هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

محدود و منحصر سازی محتوای سایت

اینترنت لبریز از بیلیون ها صفحه وب است که در حال انفجار اطلاعات است و اگر شما می خواهید در این بین حرفی برای گفتن داشته باشید باید اطلاعاتی منحصر به فرد و تک برای عرضه داشته باشید. در این بین یک وبمستر وسوسه می شود که اطلاعاتی تحت هر موضوع و زمینه ای را برای بازدید کنندگان فراهم کند که از این رو کاربران هر اطلاعاتی هر چند ناقص را می توانند بدست آورند.

این موضوع به ناچار منجر خواهد شد که سایت شما در هر زمینه ای حرفی برای گفتن داشته باشد ولی موضوعی برای اصلیت سایت نداشته باشید. شما باید به موضوع یا موضوعاتی موافق مهارت و تجربه خودتان بپردازید تا افراد به آنچه می خوانند بتوانند اعتماد کنند. اگر قصد دارید سایتی درباره موضوعی که اطلاعات کمی در آن زمینه دارید راه اندازی کنید، باید خودتان را برای شکست آماده کنید. در این حالت هر کس که از سایت شما بازدید می کند و اطلاعات بیشتری نسبت به شما دارد، یا مخالف آنچه که شما گفتید را در جایی دیگر خوانده باشد، فوراً از سایت شما متنفر شده و پس از خروج از آنجا به احتمال زیاد دیگر به آنجا بر نخواهد گشت.

محدود کردن محتوای سایت و راضی کردن یک گروه از افرادی که از سایت شما بازدید می کنند، بهتر از ارائه مطالبی بی محتوا و بی مضمون برای یک توده وسیع از افراد است که ممکن است آنها را ناراضی کند. اگر شما اعتقاد دارید که یک سایت دیگر در یک زمینه از تجارت، بهتر از شما عمل کرده، شما نباید در جهت تولید محتوایی همانند او ولی نامرغوب تلاش کنید، که ممکن است در مقایسه با او بد عمل کرده باشید.

آموزش کامل طراحی سایت

تعیین محدوده برای طراحی

طراحی سایت شما باید به افراد برای یافتن آنچه که می خواهند پیدا کنند، کمک کند. این موضوع دو اصل اساسی دارد: اول شما باید مطمئن باشید که از یک سبک طراحی برای جلوگیری از گیج شدن کاربران استفاده کرده اید. این کمک خواهد کرد که کل ظاهر سایت شما به یک صورت درآید. دوم، شما نیاز دارید که صفحاتتان را کوتاه و مختصر نگه دارید. در صفحات بزرگی که حاوی هزاران کلمه و چندین عکس هستند، پیدا کردن اطلاعات مرتبط با آنچه که خواننده می خواهد کار سختی خواهد بود. همچنین این قبیل صفحات مدت زمان زیادی را برای بارگذاری نیاز دارند که برای آنهایی که اینترنت با سرعت پایین دارند آزاردهنده است.

تا حد امکان صفحات را از نظر ارتفاع و پیمایش کوتاه نگه دارید. بدین معنی که صفحات نوار لغزنده طولانی نداشته باشند. افرادی که صاحب رایانه رومیزی هستند خواستار استفاده از چرخ لغزنده موس هستند، ولی باز هم برای جابجایی بین صفحات دارای مقداری خطا هستند. به هر حال کاربران لپ تاپ از این قبیل روش های ساده برای جابجایی بین قسمت های مختلف یک صفحه محروم هستند، و در این صورت سریعاً از ادامه بازدید صفحه ناامید می شوند. اما این قاعده برای وبلاگ ها یک استثناء محسوب می شود، که کاربران وبلاگ ها انتظار دارند تمام نوشته ها در یک فهرست بلند والا قرار داشته باشد. حتی آنجا هم احتمالاً کاربران عادی از دنبال کردن ادامه صفحۀ نوشته ها رد شده و فقط نوشته اول را می خوانند که در بالاترین قسمت از صفحه قرار دارد.

در مورد لغزنده های افقی شما باید به طور مطلق از طراحی ای که کاربر را مجبور به جابجایی افقی صفحه کند، پرهیز کنید. این سبک جابجایی برای کاربر اصلاً پسندیده نیست. ساخت سایت برای هر نوع رزولوشن قابل تصور، غیر ممکن است به خصوص در مواقعی که کاربر با موبایل در حال مشاهده سایت است. در این حالت شما باید قصد داشته باشید سایتی بسازید که برای افرادی که صفحه نمایش آنها روی ۷۶۸ *۱۰۲۴ تنظیم شده است، لغزنده افقی نداشته باشد. اگر در طراحی سایتتان از عرض کم و باریک استفاده کنید احاطه چشم کاربر بروی صحفه سایت شما بیشتر خواهد شد و مرور ستون مطالب باریکتر، راحت تر از مرور ستون مطالب با عرض زیاد و یا حتی دارای لغزنده افقی است.

منحصر سازی محتوای سایت

تعیین محدوده برای طراحی سایت

تعیین محدوده برای صفحات

وقتی که گفته می شود که شما باید صفحات خود را محدود کنید این بدین منظور نیست که شما باید از برنامه های خود بکاهید و فقط چهار یا پنج صفحه بروی سایتتان داشته باشید. بلکه شما به تعدادی صفحه اختصاصی متناسب با میزان محتوایی که می خواهید به نمایش بگذارید، نیاز خواهید داشت.

اگر شما معمولا صفحه ای با هزاران کلمه پیدا کردید می توانید با کاهش آنها آن صفحه را به یک سطح معقول از کلمه برسانید. در بیشتر مواقع این به این معنی است که یک صفحه ی دیگر درست کنید و با کلمه “ادامه” به بقیه مطلب لینک کنید. که سیستم های مدیریت محتوا این کار را با قرار دادن ادامه مطلب برایمان انجام می دهند.

از طرف دیگر اگر برخلاف مورد فوق صفحاتی پیدا کردید که دارای تعداد کلمات کم نسبت به حد قابل قبول بود، باید این صفحات کوتاه را به یک صفحه بزرگتر تبدیل کنید و بر حسب موضوعات آن صفحه را به قسمت های مختلف تقسیم کنید. شاید بیشتر ازآن چیزی که کاربران را از خواندن یک صفحه با هزاران کلمه متنفر می کند، این هست که به دلیل وجود تعداد کم کلمه در یک صفحه، دائما بروی پیوند صفحه جدید کلیک کنند.

تعیین محدوده زبان و گویش

ما درباره این که بازدید کنندگان خواستار چه چیزی هستند بحث کردیم، اما شما باید زبان و طرز لحنی که آنها درک می کنند را هم مد نظر قرار دهید. اگر بازدید کنندگان شما افراد تحصیل کرده هستند سایت شما باید یک نوع سبک داشته باشد. اگر شما می خواهید افراد جوان از سایتتان بازدید داشته باشند می توانید از کلمات غیر رسمی و راحت استفاده کنید اما از لحنی که به صورت نامعلوم درک می شود حذر کنید. کاربرانی که در این مسیر گیج می شوند زمانی را برای پرسیدن سوالشان ازشما صرف نمی کنند.

کاربران معمولا مدت زمان اندکی را بروی هر صفحه صرف می کنند تا اینکه بر اثر جست و جو به صفحه مورد نظر خود برسند در این صورت اگر همان مطلبی باشد که به دنبال آن هستند کل صفجه را مطالعه می کنند. بنابراین از کلمات مبهم و نامعلوم استفاده نکنید و به اصل مطلب بپردازید و از موضوع خارج نشوید.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!