هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

ذخیره و بارگذاری جلسات در Notepad++

در نوشته قبلی در مورد جلسات برنامه Notepad++ صحبت کردیم و دانستیم که با جلسه یا Session می توانیم چینش برنامه را برای دفعات بعدی استفاده، ذخیره کنیم. حال در این بخش یاد می گیریم که چطور این جلسات را ذخیره، یا برای استفاده مجدد بارگذاری کنیم. پس با ذخیره و بارگذاری جلسات در Notepad++ همراه ما باشید.

ذخیره جلسه

برای ذخیره کردن یک جلسه باید از فهرست File دستور Save session را انتخاب کنید، یعنی: File->Save Session. این فرایند دقیقاً شبیه ذخیره کردن یک پرونده است، یعنی یک نام برای آن انتخاب می کنید و محل ذخیره شدن آن را تعیین می کنید و بروی Save کلیک کنید.

در بیشتر مواقع زمانی که شما برنامه Notepad++ را در حالی چندین پرونده باز است، می بندید، این حالت تا دفعه بعدی باز کردن این برنامه باقی خواهد ماند، و شما به ذخیره کردن جلسه آن نیاز نخواهید داشت. مگر این که برنامه با دستور –nosession خط فرمان اجرا شود.

بارگذاری جلسه

حال فرض کنید یک جلسه در Notepad++ را ذخیره کردید، چطور باید آن را فراخوانی کرد؟ برای فراخوانی (Load) به منوی File بروید و دستور Load Session را انتخاب کنید. در پنجره ای که باز می شود، جلسه ای را که قبلاً ذخیره کردید را انتخاب کنید و بروی Open کلیک کنید. تمام اسنادی را که در بر می گیرد و حالت های آنها را در برنامه باز می کند.

دقت کنید که در تنظیمات Notepad++ شما می‌توانید پسوند پرونده جلسه را عوض کنید (مثلا به .Session تغییر دهید)، که در این صورت باید به دنبال چنین پرونده هایی بگردید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!