هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

قیمت گذاری سایت با WebsiteIsWorth.com

همیشه یکی از دغدغه‌های افرادی که سایت دارند و برای افزایش کیفیت آن هر روز تلاش می‌کنند این است که بدانند ارزش سایت آنها چقدر است. خیلی از اوقات سنجش این ارزش را به گردن سایت‌های آمارگیر می‌اندازند که با رتبه‌ای که برای یک سایت تعیین می‌کنند، ارزش گذاری را هم بر مبنای آن انجام می‌دهند. اما تا به حال می‌دانستید میزان ارزش سایت خود به دلار چه قدر است؟ سرویس‌های مختلف زیادی وجود دارد که به شما اجازه می‌دهد تا روی سایت خود قیمتی را بگذارید. یکی از آنها WebsiteIsWorth.com است که کار قیمت گذاری آنی روی سایت شما را انجام می‌دهد.

انجام این کار معمولاً با استفاده از عوامل مختلف، از قبیل میزان بازدید، مقدار بازدید صفحات، رتبه سایت در گوگل و الکسا، میزان لینک‌های برگشتی (BackLink)، فعالیت در شبکه‌های اجتماعی و … صورت می‌گیرد. بالطبع هر چه قدر امتیاز هر کدام از این موارد بیشتر باشد، در نهایت میزان ارزش آن هم بیشتر می‌شود.

پس دست به کار شوید و نشانی این سرویس را در مرورگر خود وارد کرده تا بتوانید قیمت گذاری سایت با WebsiteIsWorth.com را انجام دهید. در اولین گام باید در جعبه‌ی بالای صفحه وارد کنید و روی دکمه‌ی Lookup کلیک نمایید. اگر زبان سایت برای شما نامأنوس است، باید آن را از طریق نوار بالای صفحه به انگلیسی تغییر دهید. حالا بهتر می‌توانید با آن کار کنید و مفاهیم قسمت‌های مختلف را درک کنید.

این سامانه رکوردهای مختلف یک سایت را نگهداری کرده و در مواقع بعدی از آن استفاده می‌کند. پس اگر از قبل سنجش قیمت را با این سایت انجام داده باشید، نتیجه‌ی قبلی فوراً برای شما نمایش داده می‌شود و شما برای دیدن قیمت جدید باید روی دکمه‌ی update کلیک کنید. ولی اگر برای اولین بار است که می‌خواهید از ارزش سایت خود سر در بیاورید، مدتی طول خواهد کشید عملیات جمع آوری اطلاعات و محاسبه به طور کامل انجام شود و پس از آن صفحه‌ی نتیجه نمایش داده می‌شود. یک نمونه از این صفحه نتیجه را می‌توانید در زیر مشاهده کنید.

قیمت گذاری سایت با WebsiteIsWorth.com

نمایی از سایت WebsiteIsWorth.com

در تصویر بالا شما نتیجه را برای سایت وبنولوژی مشاهده می‌کنید. در بالاترین قسمت قیمت را هم به دلار و هم به یورو به شما نشان می‌دهد. سپس در بخش‌های پایینی اطلاعات هر جزء از سایت نمایان است. مثلاً از قسمت Traffic Report شما می‌توانید میزان بازدیدها را به نفر و نمایش صفحه ببینید. البته این میزان بسیار بیشتر از مقدار واقعی است. در بخش‌های بعدی این گزارش هم امکان ایجاد خطا وجود دارد. پس همین جا باید گفت که میزان قیمت گذاری که برای سایت شما انجام می‌شود، تا حدودی صحیح نیست. اما می‌توان بین سایت‌های مختلف با همین معیار یک اندازه گیری معقولی را انجام داد.

برخی از موارد با علامت Not Applicable نشان داده شده که به معنی نبود اطلاعات کافی برای نمایش است. مثلاً اگر سایت شما در شبکه‌های اجتماعی فعالیت متناسبی نداشته باشد، خوب طبیعی است که در قسمت Social Engagement این عبارت را درج کرده است.

اطلاعات تکمیلی از سایت را می‌توانید در بخش‌های پایین‌تر ببینید. مثلاً از بخش Web Server Information به مکان قرارگیری سرور پی خواهید برد که با نقشه نشان داده شده است.

یکی از قابلیت‌های بسیار خوب این گزارش‌گیری این است که می‌توانید بفهمید کدام سایت‌ها به غیر از سایت شما روی سرور شما با IP مورد نظر قرار گرفته است. اگر از میزبان اشتراکی برای سایت خود استفاده می‌کنید، مطمئناً تعداد زیادی سایت روی IP سرور خود خواهید دید. این اطلاعات همراه با مشخصات و قیمت هر کدام از سایت‌ها قابل دیدن است.

شاید از خودتان بپرسید که آیا این قیمت گذاری روی وبلاگ هم انجام می‌شود؟ به دلیل اینکه وبلاگ یک زیر دامنه از دامنه‌ی اصلی سایت سرویس دهنده است، بسیاری از مشخصات آن با مشخصات سایت اصلی یکسان است. مثلاً رتبه‌ی Alexa برای یک زیر دامنه نامعلوم است. پس میزان قیمتی که این سرویس و سامانه‌های مشابه برای وبلاگ شما می‌دهند، چندان صحیح نیست. هر چند همانطور که گفته شد حتی برای سایت هم این میزان قیمت بسیار بالاست! پس شاید از این گونه سرویس‌ها فقط بتوان برای تخمین زدن بهره برد.

  1. متشکرمم
    عالی بود

  2. آقا عالی بود حالا فکر کنید سایتم چند می ارزه؟!!! 🙂
    زدم نوشت حدود ۴۰۰۰ دلار بعدش به نظرم پایین اومد دیدم زده اطلاعات مربوط به آپدیت دو سال پیش هست، وقتی دکمه آپدیت رو زدم باورم نشد، قیمتش از دو سال پیش تا حالا کلی فرق کرده!!
    حالا نمیدونم از کجا باید مشتری پیدا کنم خخخ برای ۴۸۰۰۰ دلار!!

  3. سلام
    شما میتونین ارزش سایت earn2.ir رو بهم بگین؟
    میخام بخرم

    • سلام؛ این سایت رتبۀ چندان خوبی نداره و شاید بیشتر از ۱۰۰ یا ۲۰۰ هزار تومن بیشتر قیمت نخوره. اونم به خاطر اینه که نوشته هاش تا حدی اختصاصیه. البته باید دید همین الانشم آیا سایت درآمد داره یا خیر که در حال حاضر بعیده!

  4. سلام . خسته نباشید قیمت سایت sizmusic.ir را میخواستم بدونم . میخوام بخرم . میخواستم ببینم چقدر میرزه ؟؟؟؟؟؟

    • سلام؛ معمولاً درآمد ۶ ماه یا بیشتر یک سایت رو مدیر فعلی سایت ثابت می کنه. میشه قیمت اون. البته این فرمون قطعی نیست. اما ملاک خوبیه برای درک قیمت اولیۀ یک سایت اینترنتی.

  5. سلام و عرض خسته نباشید
    ارزش سایت magzoon.com رو اگه امکانش هست بگید میخوام بخرمش
    به گفته خودشون درامد متوسطی هم دارن از تبلیغات

  6. زهرا یونسی

    میشه قیمت این سایت را برام تخمین بزنید. ممنون میشم.
    bemanta.ir

  7. عالی بود ممنون از شما.

  8. عالی بود خیلی ممنون 😆

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!