هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

قبل از خرید قالب وردپرس Enfold بخوانید!

یکی از قالب های وردپرس که طرفداران خاص خود را یافته است، قالب پیشرفتۀ Enfold است. این قالب از تنظیمات حرفه‌ای برخوردار است که سبب می‌شود هر سایتی از وردپرس که با استفاده از این قالب ساخته می‌گردد، ظاهری کاملاً متفاوت از سایت‌های دیگر با همین قالب داشته باشد. همۀ سایت‌هایی که اقدام به فروش قالب وردپرس enfold می‌کنند، مدام در حال تعریف کردن از این قالب هستند. اما هیچ کس به نیازمندی‌ها و حقایق این قالب اشاره‌ای نمی‌کند. اما اگر قصد خرید قالب وردپرس enfold را دارید، تا انتهای این نوشته را حتماً بخوانید.

قالب وردپرس Enfold

قالب وردپرس Enfold

در اینکه قالب وردپرس enfold یک قالب حرفه‌ای است هیچ شکی نیست. این قالب از تنظیمات بی شماری برخوردار است که باعث می شود سایت تان را دقیقاً باب میل خودتان کنید. از رنگ قسمت‌های مختلف گرفته، تا نوع صفحه‌های جانبی و جایگاه تمامی عناصر صفحه، تنظمات‌شان هم دست شماست. علاوه بر این، این قالب کاملاً واکنش‌گرا است و از این نظر هیچ مشکلی با صفحه نمایش‌های مختلف با تفکیک پذیری‌های مختلف ندارد.

پس مشکل قالب enfold کجاست؟

مشکل اصلی اینجاست که یک همچین قالبی که این همه امکانات دارد، طبیعتاً باید بسیار سنگین هم باشد! موردی که هیچ کس به آن اشاره نمی‌کند. پس شما قادر به نصب کردن این قالب روی هاست‌های اشتراکی معمولی نیستید! اگر این کار را انجام دهید، مطمئن باشید اگر بازدید سایت وردپرسی شما متوسط رو به بالا باشد، طی چند روز آینده حساب شما معلق خواهد شد!

پس از نصب این قالب به خوبی می‌توانید سرعت بارگذاری صفحات مختلف سایت‌تان را امتحان کنید. حتی این کار را با سایت های تست سرعت هم می‌توانید انجام دهید. پس بازدید کنندگان سایت شما هم رنج خواهند کشید.

قالب enfold و قالب‌های مشابه را باید روی فضاهای میزبانی قوی و یا سرورهای قوی نصب کنید. قالبی که فقط حجم فایل فشردۀ آن چیزی حدود ۱۵ مگابایت است، را نمی‌توانید روی فضای میزبانی معمولی نصب کنید. مخصوصاً اگر شرکت میزبانی شما از سخت افزارها و نرم افزارهای خوبی استفاده نکرده باشد و آنها را به درستی پیکربندی نکرده باشد.

قالب سایت‌های حرفه‌ای

اگر دقت کرده باشید، سایت‌های صاحب نام و حرفه‌ای هیچ گاه از چنین قالب‌هایی استفاده نمی‌کنند. برای این منظور قالب سفارشی خاص خود را طراحی می‌کنند. به این دلیل که بسیاری از امکاناتی که به آن نیازی ندارند را از قالب حذف کنند که با این کار فشار کمتری به سرور می‌آید. در نتیجه سرعت سایت افزایش خواهد یافت و بازدید کنندگان و موتور جستجو از آن سایت راضی خواهند شد.

این نکته را در این نوشته عرض کردم که عزیزانی که قصد خرید چنین قالب‌هایی را دارند به این نکته توجه کنند که نکند پولی را خرج کنند و قالبی را بخرند و از خرید آن ناراضی باشند! به این نکته هم دقت داشته باشید.

  1. پس ما باید از چه قالبی استفاده کنیم که هم خوب باشه هم کم حجم؟

    • قالب های خوب ولی سبک هم هستند. در هر صورت اگر هم خواسته باشید از Enfold استفاده کنید، حتماً باید از افزونۀ Cache هم استفاده کنید. به عنوان مثال wp super cache رو روی وردپرس خود نصب کنید.

  2. سلام
    میشه بگید چگونه میتونم wp super cacheرو روی ورد پرس نصب کنم؟

    • به بخش افزونه های وردپرس میرید و از بالا روی افزودن کلیک می کنید. پس از آن نام افزونۀ wp super cache رو توی جعبۀ جستجو وارد می کنید و جستجو می کنید. زمانی که افزونه رو پیدا کرد روی نصب کلیک کنید. همین!

  3. ابوالفضل یارلو

    سلام یعنی بعد این که افزونه wp super cache رو روی وردپرس نصب کردم دیگه هیچ مشکلی برای استفاده از قالب enfold ندارم؟

    • سلام؛ مشکل بسیار کاهش پیدا خواهد کرد. چرا که از تمامی صفحات سایت شما یک نسخۀ ساده و کم حجم و بدون پردازش ساخته میشه و برای نمایش به بازدید کننده از اون استفاده میشه. این کار رو خود افزونه انجام میده، خودکار و بدون نیاز به انجام کار اضافی. سرعت سایت شما هم به شدت افزایش خواهد یافت.

  4. سلام اگه من در قالب enfoldاز cacheو ازg zipاسفاده کنم با این حال چه قدر از سرعت سایتم کم میشه؟

    میشه یه قالب خوب بجز enfold برای دانلود بگزارید؟

    حجم متوسط قالب باید چه قدر باشه؟

    • از روی حجم قالب نمیشه زیاد اظهار نظر کرد. اما قالب های زیر یک مگابایت معمولاً سرعت سایت شما را زیاد پایین نمیارند.

  5. پارس استیل

    سلام من از این قالب استفاده میکنم و عالیه تنها مشکلی که دارم اینه که تصاویر ( گالری ) بخش محصولات سایت تصاویرشون خیلی بزرگ نمایش داده میشه و به همین دلیل خیلی بی کیفیت هست میشه راهنماییم کنید چطور این مشکل رو برطرف کنم ؟

    لینک زیر رو مشاهده کنید

    (بخش گالری تصاویر محصولات)

    parsstel.ir/shop/pars-steel-pressure/pars-steel-4-liter-new

    • سلام؛ خب باید تنظیمات خود قالب رو بررسی کنید ببینید که گزینه ای برای مورد درخواستی شما وجود داره یا خیر. این قالب دارای تنظیمات زیادیه.
      اگرم گزینه ای برای تنظیمات نداشته باشه باید کدهای قالب رو دستی ویرایش کنید. که اینم توصیه نمیشه که اگه قالب به روز بشه تغییرات از بین میرن.

  6. سلام. من از قالب انفولد استفاده میکنم. برگه را در وردپرس ذخیره میکنم و پیش نمایش را هم میزنم و تغییرات خود را میبینم ولی با خروج از برگه و ورود مجدد میبینم که تغییرات اعمال نشده اند! ولی بعضی از مواقع تغییرات اعمال میشوند. لطفا برای حل این مشکل راهنمایی کنید.

    • سلام، دلایل زیادی می‌تونه بابت بروز یک چنین مشکلی وجود داشته باشه.
      از جمله اینکه ممکنه به دلیل وجود ماژول‌های آنتی دیداسی که روی سرور فعال می‌باشد، جلوی ارسال کوئری‌ها و پاسخ‌های متناسب که پشت سر هم ارسال و دریافت می‌شوند گرفته بشه و در نهایت منجر به این می‌شود که تغییرات برگه ذخیره نشود. اما اگر این مشکل فقط مال برگه‌ها است و روی نوشته‌ها اعمال نمی‌شود، احتمالش خیلی کمه که از این مورد باشه.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!