هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

تبادل لینک و اثرات آن بروی Seo سایت

در حال حاضر در بین بیشتر وبلاگ نویسان و وبمستران تبادل لینک امری برای افزایش بازدید صورت می گیرد. حتی سایت هایی برای همین منظور ساخته شده و به جمع آوری لینک های برگشتی برای سایت خود می پردازند. این کار نه تنها سودی برای یک وبلاگ نویس ندارد، بلکه عملاً سایت یا وبلاگ خود را در خطر تحریم توسط موتور جست و جو قرار می دهد. پس همانطور که اثرات تبادل لینک بروی SEO سایت مشخص کرده که اگر ضرری نداشته باشد، سودی هم ندارد، شما باید از این کار اجتناب کنید و از راه های مفید برای افزایش بازدید سایت خود استفاده کنید. در این مقاله به شما روشی مفید برای تبادل پیوند پیشرفته و سودمند معرفی می کنیم.

مدتهاست که بروی بحث تبادل لینک نظرات مختلفی ارائه شده است و چیزی که همینک واضح و روشن است سودمند نبودن این روش برای افزایش رتبه و بازدید وبلاگ یا سایت است. شاید تا حال با وبلاگ ها و سایت های زیادی تبادل لینک کرده باشید، یا همینک در صدد انجام همین کار هستید. ولی باید متذکر شد که دیگر این کار منسوخ شده و حتی برای وبلاگ شما اثرات سوئی هم به همراه دارد.

باید به این نکته هم اشاره کرد که برخی سایت ها یا بخشی از سایت ها اقدام به راه اندازی قسمتی برای تبادل لینک به صورت خودکار می کنند. که شما باید اول آدرس سایت مورد نظر آنها را درون وبلاگ خود قرار دهید و سپس یک پیوند برگشتی از آنها دریافت کنید. اگر شما به عنوان یک وبلاگ نویس قصد تبادل لینک به این شیوه را دارید، پیشنهاد ما این است که از این کار صرف نظر کرده و در مورد آن خطر نکنید. چه بسا خیلی از این سیستم ها برای بازدید رتبه سایت خود بسیار مفید هستند ولی از آن طرف بروی رتبه سایت شما اثر منفی دارند. فراموش نکنید که آنها در قبال دادن یک پیوند به شما، به تعداد صفحات وبلاگتان آنها از شما پیوند می گیرند، اگر شما از ویژگی خود وبلاگ برای تبادل لینک استفاده کنید. در ضمن آنها به شما پیوند های بی ارزشی می دهند که در مقابل آن شاید پیوند های شما بسیار با ارزش باشد.

گوگل، غول موتور های جستجو، به صراحت در مورد اسپم شناخته شدن این عمل تاکید کرده و ما هم شما را از این کار منع می کنیم. ضرر این کار زمانی بیشتر می شود که شما با یک سایت یا وبلاگ غیر مرتبط از نظر محتوا و موضوع کاری تبادل پیوند کنید. این کار اگر باعث رفتن نام وبلاگ شما در فهرست سیاه گوگل نشود، حتماً باعث تنزل رتبه وبلاگ شما خواهد شد.

پیشنهادی برای تبادل لینک سودمند

و اما پیشنهاد ما برای تبادل لینک سودمند این است که، ابتدا یک وبلاگ یا وبسایتی که با محتوای سایت شما همخوانی دارد را در نظر بگیرید. سپس با مدیر آن به شیوه ای که گفته خواهد شد در مورد تبادل پیوند رایزنی کنید. شما می توانید یک مقاله در مورد سایت طرف مقابل بنویسید و پیوند آن را در آن مقاله قرار دهید و در عوض سایت مقابل هم برای شما همین عمل را انجام دهد. این کار نه تنها بازدید مستقیم و مفید را برای هر دو طرف به ارمغان می آورد، بلکه شما با این کار رتبه آن صفحه را از نظر موتور جستجو بهبود داده اید. این روش تبادل پیوند به نفع هر دو طرف است.

  1. بسیار سپاسگدارم
    نکات مفیدی بود. من در حال راه اندازی سایتی در زمینه تفریح و سرگرمی با دامنه فارسی “فان” هستم. می خواستم خواهش کنم در مورد دامنه های فارسی هم مطالبی بنویسید.
    با تشکر فراوان
    آریو پردیس

  2. با سلام
    ممنون عالی بود

  3. پارک بازاریابی

    سلام
    ممنون بابت مقاله…در واقع لینک ها یکی از مهمترین بحث های سئو است. 😯

  4. سلام ، اگر ما یک مقاله بنویسیم و طرف مقابل هم یک مقاله با نام سایت ما بنویسد و به همدیگر در مقاله لینک بدهیم، شامل جریمه گوگل نمی‌شویم که لینک دو طرفه ساختیم؟

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!