هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

قرار دادن تصویر یا پرونده چند رسانه ای در نوشته وردپرس

امروزه مقالات و نوشته های مختلف نوشته شده در سایت های مختلف، فقط شامل متن نیستند و برای اینکه از محبوبیت بهتری از نوشته های دیگر برخوردار باشند باید از محتویات چندرسانه ای هم در آنها استفاده کرد. در وردپرس شما انتخاب پیشرفته تر و راحتتری برای وارد کردن این گونه پرونده ها به نوشته خود دارید. در این نوشته به شیوه های قرار دادن تصویر یا پرونده چندرسانه ای در نوشته وردپرس به صورت کامل اشاره می کنم.

برای افزودن پرونده چندرسانه ای از قبیل تصاویر مربوطه و یا فیلم و صوت، باید از دکمه ای که در صفحه نوشته جدید، در بالای جعبه نوشتن سمت راست موجود است استفاده کرده و اقدام به وارد کردن چنین پرونده هایی کنید. پس بروی آن کلیک کنید تا برای شما یک پنجره تقریباً بزرگ باز شود.

دکمه گذاشتن پرونده چندرسانه ای در نوشته وردپرس

دکمه گذاشتن پرونده چندرسانه ای

در وردپرس به دو شیوه کلی شما می توانید پرونده چندرسانه ای وارد کنید. یکی به صورت ورود از یک نشانی اینترنتی است. مثلاً اگر عکسی را در جایی از وب دیدید، می توانید آن را به داخل صفحه خود وارد کنید، که چندان کار جالبی نیست ولی امکان این کار برای شما وجود دارد. یک روش دیگر وارد کردن خود عکس به فضای میزبانی است که پس از آن آدرس را در نوشته جاسازی کنید. که البته خود وردپرس این کار را برای شما انجام می دهد.

زمانی که پرونده هایی را به شیوه دوم به سایت خود اضافه می کنید، مدیریت همه آنها از قسمت رسانه پیشخوان وردپرس امکان پذیر است. پس از پرونده هایی که از قبل به وردپرس اضافه کرده اید هم می توان در نوشته های جدید بهره برد. که در پنجره افزودن پرونده چندرسانه ای باید از سربرگ کتابخانه پرونده های چندرسانه استفاده کنید.

به طور کلی پس از کلیک بروی دکمه بارگذاری/گذاشتن، پنجره افزودن پرونده چندرسانه ای برای شما باز می شود که دارای ۳ یا ۴ سربرگ است، که هر کدام توضیح داده خواهد شد.

صفحه وارد کردن پرونده چندرسانه ای از رایانه در نوشته وردپرس

صفحه وارد کردن پرونده چندرسانه ای از رایانه در نوشته وردپرس

اگر می خواهید یک پرونده را از رایانه خود وارد نوشته کنید، از همین سربرگی که به طور پیش فرض انتخاب است باید استفاده کنید. برای این کار هم دو راه پیش رو دارید. یکی بروی گزینش پرونده کلیک کرده و آدرس پرونده را به برنامه بدهید. ولی راه دوم که ساده تر است، استفاده از کلیک و کشیدن موس است که باید عکس را از پنجره مورد نظر گرفته و درون محیط نقطه چین مرورگر خود بکشید. با این کار پرونده شما بارگذاری شده و پس از چند دقیقه آماده برای مشخصات دهی توسط شما می شود.

ولی اگر می خواهید پرونده را از یک نشانی در اینترنت وارد نوشته خود کنید، بروی سربرگ از نشانی کلیک کنید تا پنجره به صورت زیر تغییر شکل دهد:

قرار دادن یک پرونده چندرسانه ای از یک سایت دیگر

قرار دادن یک پرونده چندرسانه ای از یک سایت دیگر

در این پنجره شما گزینه های مختلفی پیش رو دارید که برای وارد کردن یک پرونده چندرسانه ای از یک آدرس دیگر باید آنها را پر کنید. ولی مهمترین مورد همان گزینه اول بنام نشانی است. ولی توضیحات دیگر گزینه ها در این نوشته نمی گنجد، به همین دلیل در این مورد بیشتر توضیح می دهم.

و اما برای وارد کردن یک پرونده از کتابخانه پرونده های چندرسانه ای باید به سربرگ سوم بروید و از آنجا پرونده ای را که می خواهید انتخاب کنید. دقت کنید که با این کار دیگر نیاز به بارگذاری مجدد آن پرونده نیست و حجم سایت شما به شدت کاهش می یابد.

  1. سلام
    خسته نباشید، ببخشید من نویسنده یک سایت هستم.
    اما گزینه بارگزاری/ گذاشتن رو نداره
    باید چکار کنم؟

    • چند تا حالت وجود داره؛ یا اینکه این دسترسی به شما داده نشده که بعیده. در بین ابزارهای ویرایش نوشته، دکمۀ دیگه ای برای قرار دادن عکس وجود داره، از اون کمک بگیرید.

  2. اگه من همه تصاویر سایتم رو از بخش رسانه و گزینه افزودن بارگزاری کنم تمام تصاویر یک جا جمع میشون با زیاد شدن مطالب مگر مشکلی پیش نمیادایا میشود پوشه بندی کرد و دسترسی بهشون آسان باشه
    ممنون میشم زود کمک کنید

    • برای پوشه بندی کردنش در بخش تنظیمات رسانه می تونید به ترتیب زمان براش به صورت خودکار پوشه بسازید که هر ماه یک پوشه. بهتره که زمانی که یک مطلب می گذارید همراهش عکس ها رو هم قرار بدید، تا اینکه یکجا همه رو بگذارید.

  3. سلام
    ممنون از توضیحاتتون. برای اینکه از یه عکس هم در متن و هم در عکس شاخص استفاده کنیم باید 2تا عکس با سایزهای مختلف آپ کنیم یا راه دیگه ایی هم داره؟
    ممنون

    • سلام، نه لازم نیست دو تا عکس آپلود کنید. هر عکسی که توی رسانه‌ی وردپرس بارگذاری بشه، در جاهای مختلف میشه ازش استفاده کرد. برای بار دوم اگر خواستید از یک عکس استفاده کنید، در پنجره‌ای که برای انتخاب عکس باز میشه، از کتابخانه یک عکس رو انتخاب کنید.

  4. بسیار ممنون

  5. سلام
    از سایت خوبتون سپاسگزارم
    چجوری میتونم چند تا عکس کوچیک ساده بذارم که وقتی روی عکس کلیک میکنم عکس بزرگ به همراه توضیحات نوشته شده بیاد؟

    • سلام؛ برای این کار که بازدیدکننده روی عکس کلیک کنه و عکس بزرگ با توضیحات به نمایش در بیاد، بهترین کار اینه که از افزونه های عکس آجاکس استفاده کنید که با کمی جستجو می‌تونید اونها رو به راحتی پیدا کنید. اما یک روش دیگه‌ای هم وجود داره که به بدون افزونه هست؛ اینه که نسخۀ کوچک عکس‌ها رو کنار هم قرار بدید و هر کدوم رو طوری در تنظیمات عکس تنظیم کنید که با کلیک روی عکس نسخۀ اصلی عکس در یک سربرگ جدید باز بشه. اما استفاده از افزونه کار رو زیباتر می‌کنه.

  6. سلام
    من تا چند روز قبل میتونستم عکس آپلود کنم و در نوشتم بذارم ولی الان عکس آپلود میشه ولی در نوشته قرار نمیگیره
    فکر کنم از وردپرس 3.9.2 باشه
    میتونین کمکم کنید؟

  7. سلام ببخشید من هر کاری میکنم این پیغام بهم میده:
    امکان ایجاد شاخه wp-content/uploads/2014/09 نیست. آیا شاخه مادر آن با سرور قابل نوشتن است؟
    لطفا راهنماییم کنید. : 😐

    • سلام؛ این نشون میده که پوشه‌ای که وردپرس میخاد فایل‌ها رو اونجا قرار بده، قابل نوشتن نیست. برای رفع مشکل وارد Cpanel یا پنل هاست‌تون بشید و با استفاده از File Manager اجازۀ دسترسی یا permission پوشه wp-content/uploads/ رو به ۷۷۷ تغییرش بدید. ببینید مشکلتون حل میشه یا خیر

      • سلام من هم مشکل این دوست عزیز رو دارم دسترسی رو به ۷۷۷ هم تغییر دادم ولی درست نشد میشه کمکم کنید؟

        • سلام؛ پوشه های یک سطح بالاتر رو هم بررسی کنید ببینید اونها هم دسترسی یا permission هاشون درسته یا نه…

  8. سلام ببخشید من می خواستم بدونم که آبا امکانش هست چند عکس به صورت هم زمان از طریق یو آر ال در نوشته بزارم.(من نمی خوام که توی هاست سایت آپلود بشه)در حال حاضر من تصاویر رو به صورت یک به یک بارگذاری میکنم.

    • سلام؛ به نظر می‌رسد که به صورت دسته‌ای و یکجا چندین عکس رو از URL نمی‌تونید وارد نوشته وردپرس کنید. ولی یکجا می‌تونید عکس‌ها را روی هاست وردپرس بارگذاری کنید، این هم به این صورت است که عکس‌ها رو از روی رایانه به صورت دسته‌ای انتخاب می‌کنید و به صفحۀ ویرایش مطلب وردپرس می‌کشید و رها می‌کنید. عکس‌ها یکی یکی از روی رایانۀ شما بارگذاری می‌شوند.

  9. سلام . من عکس ها رو میتونم آپلود کنم ولی توی قالب خودم عکس ها رو نمیاره که بخوام از اون تو نوشته استفاده کنم ولی وقتی قالبو به پیشفرض تغییر میدم همه چی درسته و هم خوب آپلود میشه هم عکس های آپلود شده رو میاره که بتونم استفاده کنم . به نظرتون مشکل از کجاست ؟

    • سلام؛ خوب طبیعتاً مشکل از قالب شماست. اگر قالب شما فایل image.php داره می‌تونه مشکل از اون باشه یا Functions.php …

  10. سلام خسته نباشید
    واسه من یه مشکل پیش اومد
    گزینه بارگذاری/گذاشتن که در افزودن برگه یا پست بود دیگه واسه من نمیاد. خیلیم مهمه
    لطفا کمکم کنید

    • سلام؛ در نسخه‌های جدید وردپرس دکمۀ بارگذاری/گذاشتن دیگه وجود نداره و در عوض دکمه “افزودن پروندۀ چندرسانه ای” در بالای جعبۀ ویرایشگر متنی خودنمایی می‌کند. برای قرار دادن تصویر و پرونده‌های دیگه در نوشته باید از این دکمه استفاده کنید.
      گاهی از مواقع هم به دلیل نصب افزونه امکان داره تغییراتی در قسمت‌های مختلف بخش مدیریت وردپرس به وجود بیاد. مثل همین حذف شدن دکمه‌های ویرایشی در صفحۀ ارسال نوشته جدید.
      موفق باشید.

  11. با سلام
    دوست عزیز تصویر را من در متن اضافه می کنم ولی اول عکس را نشان می دهد بعد در پایین ان متن نوشته شده را چکار کنم که متن من در کنار نوشته نوشته شود. ضمنا از دستور الاین هم استفاده کرده ام نشده
    ممنون می شوم راهنمایی کنید

    • سلام؛ سوال شما کاملاً نامفهومه! (چکار کنم که متن من در کنار نوشته نوشته شود!!!!!!!!!) اما اگر قصد شما قرار دادن تصویر درون نوشته به طوری است که تصویر به یک سمت متمایل گردد و متن در طرف دیگرِ تصویر قرار گیرد، باید روی عکس وارد شده به نوشته یک بار کلیک کنید تا دکمه‌های ویرایشی در بالای تصویر ظاهر شود. حالا روی دکمۀ چپ به راست یا راست به چپ کلیک کنید تا عکس چپ‌چین یا راست‌چین گردد.

  12. 🙁 سلام
    من عکس میذارم اما کد نشون میده و تو سایت هم هیچ مطلبی نیست؟!
    اینم آدرسم: photoshia.ir

    • سلام؛ توضیحات‌تون کامل نیست! اینکه عکس رو کجا میذارید!؟ اگر توی نوشته عکس می‌ذارید، به احتمال زیاد حالت متن یا کدهای نوشته رو باز کردید. حالت ویرایشگر دیداری را باز کنید و عکس خودتون رو بذارید.
      اما اگر منظور شما جای دیگری است، باید منظورتون کاملاً مشخص باشه. هر قالب هم بخشی برای تنظیمات همون قالب داره که از اونجا هم می‌تونید عکس مورد نظر خودتون رو اضافه کنید.

  13. سلام چرا من نمیتونم از این طریق تصویر بزارم ؟ تصویر رو انتخاب میکنم و بعد اوکی که میکنم در قسمت دیداری چیزی نمیاد

    • سلام؛ اگر روی “افزودن پرونده چند رسانه ای” کلیک کنید، باید یک تصویر رو انتخاب کنید یا بارگذاری کنید، پس از انجام این کار اگر روی “گذاشتن در نوشته” کلیک کنید، تصویر اونجایی که اشاره گر رو گذاشتید، ظاهر میشه. مشکلی وجود نخواهد داشت.

  14. با سلام من میخواستم تو قالبم علاوه بر ذکر عنوان برگه عکس هم بزارم مثلا تو صفحه اصلی کنار عنوان محصولات عکس هم بزارم.
    امکانش هست؟

    • سلام؛ شدنی است. برای این کار اگر میخاید عکس فقط توی برگه‌ها نمایش داده بشه، باید فایل page.php رو ویرایش کنید و کد تصویر رو درون اون قرار بدید.

  15. سلام وقت بخیر
    مشکلی که من دارم این هست که عکس رو آپلود میکنم و انتخاب هم میکنم
    ولی دکمه گذاشتن در نوشته نیست
    چیکار کنم؟

    • سلام؛ مگه میشه که وجود نداشته باشه؟! فقط زمانی که یک عکس رو انتخاب می کنید این دکمه در پایین جعبۀ قرار دادن پروندۀ چند رسانه ای ظاهر میشه که باید روش کلیک کنید.

  16. سلام خسته نباشید
    من وقتی عکسی رو توی برگه قرار می‌دم و بروزرسانی میکنم این پیام برام ظاهر میشه
    شما اجازه دسترسی به /wp-admin/post.php در این سرور ندارید.
    باید چیکار کنم؟

    • سلام؛ به احتمال زیاد شما نقشی دارید که دسترسی برای ویرایش برگه ها رو ندارید. اگه مدیر سایت نیستید، از مدیر بخاید که دسترسی تون رو اصلاح کنه.

  17. سهیلا رحیمی

    سلام
    چطور میتونم یه عکس با فرمت PSD (فتوشاپ) رو بیارم تو قالب WORD PRESS

    • سلام؛ فرمت PSD رو که اصلا نمی تونید بیارید توی قالب برای نمایش به بازدید کنندگان! اون باید تبدیل به یک فرمت استاندارد مثل jpg یا gif کنید و بعد ازش توی قالب تون استفاده کنید.

  18. سلام.
    عنوان را درنام و alt عکس شاخص قرار دادم.
    آیا برای نام عکس های داخل متن هم از کلیدواژه های عنوان استفاده کنم یا از تیتر داخل متن؟
    اگر نام چند تصویر در یک محتوا تکراری باشه اشکال داره؟

    • درود. کلیدواژه هایی که در جای جای نوشتهٔ خود استفاده می‌کنید، باید از تنوع خوبی برخوردار باشند و صد البته باید به هم ارتباط داشته باشند. کلیدواژه های تکراری به تعداد زیادی روی سئو تاثیر مخرب دارند.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!