هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

عنوان و توضیحات تکراری در گوگل وبمستر با تغییر نامک دسته ها

مدتی قبل بود که نامک (Slug) چند تا از دسته های سایت رو عوض کردم. آن زمان همه چیز در گوگل وبمستر رو به راه بود. تا اینکه امروز متوجه این موضوع شدم که در بخش HTML Improvement گوگل وبمستر، خطای عنوان و توضیحات تکراری زده است. از همین بابت باید توجه داشته باشید تعویض بی مقدمه و بدون برنامه ساختار آدرس مطالب و صفحات سایت می تواند منجر به ایجاد خطاهای گوناگون و مشکلات بعدی شود.

عنوان و توضیحات هر مطلب که بوسیله برچسب های HTML در صفحات سایت تعیین می شوند، نقش اساسی در بهینه سازی سایت دارد. به این دلیل که اولین نوشته هایی هستند که به کاربران در حال جست و جو در موتور جستوجو نشان داده می شود. برای تعیین این برچسب ها در وردپرس راه های گوناگونی وجود دارد. یک راه استفاده از قالب هایی است که به صورت بهینه شده این کار را برای سایت شما انجام می دهند. یک راه دیگر بهره بردن از افزونه های Seo بدین منظور است.

ولی در کل، خطایی که در گوگل وبمستر به شما نشان داده می شود، زمانی است که یک عنوان یا توضیحات صفحه برای دو یا چند صفحه به طور یکسان اختصاص داده شده باشد. در اینجا در بخش HTML Improvement به شما این اشکالات گوشزد می شود تا برطرفشان کنید.

ولی موضوع اصلی در مبحث این مقاله تغییر پیوند یکتای مطالب است که به صورت تغییر نامک رخ می دهد. اگر از دسته های مطالب سایت در پیوند یکتای وردپرس استفاده کنید، با تغییر نامک دسته که در آدرس دهی آن مطلب نقش دارد، آن مطلب باید به آدرس جدید منتقل شده و آدرس قبلی خطای ۴۰۴ بدهد. که وردپرس در نسخه های جدید این امکان را به شما داده که بدون نگرانی از خطای “پیدا نشد” نامک دسته ها را تغییر دهید. ولی آیا فکر می کنید دیگر مشکلی وجود ندارد؟

هر چند وردپرس آدرس قدیم نوشته هایی که در دستۀ قرار دارند که شما نامک آن دسته را تغییر داده اید، به آدرس جدید بازآدرس دهی (Redirect) می کند، و این یک مزیت عمده به حساب می آید، ولی باید توجه داشته باشید که این کار هم بدون ضرر نیست. در این صورت ابتدا نوشته جدید در موتور جستوجوی گوگل فهرست شده ولی همچنان آدرس نوشته قدیمی هم فهرست (Index) است. به همین دلیل مشکل خطای عنوان و توضیحات تکراری در گوگل وبمستر برای شما ایجاد می شود، در حالی که در شگفتید که شما یک یا چند مطلب با عنوان و توضیحات تکراری ندارید!

این طرز رفتار گوگل در حال حاضر برای تغییر دادن آدرس مطالب همراه با بازآدرس دهی است. در آینده ممکن است این اتفاق دیگر نیافتد با برخورد گوگل تغییر کند. ولی چیزی که در حال حاضر واضح است این موضوع است که با تغییر نامک دسته ها، مشکلات عنوان و توضیحات تکراری بوجود می آید.

پس نکته های که باید مد نظر داشته باشید تا با این گونه موارد برخورد نکنید، این است از همان اول زمانی که می خواهید سایت وردپرس خود را برپا کنید، تمام تصمیم گیری ها بگیرید. حتی اگر اطلاعات کافی در زمینه ای ندارید، اول مطالب لازم را بخوانید و تحقیق کنید و سپس اقدام نمایید.

  1. اکبر قره باغی

    ممنون عزیز
    wp-plugin.ir

  2. ممنونم از اطلاعات خوبتان
    در مورد کار با وبمستر گوگل هم مطلب بگذارید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!