هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

هاست اشتراکی چیست؟

هاست به فضایی روی یک رایانۀ متصل به اینترنت گفته می‌شود که یک وبمستر قادر به میزبانی سایت خود روی آن فضا است. اگر قصد راه اندازی یک سایت را دارید، در اولین گام پس از ثبت دامنه، نیاز به تدارک دیدن یک فضای میزبانی یا همان هاست دارید. هاست از عبارت Host انگلیسی گرفته شده است که معنای فارسی آن فضای میزبانی است. اما اگر می‌خواهید بدانید که هاست اشتراکی چیست باید ادامۀ ماجرا را مطالعه نمایید.

هاست اشتراکی چیست

هاست اشتراکی چیست

هاست همان میزبان سایت شماست. هاست اشتراکی یک فضای محدود با امکانات تعیین شده، روی یک سرور است. اگر یک رایانۀ سرور یا کارگزار را با استفاده از نرم افزارهایی به قطعات کوچک تقسیم کنیم، به هر کدام از این قطعات یک هاست اشتراکی گفته می‌شود. راجع به مفاهیم سرور یا کارگزار توضیحات تکمیلی را در مقاله‌های دیگر سایت وبنولوژی خدمت شما ارائه دادم.

هاست‌های اشتراکی دارای منابع اختصاصی نیستند. یعنی مثلاً برای یک سایت از ده‌ها یا شاید صدها سایتی که روی رایانۀ سرور قرار گرفته است، پردازنده و Ram جداگانه و محفوظی در نظر گرفته نشده است. هر کدام از هاست‌ها می‌توانند از منابع سخت افزاری هاست‌های دیگر استفاده کنند. مثلاً اگر سایت شما روی هاست اشتراکی واقع شده باشد، اگر سایت همسایه که روی همان سرور است، در یک برهۀ زمانی بازدید بالایی داشته باشد، روی سرعت سایت شما هم تاثیر می‌گذارد. به عبارتی دیگر مشکلات شبکه روی تمامی هاست‌های اشتراکی تاثیرگذار است.

هاست‌های اشتراکی را با استفاده از نرم افزارهایی که روی رایانۀ کارگزار نصب می‌شود، درست می‌کنند. مثلاً Cpanel و DirectAdmin دو نوع از این نرم افزارها هستند که به ارائۀ هاست اشتراکی می‌پردازند. این نرم افزارها فضاهایی را برای کاربران مختلف ایجاد می‌کنند که هر کدام قادرند جداگانه سایت خود را روی فضای مورد نظر بارگذاری کنند. اگر شما هم یک هاست اشتراکی خریداری کنید، یک پنل از این دست به شما تعلق می‌گیرد که می‌توانید از امکانات هاست اشتراکی خود استفاده کنید. این پنل هر آنچه شما برای مدیریت سایت خود نیاز داشته باشید را درون خود گنجانده است.

هاست اشتراکی در بیشتر مواقع نیاز وبمستر را رفع می‌کند و از طرف دیگر هزینۀ سنگینی را برای میزبانی سایت روی دوش وی نمی‌گذارد. اما باید دانست که هاست‌های اشتراکی دارای محدودیت سخت افزاری هستند و حتی اگر فروشندۀ هاست عبارت نامحدود را برای برخی از ویژگی‌های فضای میزبانی درج کرده باشد، به این معنی نیست که شما تا هر اندازه قادر به فشار روی سرور اصلی هستید. مطمئن باشید که اگر از یک حدی بازدید سایت شما بالاتر رود، فروشنده پیشنهاد ارتقاء از هاست اشتراکی به سرور مجازی یا دیگر گزینه‌ها را خواهد داد.

هاست اشتراکی دارای مشخصات مختلفی برای میزان حجم ذخیره سازی فایل، ترافیک سایت، تعداد دامنه‌های قابل میزبانی، تعدا حساب‌های مختلف مثل FTP، ایمیل، پایگاه داده و … می‌باشد. شما بسته به نیاز خود می‌توانید از بین بسته‌های میزبانی که شرکت‌های ارائه کننده خدمات میزبانی ارائه می‌کنند، استفاده کنید. که هر چه این امکانات بیشتر باشد، معمولاً قیمت آن هم بیشتر خواهد بود. معمولاً بسته‌های میزبانی به صورت سالیانه تمدید می‌شوند، مگر اینکه امکان تمدید ماهیانه هم داشته باشند.

اگر تازه می‌خوهید وارد دنیای طراحی سایت شوید، به شما توصیه می‌کنم از هاست اشتراکی شروع کنید. چرا که نیاز شما هنوز آنقدر نیست که خواسته باشید برای سایت خود سرور مجازی یا سرور اختصاصی تهیه نمایید. البته کار کردن با هاست‌های اشتراکی هم بسیار ساده است و مقالات آموزشی آن را هم در این سایت و هم در سطح اینترنت می‌توانید پیدا کنید.

با این توضیحات شما می‌توانید برای خرید هاست اشتراکی خود، تحقیق کنید و یکی از بهترین فروشندگان را در سطح اینترنت پیدا کنید. پس از یافتن فروشنده، قادرید همان زمان سفارش خود را ثبت کنید و مبلغ را پرداخت نمایید. معمولاً فوراً پس از پرداخت فاکتور، قادر به استفاده از فضای میزبانی خواهید بود.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!