هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

طریقه بستن فایل ها در Notepad++

در هر برنامه رایانه ای که کارتان با آن برنامه تمام شده، باید پرونده هایتان را از آن برنامه خارج کرده و آن را ببندید. برنامه Notepad++ هم از این امر مستثنی نیست. در این نوشته، اول با مفاهیم بستن پرونده ها آشنا می‌شوید و طریقه بستن فایل ها در Notepad++ را می آموزید.

بستن پرونده ها (فایل ها) در نوت پد پلاس پلاس کار چندان شاقی نیست. ولی برای این که مباحث آموزشی مربوط به این برنامه کامل باشد و افراد مبتدی هم از همین ابتدا دچار مشکل نشوند بهتر دیدم این موضوع را هم باز کنم.

برنامه های رایانه ای مختلف از روش های مختلفی برای باز و بسته کردن یک پرونده استفاده می کنند. این بسته به شرکتی است که آن را طراحی کرده است و فکر کرده که این شیوه برای کاربر خود بهتر است. برخی برنامه ها وقتی شما پرونده های مختلفی را در آن واحد باز می کنید، پنجره های متعددی باز می شوند. ولی برخی دیگر زمانی که شما بیش از یک پرونده را باز می کنید، از سربرگ برای دسته بندی آنها استفاده می کند. Notepad++ از این نوع برنامه هاست. یعنی برای دسته بندی اسنادی که باز شده اند از سربرگ استفاده می کند و تمامی آنها را در یک پنجره برایتان نشان می دهد.

و اما برای بستن پرونده هایی که درون برنامه باز کرده اید چندین راه وجود دارد. اولین راه کلیک بروی دکمه ضربدری است که در زیر دکمه Close خود برنامه وجود دارد. با این کار همان سربرگی که فعال است ناپدید می شود.

دومین راه برای بستن یکی از پرونده ها کلیک بروی دکمه Close یا Close All از نوار تنظیمات است. اولی درست مانند روش قبل فقط همان پرونده فعال را می بندد. ولی Close all تمام سربرگ ها را پرونده ها را برایتان می بندد. این دو کلید دقیقا از منوی File هم قابل دسترسی است.

بستن پرونده در Notepad++

بستن پرونده

کلید میانبر بستن تک پرونده Ctrl+W است، یعنی می توانید با فشردن همزمان این دو کلید سند را ببندید.

یک روش بسیار ساده برای بستن پرونده ای که به حالت فعال قرار نگرفته است این است که روی آن با کلیک وسط موس روی آن کلیک کنید. با اینکار بدون این که سربرگ مورد نظر فعال شود بسته می شود.

دقت کنید که اگر در زمان بستن پرونده ای شما آن را ذخیره نکرده باشید، حتما یک پیغام مبنی بر ذخیره کردن پرونده به شما نشان داده خواهد شد. اگر بروی Yes کلیک کنید سند برایتان در مسیری که تعیین می کنید ذخیره می شود. اگر هم No را برگزینید سند بدون اینکه ذخیره شود از دسترس شما برای همیشه خارج می شود.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!