هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

صفحه فرود در طراحی سایت

صفحه فرود به آن صفحه از سایت گفته می‌شود که بازدید کننده از آن صفحه وارد سایت شده و از آنجا می‌تواند دیگر صفحات سایت را بازدید کند. این صفحه می تواند یک صفحۀ داخلی از صفحات سایت باشد، هم می تواند صفحات اصلی سایت باشد. اما مورد بسیار مهم این است که این بازدید کننده چطور و از کجا وارد صفحه فرود ما می شود؟ این نکته حائز اهمیت است. چرا که ما باید بدانیم بازدید کنندگان از کجا وارد می شوند تا ما صفحه فرود را برای آنها سفارشی سازی کنیم. این رمز موفقیت صفحه فرود در طراحی سایت است.

ما به عنوان طراح سایت باید بدانیم سایتی که می سازیم، قرار است بازدید کنندگانش از کجا تامین شوند. اینکه می گویم از کجا، به این دلیل است که خصوصیات کاربرانی که وارد سایت می شوند را بشناسیم. گاهی اوقات یک سایت شرکتی را طراحی می کنیم که کسانی که وارد آن می شوند به سبب کار اداری که دارند به طور مستقیم نشانی صفحۀ اصلی سایت را وارد می کنند. پس صفحۀ اصلی همان صفحه فرود سایت است.

صفحه فرود در طراحی سایت

صفحه فرود در طراحی سایت

اما خیلی از اوقات هم سایتی را راه اندازی می کنیم که باید از موتور جستجو بازدید جذب کند. اینجاست که صفحات فرود ما بیشتر صفحات داخلی سایت هستند. نه صفحۀ اصلی! بنابراین تا جایی که می توانیم باید تمرکز خود را روی صفحات داخلی سایت بگذاریم تا کاری کنیم بازدید کننده به محض وارد شدن به آن صفحه، فوراً سایت را ترک نکند که این باعث افزایش نرخ پرش (Bounce Rate) سایت و در نتیجه کاهش رتبۀ آن در موتورهای جستجو می شود.

صفحه فرود در کمپین های تبلیغاتی

خیلی از اوقات هم ما برای یک کمپین تبلیغاتی که تبلیغات آن را در سایت های مختلف یا جاهای دیگر قرار دادیم، باید یک صفحۀ اختصاصی بسازیم که همان صفحه فرود اختصاصی همان کمپین است. مثلاً ما بنر محصول مان را در یک سایت تفریحی قرار می دهیم. اینجاست که باید اجزاء صفحه فرود سایت را طوری بچینیم که با سلیقه شخصی که از سایت تفریحی بازدید می کند جور در بیاید.

صفحه فرود در کمپین های تبلیغاتی دارای اهمیت بیشتری هستند. به این دلیل که معمولاً در یک اقدام برنامه ریزی شده و با در نظر داشتن هزینه، سعی می کنیم کاری کنیم که پولی که در این راه گذاشتیم هدر نرود. اما در خیلی از مواقع، مخصوصاً اگر برای اولین باری باشد یک کمپین تبلیغاتی راه می اندازید، پول خود را از دست می دهید و این به خاطر همان عدم تجربۀ کافی در این زمینه است. البته این هزینه ها را نباید از دست رفته دانست. بلکه شما چیزهایی را می آموزید که در دفعۀ بعدی از آن تجربه ها استفاده خواهید کرد. ولی اگر خواسته باشید سریع تر به هدف خود که افزایش فروش، شناساندن محصول یا هر چیزی دیگر است، برسید باید کسی را که دارای تجربۀ کافی در این زمینه است را اجاره کنید تا او برای شما وارد عمل گردد.

پس با این توضیحات هر صفحه از سایت شما، بنابر هدفی که دنبال می کنید، می‌تواند یک صفحه فرود باشد که با توجه به اینکه بیشتر افراد صفحات فرود سایت شما را چه کسانی تشکیل می دهند، باید از اصول طراحی صفحه فرود در طراحی سایت خود استفاده کنید. در آموزش های بعدی راجع به ویژگی های صفحات فرود موفق بیشتر خواهم نوشت.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!