید، که در این نوشته به جابجایی بین پرونده ها حین ویرایش در notepad++ اشاره می کنیم.

هر سربرگ نشان دهنده یک پرونده است. سربرگ های فعال هم با یک نوار نارنجی رنگ در بالای آنها از بقیه متمایز می‌شوند. حال برای سرعت در کار چه راه حل های دیگری برای جابجایی بین پرونده ها وجود دارد؟

۱٫ استفاده از کلید های ترکیبی Ctrl+TAB یکی از روش های خوب برای جابجایی بین پرونده ها در هر برنامه ای است. در notepad++ هم می توانید از آن بهره ببرید. این برای جابجایی به طرف جلو است، اگر خواستید به طرف عفب برگردید باید از کلید های ترکیبی Ctrl+Shift+TAB استفاده کنید.

۲٫ یک روش دیگر برای جابجایی بین اسناد استفاده از کلید غلطان موس است. بدین صورت که کلید راست موس را در صفحه برنامه فشار داده و همزمان غلطک موس را بچرخانید. می‌بیند که بین اسناد به راحتی جابجا می شوید.

همیشه راه های میابنر، راه کارها را برای استفاده از نرم افزارها ساده تر می‌کنند. پس از آنها استفاده کنید.

  1. کلید های میانبری که اشاره کردید، بسیار مفید بودند. مخصوصا با کلید راست + غلطک موس خیلی حال کردم 😛

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!