هاست لینوکس پرسرعت سی پنل

نمایی از پیشخوان وردپرس

طراحی سایت فقط یک بخش از مراحل ساخت و راه اندازی سایت است، یعنی مهمترین مرحله در عمر یک سایت مدیریت و نگهداری آن است که بایستی از قسمتی قابل پیگیری باشد. وردپرس هم یک سیستم مدیریت محتوا است که با آن شما قادر به راه اندازی سایت یا وبلاگ هستید و شما باید بتوانید از یک بخش، سایت خود را مدیریت کنید و آن را راه ببرید، که قسمت مدیریت آن به پیشخوان وردپرس معروف است. در پیشخوان وردپرس می توانید مطلب ارسال کنید، مطالب قبلی را ویرایش کنید، به نظرات پاسخ دهید و تنظیمات کلی و جزئی آن را انجام دهید. علاوه بر آن اعمال دیگری هم از طریق پیشخوان وردپرس قابل پیگیری است.

پس حالا می دانید که برای مدیریت سایت باید به بخش پیشخوان وارد شوید، ولی چطور؟ در نوشته های قبلی یاد گرفتید که وردپرس را نصب کنید و از آن برای ساخت سایت شخصیتان استفاده کنید. حالا باید زمانی که آدرس سایت را در مرورگر وارد می کنید، به صفحه اصلی سایت وارد شوید. ولی برای ورود به پیشخوان وردپرس باید بوسیله مرورگر به آدرس www.yoursite.ir/wp-login.php مراجعه کنید که بجای your site.ir باید آدرس سایت خود را وارد کنید. در این زمان برای شما صفحه ای مانند تصویر زیر باز می شود که باید شناسه و رمز عبوری را که در هنگام راه اندازی سایت تعیین کردید را وارد کنید.

صفحه ورود وردپرس

صفحه ورود وردپرس

پس از لحظاتی صفحه پیشخوان وردپرس برای شما نمایان می شود، مطمئناً اگر اولین بارتان باشد که این صفحه را مشاهده می کنید، هم می توان گفت که از آن لذت می برید، و هم شاید برایتان پیچیده به نظر آید. ظاهر پیشخوان به قدری جذاب است که حق دارید از آن لذت ببرید، ولی در مورد پیچیدگی کار اصلاً نگران نباشید چون با راهنمایی هایی که در نوشته های دیگر خدمت شما ارائه می شود، کم کم با ظاهر آن آشنا می شوید، و می بینید که سادگی کار کردن با سایت وردپرس بی نظیر است. پس کماکان سعی کنید از آن لذت ببرید.

پیشخوان وردپرس

بخش مدیریت یا پیشخوان وردپرس

صفحه اصلی پیشخوان وردپرس به چندین بخش تقسیم می شود. یک بخش اصلی که از جعبه های گوناگونی تشکیل شده است و یک نوار دسترسی به قسمت های مدیریت موسوم به فهرست، که در سمت راست واقع شده است. جعبه هایی که هر کدام برای هر کاری ساخته شده اند، را می توانید با گرفتن و کشیدن عنوان آنها، جابجایشان کنید و ترتیب آنها را تغییر دهید. برای رفتن به قسمت های مختلف پیشخوان هم باید بروی دستور موجود در فهرست کناری کلیک کنید. نوار کناری وردپرس را با کلیک بروی “جمع کردن فهرست” می توانید از این هم جمع تر کنید.

در صفحه اصلی پیشخوان وردپرس شما با خلاصه ای از عملکرد سایت و کارایی آن مواجه می شوید. مثلا در جعبه ای که در بالا سمت راست قرار گرفته است، تعداد نوشته ها، برگه، دسته و برچسب، و در سمت چپ همین جعبه وضعیت دیدگاه ها را می بینید. در جعبه ای که در زیر همین بخش قرار گرفته است می توان تمامی دیدگاه ها، البته فقط چندتای آخر، را دید. و از همین جا آنها را تایید یا رد کرده و یا به پاسخ دادن آنها اقدام کنید.

در جعبه بالا سمت چپ، می توانید یک نوشته را سریعاً منتشر کنید. فقط کافی است یک عنوان تعیین کنید و متن اصلی را بنویسید و به آن چند تا برچسب هم اختصاص دهید و بروی ذخیره پیش نویس یا انتشار کلیک کنید. با کلیک بروی دکمه انتشار، مطلب شما بلافاصله در سایت برای بازدیدکنندگان قرار می گیرد. اگر از قبل پیش نویسی هم داشته باشید، در جعبه زیرین نوشته فوری به نمایش در می آید که با کلیک بروی آن به قسمت پیشرفته ویرایش مطلب منتقل می شوید.

در جعبه های دیگر شما اطلاعات بیشتری را از سایت اصلی وردپرس در اختیار خواهید داشت. مثلاً جعبه افزونه ها به شما افزونه هایی را برای اضافه کردن به قابلیت های وردپرس پیشنهاد می کند که از همین جا می توان آنها را نصب کرد. یا دیگر اخبار وردپرس، اخبار سایت وردپرس را به شما نشان می دهد.

در هر صورت در بخش اصلی پیشخوان وردپرس شما اطلاعات و کارهای کلی سایت خود را می توانید در دست بگیرید که برای هر بخش صفحه پیشرفته تری برای تنظیمات وردپرس وجود دارد که در مورد آنها به تفضیل توضیح می دهم.

دیدگاه تان را ارسال کنید.

لطفاً از درج نظرات خارج از موضوع این صفحه خودداری کنید!